AnonymBruker Skrevet 11. april #1 Del Skrevet 11. april Hei, Jeg fikk nettopp beskjeden om at barnet mitt har dysleksi. Har lest litt rundt på nett for å prøve å bli klokere, ønsker jo å hjelpe barnet best mulig. Men jeg selv har lite erfaring med dysleksi, og føler meg litt rådløs kanskje? Jeg vet ikke.. Mange tanker om hvordan skolegangen blir videre og ønsker gjerne å lese litt erfaring fra andre. For å anonymisere litt så er barnet mellom 7-10 år. Barnet har helt klart slitt med lesing og skriving, så jeg er for øvrig lettet over at vi kanskje får det litt mer tilrettelagt? Anonymkode: 9fd2c...deb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #2 Del Skrevet 11. april Mitt barn har dysleksi og i samme aldersgruppe. Fått veldig mye tilrettelagt med diagnosen, mange timer spesialundervisning i uken, og har en enorm utvikling sammenlignet med før diagnosen. Også veldig godt for barnet å vite hvorfor det strever. Anonymkode: 18143...8a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #3 Del Skrevet 11. april Vår fikk diagnosen i 2. klasse. Det har fått enormt med hjelp, og vi har sett enorm fremgang. Spesielt det siste året (går nå i fjerde klasse). Det leser fremdeles veldig tregt, og speilvender bokstaver innimellom ved skriving (slik førsteklassinger typisk gjør), men det er en verden i forskjell fra før. Nå kan barnet lese tegneseriebøker av fri vilje, og kose seg med bøkene. Det var utenkelig i fjor. Barnet har et søsken i 2.klasse, og jeg ser at de to nå oppdager lesegleden på likt, men jeg ser også at 2.klassingen straks tar igjen storesøsteren sin.. Jeg var ganske pessimistisk på barnets vegne det første året etter diagnosen, fordi jeg følte det var null fremgang, og innimellom fryktet jeg at barnet aldri skulle knekke lesekoden - noe som jo utvilsomt ville bli et ekstremt stort hinder fremover. Men i år føler jeg det er endring fra dag til dag. Anonymkode: 33beb...ee3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #4 Del Skrevet 11. april Har dere fått sjekket synet til barnet hos en optiker som er spesialist på syn hos barn? Hvis ikke ville jeg gjort det. Anonymkode: 6afa9...150 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #5 Del Skrevet 11. april Mitt barn fikk diagnosen i 4kl, og det var en lettelse! Han fikk plutselig mer forståelse av læreren, og ekstra hjelp. Både ekstra hjelp i timene, og tilrettelagt undervisning. Feks så slapp han nasjonale prøver, for det ville knekt han. Han har og fått et program som heter Lindys, kan det ikke så godt selv, men skal på kurs etter påske. Etterhvert får man ekstra tid på eksamen og kan feks ta teorien muntlig. Anonymkode: be649...698 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå