AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #21 Del Skrevet 19 timer siden Russ i 2005. Jeg gikk allmennfag (nå heter det vel vanlig studiespesialisering). Var rød russ. Snekkerbukse med selene ned, hadde skrevet navn på ene benet, årstall 2005 på andre benet, stedsnavn/by på rumpa (i bue, på buksen og inni selene bak på snekkerbukser som var brettet ned), og dekorert med stjerner oppover benet. Gikk med hettegenser med ullundertøy under, var ikke vanlig med parkas til russebuksen. Anonymkode: 7af35...4ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anneisabell Skrevet 19 timer siden #22 Del Skrevet 19 timer siden Blå russ 94. Blonder på lomma og bjeller nederst på baggy russedress Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Abra Skrevet 19 timer siden #23 Del Skrevet 19 timer siden Gadd ikke være russ. Hadde vært svartruss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #24 Del Skrevet 19 timer siden Rødruss 1990. Helrød dress, lue og bambusstokk. Gikk naturfaglinje på Gymnaset. Skikkelakke skikkelakke boom-boom-boom... Anonymkode: 3211b...90c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #25 Del Skrevet 19 timer siden Rødruss i 2001, hadde veeldig baggy selebukse og gikk med korte magetopper til 😅 Good times!! Anonymkode: 305fa...1d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #26 Del Skrevet 19 timer siden 2004 , blå , snekkerbukse , men selene hang ned . Blå hettegenser med russ 2004 på . Anonymkode: f46b7...61b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helikopter Skrevet 19 timer siden #27 Del Skrevet 19 timer siden Var russ i 2004. De fleste hadde snekkerbukse, men lot den øverste delen henge ned over rumpa, ikke over skuldrene. Mange hadde vanlig bukse uten seler. Kjeledress var helt ut. Det var en del merch, men ikke på linje med i dag. Det jeg mener jeg husker, er at det vanlige var å ha fornavnet sitt på buksa da. Nå har jo de fleste etternavnet. Er det noen andre som har lagt merke til denne endringen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #28 Del Skrevet 19 timer siden Russ i 99. Bukser og frakk som man tegnet og skrev på. Og lue. Anonymkode: bcd1f...134 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #29 Del Skrevet 19 timer siden Rødruss 98, allmennfag. Snekkerbukse, hvit tskjorte og collegegenser, begge med trykk. Anonymkode: b1b2c...f77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 18 timer siden #30 Del Skrevet 18 timer siden Var rødruss i 1989. Brukte hel kjeledress og lue. Noen hadde også genser i et design som lignet Ball-genserne som var populære på den tida, men jeg hadde ikke det. Jeg malte selv logoen til skolen og årstallet på ryggen, og hadde hilsener fra andre russ skrevet med sprittusj rundt om kring på russedressen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #31 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): Rødruss i 2001, hadde veeldig baggy selebukse og gikk med korte magetopper til 😅 Good times!! Anonymkode: 305fa...1d5 Helt likt året etter 😆 2002 og blåruss. Baggy selebukse og crop top. Anonymkode: 7b0ec...c69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #32 Del Skrevet 4 timer siden Rødruss i 2009 i Trøndelag. Hadde snekkerbukse med navn på ene beinet, og russefrakk med skolenavn og stor tegning på ryggen. Russegenser med skolenavn. Anonymkode: e0d96...8f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #33 Del Skrevet 4 timer siden Svart russ 97, tømrerlinja, eneste jenta. Svart dress med noen strykemerke og skrevet med hvit tusj. Anonymkode: f4cf9...f54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #34 Del Skrevet 4 timer siden Russ 2008. Rødruss og gikk med selene hengende ned. Strikk rundt beina nederst og masse strykemerker og logoer på dressen. Anonymkode: 2c404...586 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ToveM Skrevet 4 timer siden #35 Del Skrevet 4 timer siden Her kommer fra en gamling. Blåruss i 1979. Var vel blant de første som hadde kjeledress. Kjøpte på arbeidsklær butikk. Billig og funket godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #36 Del Skrevet 1 time siden Rød, baggy kjeledress med strykemerker og sprittusjskriblerier. Russ 1992, naturfaglinjen på gymnas. Russeluen ble utdelt av rektor på 16.mai før det var videre til deLillos-konsert i Bergenshallen. Anonymkode: 2fbbd...7ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 1 time siden #37 Del Skrevet 1 time siden Helikopter skrev (17 timer siden): Var russ i 2004. De fleste hadde snekkerbukse, men lot den øverste delen henge ned over rumpa, ikke over skuldrene. Mange hadde vanlig bukse uten seler. Kjeledress var helt ut. Det var en del merch, men ikke på linje med i dag. Det jeg mener jeg husker, er at det vanlige var å ha fornavnet sitt på buksa da. Nå har jo de fleste etternavnet. Er det noen andre som har lagt merke til denne endringen? Jeg har merket meg det samme, at det nå er oftere etternavn, men i min tid så var det alltid fornavn, eller til nøds et kallenavn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 1 time siden #38 Del Skrevet 1 time siden Blåruss 96, Converse-sko og college genser med skolens logo som alle gikk med fra sine skoler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #39 Del Skrevet 1 time siden 1995. Da var rødruss vi som gikk allmennfag. Blåruss var økonomi og admin. Svartruss var litt sånn "jukseruss" og var yrkesfag. Hørte noe om at de som gikk landbruk var grønn. Men vi hadde ikke den linja i vår by. Anonymkode: 67b0e...509 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #40 Del Skrevet 1 time siden Grønn russ, hest og hovslag fag med påbygg. Den mest vanlige var fortsatt rød, men jeg tenkte at når jeg først har mulighet til å være grønn så må jeg jo det. Grønn russ er et så sjeldent syn! Var russ i 2015, og de fleste hadde helt tettsittende snekkerbukser, jeg bestilte feil størrelse så min var ganske baggy, men endte opp med å like det bedre. Full av strykemerker så klart. Anonymkode: 4e4c3...0c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå