Delia Peabody Skrevet 11. april #1 Del Skrevet 11. april Han kan ta seg en bolle!!!!! Jeg syns virkelig synd på de som jobber der og tørr ikke tenke på hvor utslitte de er, de som jobber på store apotek. Stakkarne på vårt lille ute på visjan svetter jo oppover🤯 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 11. april #2 Del Skrevet 11. april (endret) Hva i alle dager betyr den siste setningen din? Er det norsk? Jeg var på et apotek i Oslo i dag, og det gikk raskt og smidig, akkurat som det skulle. Ikke noe mer venting enn vanlig. Endret 11. april av Million 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #3 Del Skrevet 11. april Jeg har vært med å lage vareregister som brukes av Legemiddelverket, nå har jeg ikke laget klienten for apotekene men tenker de bruker samme vareregister. Hva mener du? 😅 Det er ikke systemet som er treg, men de må få godkjenning av en annen person, det er for å forhindre underslag. Vet du at farmasøyter står i risiko for å utvikle rusavhengighet pga tilgang til medisiner. Det er faktisk så pass problem i bransjen at man måtte komme opp med løsninger. Anonymkode: ce9a8...ef6 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #4 Del Skrevet 11. april Var teknisk problem på apoteket i dag som gjorde at hvert eneste trinn tok tre ganger så lang tid som vanlig. er det det du tenker på? Anonymkode: 3e56e...898 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 11. april #5 Del Skrevet 11. april Syns det virker ganske stille de gangene jeg er på Apoteket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #6 Del Skrevet 11. april Her er det bare Boots apotek som har strevd med nytt datasystem de siste ukene. De andre apotekene fungerer som normalt. Anonymkode: 3bcf0...197 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 11. april #7 Del Skrevet 11. april LØK kan du i alle fall kalle de som banket igjennom systemet til den nyere helseplattformen. Basert på amerikanske tilstander. Saksøkinger, forsikringer, you name it. Dette har resultert til et tungvint system som inneholder langt flere oppgaver/signaturer for en komplett journalføring..eksempelvis. Akkurat som visse oppdateringer ellers i vår dagligdagse teknologi. De blir på mange måter neddateringer når du må benytte flere tastetrykk enn før for å komme deg til mål. Mildt sagt.. Jo, det er flere som bør ta seg en bolle !! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 11. april #8 Del Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Her er det bare Boots apotek som har strevd med nytt datasystem de siste ukene. De andre apotekene fungerer som normalt. Anonymkode: 3bcf0...197 Ja, faktisk, jeg var på et Boots apotek for rundt to uker siden, og de hevdet de hadde store problemer med nytt datasystem. Påsto de i allefall. Ingen ekspederte i kassene... Noen ansatte surret rundt i bakgrunnen og fylte på varer, så jeg. Men ingen ekspederte. Da jeg etter 15 minutter ble lei og ingen kunde hadde blitt ekspedert på den tiden, snakket jeg til en av de ansatte bak der og spurte hva som skjedde og hvorfor ingen ble ekspedert? Tregt og nytt datasystem, svarte hun. Jeg påpekte at ingen hadde FORSØKT å ekspedere noen kunder siden jeg kom inn (og flere andre kunder hadde gitt opp og gått i irritasjon mens jeg sto der), så hvordan kunne det være tregt datasystem da? (heller trege ansatte, men det sa jeg ikke) I dag var jeg ikke på et Boots apotek, men på et annet, og det gikk raskt og greit. Selv om de også sikkert har nytt system, hvis det er så at alle apotek har fått det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #9 Del Skrevet 11. april Million skrev (2 timer siden): Hva i alle dager betyr den siste setningen din? Er det norsk? Jeg var på et apotek i Oslo i dag, og det gikk raskt og smidig, akkurat som det skulle. Ikke noe mer venting enn vanlig. Jeg jobber selv i apotek, og skjønner godt hva trådstarter mener. Systemet er nede støtt og stadig. For eksempel akkurat NÅ! Men fint at det fungerte da du var på apoteket tidligere i dag, da👍 (Når jeg sier "systemet" mener jeg altså den delen som er felles for alle apotek og som utgjør grunnmuren så å si: EIK som den kalles. Av og til har jo også enkelte apotekkjeder problemer med