Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

u

Endret av Sappi
Hei, kan dere slette dette innlegget?
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dere har ikke tariffavtale som sier noe annet om hviletid mellom vakter?

Men nei, synes tonen din var helt grei jeg. 

Anonymkode: 0e598...fed

AnonymBruker
Skrevet

Det er snakk om 15 minutter…. Prøv å være sykepleier du. Vi har lokal avtale om 9 timers hviletid. 

Anonymkode: bcb09...e72

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes forresten du var brysk og teit som dro inn AML når du først kunne sagt fra på en fin måte. Du sier jo herved at du ikke kan ha stengevakt også tidlig vakt dagen etterpå igjen da.. hvor attraktiv arbeidstaker er du da? 

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Dette innbyr ikke til godt samarbeid. Sikker på at dere ikke har unntak fra loven om 11 timer fri? Dessuten er det 10t og 45 minutter fri, så en enkel løsning er å utsette arbeidsdagen til 8.15. Den enkleste  løsningen derimot, hvis du er timeansatt,  er å slutte gi deg vakter.

Anonymkode: 26a0d...a3b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er snakk om 15 minutter…. Prøv å være sykepleier du. Vi har lokal avtale om 9 timers hviletid. 

Gå å grin en annen plass. Dette handler ikke om deg.

Du trenger ikke spørre veganere eller sykepleiere om de er veganere eller sykepleiere for det er det første de sier, med indignasjon før man rekker si hei engang.

Anonymkode: d4692...451

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dere har ikke tariffavtale som sier noe annet om hviletid mellom vakter?

Men nei, synes tonen din var helt grei jeg. 

Anonymkode: 0e598...fed

nei, vi har ikke tariffavtale

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg synes forresten du var brysk og teit som dro inn AML når du først kunne sagt fra på en fin måte. Du sier jo herved at du ikke kan ha stengevakt også tidlig vakt dagen etterpå igjen da.. hvor attraktiv arbeidstaker er du da? 

ja, angrer meg litt for å være så karen...

• Liker 2
Skrevet
Sappi skrev (5 minutter siden):

Jeg skrev en melding til lederen min som er veldig ung, og hun hadde satt meg opp til en stengevakt som var til 21:15, og åpningsvakt dagen etterpå kl 08.00, 2 ganger. Jeg skrev noe ala dette

" hei! ser at jeg har blitt satt opp til åpningsvakt den dagen blablabla og åpning blabla, i følge arbeidsmiljøloven så er det krav om 11 timer hviletid, og med slik oppsatt vakt  tilfredstiller ikke det arbeidsmiljøven. Kunne du ha fikset det? Og ønsker ikke å få mindre timer med endring siden jeg allerede har fått så lite timer denne mnd pga røde dager. Forøvrig ser jeg det samme har skjedd denne månede. Håpeer vi kan finne en løsning på dette!"

Hadde jeg en voldsom tone? 

Hvis du faktisk ønsker flere timer, er det rart å henge seg opp i 15 minutter. At du ikke kan stenge og åpne dagen etter, fører jo til at du kan ta mange færre timer/vakter.

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg syns tonen er helt greit, men jeg forstår ikke at du lager et nummer av dette. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det var litt overdrevet med tanke på at det er snakk om 15 minutter. Jeg hadde skjønt det om det var to-tre timer, men 15 minutter? Og når du i samme mailen klager på at du har lite timer? 

Anonymkode: 93230...f63

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
HMK skrev (1 minutt siden):

Jeg syns tonen er helt greit, men jeg forstår ikke at du lager et nummer av dette. 

Jeg var sliten den dagen, og maktet ikke å tenke på å stenge og åpne så tidlig. Tror følelsene mine tok overhånd

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det hørtes helt nøytralt ut i mine øyne. På ingen måte for strengt.

Anonymkode: 37932...12f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du fått svar? Kan du sende en ny sms hvor du sier at du ser at den meldingen ble litt krass, og at du skulle ønske du hadde formulert deg på en annen måte? 

Anonymkode: 26a34...342

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette hadde jeg nok ikke gidda å klaga på. Det er snakk om 15 minutter. Men så er jeg også litt farga av å jobbe i helsevesenet, vi har 9 timer mellom kveld og dag.

Anonymkode: 025a2...271

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Sappi skrev (Akkurat nå):

Jeg var sliten den dagen, og maktet ikke å tenke på å stenge og åpne så tidlig. Tror følelsene mine tok overhånd

Kan du ikke skrive en ny melding der du sier noe sånt?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det var bryskt å dra inn AML med en gang. Jeg tror det er mer hensiktsmessige måter å ta opp dette med lederen din uten å dra inn loven med en gang. Personlig foretrekker jeg å sende hyggelige og lysbetonte meldinger først, å se an svaret man får.

Tonen du har i meldingen er helt grei, du er ikke ufin. Men ja, det var bryskt og konfronterende.

Anonymkode: 1995c...e85

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan du ikke skrive en ny melding der du sier noe sånt?

Jeg skal snakke med lederen min når vi jobber sammen. Vil påpeke at det ikke var meningen å virke så krass

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det var bryskt å dra inn AML med en gang. Jeg tror det er mer hensiktsmessige måter å ta opp dette med lederen din uten å dra inn loven med en gang. Personlig foretrekker jeg å sende hyggelige og lysbetonte meldinger først, å se an svaret man får.

Tonen du har i meldingen er helt grei, du er ikke ufin. Men ja, det var bryskt og konfronterende.

Anonymkode: 1995c...e85

Jeg er enig!

• Nyttig 1
Skrevet
Sappi skrev (12 minutter siden):

Jeg skrev en melding til lederen min som er veldig ung, og hun hadde satt meg opp til en stengevakt som var til 21:15, og åpningsvakt dagen etterpå kl 08.00, 2 ganger. Jeg skrev noe ala dette

" hei! ser at jeg har blitt satt opp til åpningsvakt den dagen blablabla og åpning blabla, i følge arbeidsmiljøloven så er det krav om 11 timer hviletid, og med slik oppsatt vakt  tilfredstiller ikke det arbeidsmiljøven. Kunne du ha fikset det? Og ønsker ikke å få mindre timer med endring siden jeg allerede har fått så lite timer denne mnd pga røde dager. Forøvrig ser jeg det samme har skjedd denne månede. Håpeer vi kan finne en løsning på dette!"

Hadde jeg en voldsom tone? 

Du kan i hvert fall ikke kreve noe goodwill utover det lovpålagte fra arbeidsgiver i fremtiden om dette er slik du skal gå frem for 15 minutter.

Sappi skrev (3 minutter siden):

Ærlig talt, det er nesten 11 timer i mellom. Du har altså nesten 4 timer til reisevei, spise og stell om du sover 7 timer.

• Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...