Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Herregud for noe piss å bry seg om. Jeg hadde som leder tenkt mitt, gitt en av vaktene til en annen, og husket godt på hvor fleksibel du er neste gang det skal tildeles atraktive vakter, lønnsforhøyelse eller andre goder.

Anonymkode: df27f...bed

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"Hei! Jeg ser jeg er satt opp slik og sånn den bla bla og tidligvakt dagen etter. Blir ikke det for kort hviletid? Eller skal det være slik? Mvh Karen Karensen"

Anonymkode: 7908e...84f

Skrevet

Jeg er fullstendig klar over at jeg var skikkelig karen, og det var ikke meningen. Angret meg med engang etterpå. Så jeg forstår at dere reagerer, er egentlig ikke en slik person, men som sagt det var mye følelser akkurat der som gjorde at den meldingen ble altfor kvass når det ikke var meningen

AnonymBruker
Skrevet

Oj…..du er ikke akkurat en grei ansatt….. Du ønsker mer timer men viser at du ikke eier evne til å være fleksibel? Og vifter med lovverket…..😬 Ville prøvd en annen tilnærming for å gi beskjed om at S/D er for mye for deg. 

Anonymkode: 145e6...b6d

AnonymBruker
Skrevet

Mange som ikke bryr seg om loven her, får dere besøk av arbeidstilsynet vil arbeidsgiver få problemer. Da kan man ikke dra inn yrker som har unntatt fra hviletid. Synes dere det er urettferdig ta det opp med fagforeningene, ikke fortell andre at de skal bryte loven. 
Nei den var på sin plass, tydelig at ikke leder kan aml

Anonymkode: 68134...3a2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke sendt melding om dette, men heller tatt det opp i en samtale "om det er mulig å legg inn et ønske vil jeg helst ikke ha tidligvakt etter senvakt, tror du det er mulig? og så lagt inn noen ord om at du ønsker mange vakter og trives godt på jobben". En samtale om det styrker samarbeidet og du har muligheten til å vise engasjement. Å sende melding og henvise til arbeidsmiljøloven virker veldig grinete og kan tolkes som at du ikke respekterer sjefen.

Anonymkode: 8cfce...f25

Skrevet

Hvordan virkelig ikke tilrettelegge for et godt samarbeid, god tone og gjensidig goodwill i framtiden... Hadde jeg som leder opplevd at en ansatt heller enn å spørre og åpne for dialog når de mente noe var ugreit, trakk inn AML ved første bagatellmessig anledning, ville jeg vært ganske firkantet selv ved senere anledninger.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sendt en melding og beklaget for at du var så krass.

Anonymkode: df234...c17

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Herregud for noe piss å bry seg om. Jeg hadde som leder tenkt mitt, gitt en av vaktene til en annen, og husket godt på hvor fleksibel du er neste gang det skal tildeles atraktive vakter, lønnsforhøyelse eller andre goder.

Anonymkode: df27f...bed

Jeg synes også meldingen til TS er unødvendig og brysk.

Men at en leder mener AML er noe piss å bry seg om, er jo bekymringsverdig. Det er trist å høre at du mener ansatte som vil at arbeidsplassen skal leve opp til AML ikke er aktuelle for lønnsforhøyelse eller attraktive vakter.

Jeg er leder selv, og har aldri negative tanker om arbeidstakere som er opptatt av lovverk. Det eneste som kan få meg til å tenke negativt om mine ansatte er dårlig oppførsel og dårlig arbeidsutføring. Aldri at de står opp for rettighetene sine. 

Anonymkode: 1995c...e85

Skrevet
Sappi skrev (28 minutter siden):

u

Flaut at du endrer tittel og HI...

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Sappi skrev (32 minutter siden):

u

Hva er dette for en idiotisk ting å gjøre? Og da mener jeg ikke meldingen du skrev, men å forandre innlegget til en u...

Fant innlegget litt lengre ned...

image.png.b9663e53d3fc8ee943df04bc076358ca.png

Du kommer ikke langt i arbeidslivet med å være så pirkete. Hvor mye utgjør 15 minutter fra eller til? Det lureste du kan gjøre er å både gi og ta litt, da kommer du på sikt lengst. Ved å ha den tonen sørger du for at du kommer sist i køen til ledige vakter fremover.

Jeg selv stengte ofte 21 (kl.22 før jul)  og åpnet dagen etter 07 da jeg var ung, reiseveien var rundt en time. Kunne fint ha protestert på det, men valgte heller å beholde de tidlige vaktene som var det beste, og få et rykte som tok meg fort oppover i firmaet.

Hadde det vært snakk om timer hadde det vært noe annet, men 15 minutter. Å stenge den ene dagen og åpne dagen etter er veldig vanlig i butikk. Så fikser du ikke det må du nok finne deg en annen jobb.

Anonymkode: bc8c7...edd

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva er dette for en idiotisk ting å gjøre? Og da mener jeg ikke meldingen du skrev, men å forandre innlegget til en u...

Fant innlegget litt lengre ned..

Du kommer ikke langt i arbeidslivet med å være så pirkete. Hvor mye utgjør 15 minutter fra eller til? Det lureste du kan gjøre er å både gi og ta litt, da kommer du på sikt lengst. Ved å ha den tonen sørger du for at du kommer sist i køen til ledige vakter fremover.

Jeg selv stengte ofte 21 (kl.22 før jul)  og åpnet dagen etter 07 da jeg var ung, reiseveien var rundt en time. Kunne fint ha protestert på det, men valgte heller å beholde de tidlige vaktene som var det beste, og få et rykte som tok meg fort oppover i firmaet.