akkurat sitt private system.) Anonymkode: 268d1...f3f 6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #10 Del Skrevet 11. april Delia Peabody skrev (7 timer siden): Han kan ta seg en bolle!!!!! Jeg syns virkelig synd på de som jobber der og tørr ikke tenke på hvor utslitte de er, de som jobber på store apotek. Stakkarne på vårt lille ute på visjan svetter jo oppover🤯 Hvilket apotek/kjede gjelder dette? Apotek1 sine ansatte sliter ikke med det nye datasystemet. Men da jeg gikk forbi en annen kjede, så hang det lapper om at datasystemet var delvis nede, skyldes dette problemer med å lære seg systemet, så…. Anonymkode: 3c71a...582 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #11 Del Skrevet 11. april Boots har hatt problemer i flere uker - et par måneder kanskje. Og ja, det er et nytt system som henger seg opp, går i sneglefart og står i sirup. Sist jeg var der hadde de fire åpne reseptkasser, det var 12 nummer før meg og jeg ventet i 30 minutter. Om dette er et felles system for alle apotek eller Boots' eget vet jeg ikke, men jeg overhørte at de forventer en oppdatering over påske som forhåpentligvis skal løse problemene. Dette handler ikke om de stakkars ansatte som forsøker å gjøre jobben sin så effektivt som mulig, men om et datasystem som ikke fungerer! Anonymkode: 6c274...079 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #12 Del Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Her er det bare Boots apotek som har strevd med nytt datasystem de siste ukene. De andre apotekene fungerer som normalt. Anonymkode: 3bcf0...197 E nei. Her nektet nå apoteket å levere ut medisiner til ungdommen. Det forhøret. Kom hjem uten livsviktige medisiner. Så jeg tok nå med meg ungdommen og dro tilbake. Da klarte de ikke finne vedtak og de sa de ikke hadde lov å gi ut pga misbrukt . Ja første gang jeg har hørt om vedtak på de epilepsi medisinene, så vi gikk ut av døra på apotek 1. Dette tullet har de drevet med siden nye oppdateringer. De påstod det var misbruk for høy dose osv. Og er nå tross alt nevrolog og epilepsi sykehuset som har skrevet ut. Tror jeg ikke kommer til å trå et bein mer in på apotek 1 .så dro vi til vitus+ apotek, 0 problemmer. Ingen forhør om misbruk på epilepsi medisiner Anonymkode: 98837...d93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #13 Del Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvilket apotek/kjede gjelder dette? Apotek1 sine ansatte sliter ikke med det nye datasystemet. Men da jeg gikk forbi en annen kjede, så hang det lapper om at datasystemet var delvis nede, skyldes dette problemer med å lære seg systemet, så…. Anonymkode: 3c71a...582 Det spørs hvor en bor. Her nekter jeg snart år bruke de. Diskuterer livsviktig medisiner,prater om vedtak de ikke finner igjen i systemet, fullmakter har de mistet osv Anonymkode: 98837...d93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #14 Del Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): E nei. Her nektet nå apoteket å levere ut medisiner til ungdommen. Det forhøret. Kom hjem uten livsviktige medisiner. Så jeg tok nå med meg ungdommen og dro tilbake. Da klarte de ikke finne vedtak og de sa de ikke hadde lov å gi ut pga misbrukt . Ja første gang jeg har hørt om vedtak på de epilepsi medisinene, så vi gikk ut av døra på apotek 1. Dette tullet har de drevet med siden nye oppdateringer. De påstod det var misbruk for høy dose osv. Og er nå tross alt nevrolog og epilepsi sykehuset som har skrevet ut. Tror jeg ikke kommer til å trå et bein mer in på apotek 1 .så dro vi til vitus+ apotek, 0 problemmer. Ingen forhør om misbruk på epilepsi medisiner Anonymkode: 98837...d93 Dette er din personlige erfaring med ett apotek i kjeden Apotek 1. Det handler ikke om tregheten Boots har i sitt datasystem, men om noe annet. Anonymkode: 6c274...079 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #15 Del Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er din personlige erfaring med ett apotek i kjeden Apotek 1. Det handler ikke om tregheten Boots har i sitt datasystem, men om noe annet. Anonymkode: 6c274...079 Vært på 3 stk her vi bor, tull på alle 3. Alle sier det er systemet som er slik. De har å klart å rote bort fullmakter og kopi