Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått olivenkick og spiser en god del oliven hver kveld. Grønne i saltlake. Er det sunt? Sunnere enn annen snacks? Vet at det er veldig salt. (hva gjør egentlig salt med kroppen?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oliven inneholder mye fett og har mange kalorier, så det er ikke noe du bør gafle innpå. Men fettet er sunt fett, som er godt for hjertet, så det er definitivt bedre enn mye annet snacks.

Skrevet (endret)

Å nei... jeg har gaflet oliven i to uker nå... :sjenert: Får nok prøve å begrense meg litt da, for nå er jeg oppe i ett stort glass på tre dager.... :overrasket:

Endret av *Anaïs*
Skrevet (endret)

Det er mange positive helseeffekter forbundet med oliven, de har blant annet et høyt innhold av vitamin E. Les mer feks her. :)

Endret av piaf
Gjest Elfrida
Skrevet

I oliven er det rundt 100 til 150 kalorier per 100 gram, og rundt 10 til 15 % (sunt) fett. Det ser ut til å variere en del med type oliven (har gjort et lite søk på nett.

Til sammenligning sitter jeg her med et fullkornbrød type 'dr. Lindbergs', det har 250 kalorier per 100 gram, og 10 gram fett.

Så lenge du spiser mindre av noe annet kan du ta kaloriinnholdet med ro, det utgjør ikke enorme mengder.

Skrevet
Jeg har fått olivenkick og spiser en god del oliven hver kveld. Grønne i saltlake. Er det sunt? Sunnere enn annen snacks? Vet at det er veldig salt. (hva gjør egentlig salt med kroppen?)

Salt binder vannet i kroppen. (Tror også det øker mat-suget)

Skrevet (endret)

Feil tråd... :sjenert:

Endret av Fakse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...