Hadde det vært snakk om timer hadde det vært noe annet, men 15 minutter. Å stenge den ene dagen og åpne dagen etter er veldig vanlig i butikk. Så fikser du ikke det må du nok finne deg en annen jobb.

Fordi jeg orker ikke å diskutere mer om dette? Har fått svar på det jeg trengte å få svar på, så skjønner ikke hvorfor man skal fortsette å gnage på noe man har fått svar på

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fant innlegget litt lengre ned...

image.png.b9663e53d3fc8ee943df04bc076358ca.png

Dette synes jeg er litt smålig.

TS har åpenbart fått svar på det hun lurte på, og vel så det. At hun velger å ta ned innlegget for å unngå å få flere av akkurat samme kommentarer, må være greit. 

Hva tenker du at du får ut av dette? Hva tilføyer du som TS ikke allerede har fått svar på?

TS har fjernet teksten i innlegget, og ønsker åpenbart ikke mer oppmerksomhet rundt dette.

Hun har fått beskjed om at hun både er brysk, smålig og karen, det får være nok. Hun har helt sikkert lært.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Sappi skrev (2 minutter siden):

Fordi jeg orker ikke å diskutere mer om dette? Har fått svar på det jeg trengte å få svar på, så skjønner ikke hvorfor man skal fortsette å gnage på noe man har fått svar på

Nei, men da kan du bare ignorere tråden.Dårlig gjort å slette når folk stiller opp og gir deg ordentlige svar.

Anonymkode: 4663a...b7e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, men da kan du bare ignorere tråden.Dårlig gjort å slette når folk stiller opp og gir deg ordentlige svar.

Anonymkode: 4663a...b7e

Den er jo fortsatt her? folk kan fortsatt lete i innlegget og se hva jeg har skrevet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette synes jeg er litt smålig.

TS har åpenbart fått svar på det hun lurte på, og vel så det. At hun velger å ta ned innlegget for å unngå å få flere av akkurat samme kommentarer, må være greit. 

Hva tenker du at du får ut av dette? Hva tilføyer du som TS ikke allerede har fått svar på?

TS har fjernet teksten i innlegget, og ønsker åpenbart ikke mer oppmerksomhet rundt dette.

Hun har fått beskjed om at hun både er brysk, smålig og karen, det får være nok. Hun har helt sikkert lært.

Det er det at hun bytter ut innlegget på den måten som provoserte meg og gjorde at jeg svarte. Hadde hun latt det stå hadde jeg bare lest. Det er ikke første gang hun gjør det heller.

Dette er et offentlig forum og selv om TS har fått de svarene hun ønsker kan det være andre som vil ha interesse av å lese for å vite hvis de skal ha brukt for det senere. Jeg leser mye mye mer enn jeg svarer, skulle alle gjort det samme som TS hadde forumet blitt helt ødelagt.

Og sist men ikke minst, det er utrolig barnslig å slette et innlegg bare fordi man ikke får den støtten man fisker etter.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er det at hun bytter ut innlegget på den måten som provoserte meg og gjorde at jeg svarte. Hadde hun latt det stå hadde jeg bare lest. Det er ikke første gang hun gjør det heller.

Dette er et offentlig forum og selv om TS har fått de svarene hun ønsker kan det være andre som vil ha interesse av å lese for å vite hvis de skal ha brukt for det senere. Jeg leser mye mye mer enn jeg svarer, skulle alle gjort det samme som TS hadde forumet blitt helt ødelagt.

Og sist men ikke minst, det er utrolig barnslig å slette et innlegg bare fordi man ikke får den støtten man fisker etter.

Jeg søkte virkelig ingen støtte! Jeg ville ha ærlige meninger, og det fikk jeg. Og nå orker jeg ikke å snakke mer rundt det. Er det så vanskelig å forstå?

• Hjerte 1
Skrevet
Sappi skrev (Akkurat nå):

Jeg søkte virkelig ingen støtte! Jeg ville ha ærlige meninger, og det fikk jeg. Og nå orker jeg ikke å snakke mer rundt det. Er det så vanskelig å forstå?

Men da er den naturlige løsningen å bare trekke seg ut av tråden. Det er dårlig nett-oppførsel å endre og slette innlegg når de er besvart og er en del av en pågående diskusjon, som du selv valgte å åpne for.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det var åpenbart at dette provoserte deg. 

KG er et diskusjonsforum, ikke viktige dokumenter offentligheten skal ha innsyn i. Om man skriver som ikke anonym, står man også fritt til å slette eller fjerne innlegget sitt. Uavhengig av hva du måtte mene om dette.

Om du leser tråden ser du jo klart og tydelig at TS har sagt seg enig med de som synes hun var brysk, og burde ordlagt seg annerledes. Hun har jo ikke fisket etter støtte, men stilt et ærlig spørsmål og fått (masse) svar.

Skrevet
Daria skrev (1 minutt siden):

Men da er den naturlige løsningen å bare trekke seg ut av tråden. Det er dårlig nett-oppførsel å endre og slette innlegg når de er besvart og er en del av en pågående diskusjon, som du selv valgte å åpne for.

okei wow, jeg aner virkelig ikke hva normene for nettbruk og oppførsel er. Jeg lever ikke på nettet, så dette viste jeg ikke var en dårlig oppførsel. Nei men herregud, nå går det en grense...

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...