av vedtak de la inn i systemet Så da må de ringe helfo hver gang for å få bekreftelse på enkelte ting. Aldri de problemene før. Anonymkode: 98837...d93 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #16 Del Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vært på 3 stk her vi bor, tull på alle 3. Alle sier det er systemet som er slik. De har å klart å rote bort fullmakter og kopi av vedtak de la inn i systemet Så da må de ringe helfo hver gang for å få bekreftelse på enkelte ting. Aldri de problemene før. Anonymkode: 98837...d93 Det handler fortsatt ikke om at Boots' system bruker votter og vinter på å reagere på museklikk og tastetrykk. Anonymkode: 6c274...079 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Delia Peabody Skrevet 11. april Forfatter #17 Del Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har vært med å lage vareregister som brukes av Legemiddelverket, nå har jeg ikke laget klienten for apotekene men tenker de bruker samme vareregister. Hva mener du? 😅 Det er ikke systemet som er treg, men de må få godkjenning av en annen person, det er for å forhindre underslag. Vet du at farmasøyter står i risiko for å utvikle rusavhengighet pga tilgang til medisiner. Det er faktisk så pass problem i bransjen at man måtte komme opp med løsninger. Anonymkode: ce9a8...ef6 Godkjenning fra farmasøyt har de gjort i flere år, men systemet som sådant kneler stadig. AnonymBruker skrev (6 timer siden): Var teknisk problem på apoteket i dag som gjorde at hvert eneste trinn tok tre ganger så lang tid som vanlig. er det det du tenker på? Anonymkode: 3e56e...898 Var det jeg tenkte på ja, men det har vært ekstremt tregt siden det nye kom. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg jobber selv i apotek, og skjønner godt hva trådstarter mener. Systemet er nede støtt og stadig. For eksempel akkurat NÅ! Men fint at det fungerte da du var på apoteket tidligere i dag, da👍 (Når jeg sier "systemet" mener jeg altså den delen som er felles for alle apotek og som utgjør grunnmuren så å si: EIK som den kalles. Av og til har jo også enkelte apotekkjeder problemer med akkurat sitt private system.) Anonymkode: 268d1...f3f Du og kollegaene dine har min største medfølelse! Kan ikke være bare bare når det står X antall mennesker og tripper. Vi trodde vi sleit når det nye kassasystemet kom i vår nordiske butikkjede, men det er jo ingenting mot det dere står i❤️ 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #18 Del Skrevet 11. april PITTY skrev (5 timer siden): LØK kan du i alle fall kalle de som banket igjennom systemet til den nyere helseplattformen. Basert på amerikanske tilstander. Saksøkinger, forsikringer, you name it. Dette har resultert til et tungvint system som inneholder langt flere oppgaver/signaturer for en komplett journalføring..eksempelvis. Ugh, jeg har hatt litt å gjøre med et kvinnemenneskene i toppene av det prosjektet, og fy f det er ikke det minste rart det systemet ble rigid og bakvendt med sånne folk ved roret. Anonymkode: 5a103...81d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #19 Del Skrevet 11. april Jeg jobber også på apotek og det nye systemet er pga GDPR. Men det systemet nå er tregt og ikke ferdig utviklet engang. Noen ganger er det ekstremt tregt og andre ganger svikter det helt så vi får ikke kommunisert med der vi henter reseptene fra, dvs ikke får ekspedert resepter. Så frustrerende. Men de i tråden som måtte vente lenge og ingen gav noe info eller noe er dårlig….da burde i hvertfall den farmasøyten med ansvar der komme frem og si fra til kundene hva som skjer. Anonymkode: 0c78b...0e5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #20 Del Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Vært på 3 stk her vi bor, tull på alle 3. Alle sier det er systemet som er slik. De har å klart å rote bort fullmakter og kopi av vedtak de la inn i systemet Så da må de ringe helfo hver gang for å få bekreftelse på enkelte ting. Aldri de problemene før. Anonymkode: 98837...d93 Nå er det stengt tatt kunden sitt ansvar å vise frem vedtak. At apotek logger seg inn eller ringer for å få vedtak er for å hjelpe deg Anonymkode: 0c78b...0e5 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå