Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2006 #1 Del Skrevet 13. mars 2006 Babyen min på et halvt år har diare for andre dag på rad. Han har blitt skikkelig sår i stumpen, så han ligger mest med stumpen bar på en stellematte på gulvet. Skifter bleie/tørker vekk med det samme det kommer noe, + stod opp annen hver time i natt for å sjekke bleien hans, slik at han ikke skal ligge med dette i bleien lengre enn nødvendig.Er det noe mat/drikke som binder magen? Har kun fått i han et lite måltid melk i dag, han har ingen matlyst... Er det noe jeg kan gjøre, bortsett fra å holde ham tørr og smøre med salve? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gamle Alex Skrevet 13. mars 2006 #2 Del Skrevet 13. mars 2006 Litt blåbær, enten saft eller litt syltetøy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2006 #3 Del Skrevet 13. mars 2006 Da skal jeg løpe på butikken og kjøpe det med det samme han våkner! Takk for tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blackjack Skrevet 13. mars 2006 #4 Del Skrevet 13. mars 2006 Eller sviskesaft/sviskemos. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 13. mars 2006 #5 Del Skrevet 13. mars 2006 Eller sviskesaft/sviskemos. ← Jeg trodde svisker hjalp når man hadde hard mage, jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 13. mars 2006 #6 Del Skrevet 13. mars 2006 Jeg trodde svisker hjalp når man hadde hard mage, jeg ← Det gjør det! Svisker skal man absolutt ikke gi en baby med diaré, men blåbærsaft er bra. Melk derimot er ikke noe særlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 13. mars 2006 #7 Del Skrevet 13. mars 2006 Det gjør det! Svisker skal man absolutt ikke gi en baby med diaré, men blåbærsaft er bra. Melk derimot er ikke noe særlig. ← Det var det jeg trodde. Da er ikke hukommelsen min så dårlig likevel... Det er noen år siden mine var baby, men jeg synes å huske at svisker var for hard mage og blåbær for løs mage. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gamle Alex Skrevet 13. mars 2006 #8 Del Skrevet 13. mars 2006 Eller sviskesaft/sviskemos. ← Huff nei, da blir det ennå mer diare 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2006 #9 Del Skrevet 13. mars 2006 Blir nok blåbær med det samme vi kommer oss på butikken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blackjack Skrevet 13. mars 2006 #10 Del Skrevet 13. mars 2006 Jeg trodde svisker hjalp når man hadde hard mage, jeg ← Det gjør det! Svisker skal man absolutt ikke gi en baby med diaré, men blåbærsaft er bra. Melk derimot er ikke noe særlig. ← Huff nei, da blir det ennå mer diare ← *slutte å gi svar på ting jeg ikke er 100% sikker på* Unnskyld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2006 #11 Del Skrevet 13. mars 2006 banan har også en tendens til å gi treg mage, det sa iallefall helsesøster til meg, men det var da lille var 4 mnd og ikke vant til annen mat enn morsmelk.. vet ikke om det vil gi samme virkning til større babyer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nallemaja Skrevet 13. mars 2006 #12 Del Skrevet 13. mars 2006 Blåbær er bra, men enda bedre er å koke havregryn i 2-5 min, sile ut kokevannet og gi ungen dette blandet med blåbær eller solbærsaft. Rådet kom vel for seint, men det funker. Jeg har vokst opp med dette kjerringrådet, og bruker det til mine unger. Inntil i fjor kjente jeg bare mamma og bestemor som brukte dette, men så hadde en av ungene spist litt opptenningsbrikett(ikke de hvite), og jeg ringte til legevakta. Da fikk jeg beskjed om å gi ungen havregryn-avkok med blåbære for å hindre diare. (merkelig at man skal hindre opptenningsbrikett-biter å komme ut av kroppen, men å sørge for at de er der lenge...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna B. Skrevet 14. mars 2006 #13 Del Skrevet 14. mars 2006 Da gutten vår hadde diare for noen uker siden, fikk han bare MM, vann og risgrøt laget på vann. Etter en dag var han bra igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 14. mars 2006 #14 Del Skrevet 14. mars 2006 Blåbær er bra, men enda bedre er å koke havregryn i 2-5 min, sile ut kokevannet og gi ungen dette blandet med blåbær eller solbærsaft. Rådet kom vel for seint, men det funker. Jeg har vokst opp med dette kjerringrådet, og bruker det til mine unger. Inntil i fjor kjente jeg bare mamma og bestemor som brukte dette, men så hadde en av ungene spist litt opptenningsbrikett(ikke de hvite), og jeg ringte til legevakta. Da fikk jeg beskjed om å gi ungen havregryn-avkok med blåbære for å hindre diare. (merkelig at man skal hindre opptenningsbrikett-biter å komme ut av kroppen, men å sørge for at de er der lenge...) ← Datteren min gjorde det samme, og jeg ringte naturligvis giftinformasjonstelefonen. Det viste seg å være helt ufarlig, men ettersom opptenningsbriketter er dynket i parafin, så kan det ha en viss maveregulerende virkning. Parafin ble jo tidligere brukt som middel mot hard mage. Så havregrynavkoket var nok mer som råd i tilfelle parafinen skulle virke. (Jeg for min del betviler utsagnet "smaker ikke parrafin", ettersom lillegull mumsa i seg opptenningsbriketten med stor apetitt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iceglow Skrevet 14. mars 2006 #15 Del Skrevet 14. mars 2006 Mulig jeg husker feil, men binder ikke potetmel utrørt i vann magen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2006 #16 Del Skrevet 14. mars 2006 Blåbær er bra, men enda bedre er å koke havregryn i 2-5 min, sile ut kokevannet og gi ungen dette blandet med blåbær eller solbærsaft. Rådet kom vel for seint, men det funker. Jeg har vokst opp med dette kjerringrådet, og bruker det til mine unger. Inntil i fjor kjente jeg bare mamma og bestemor som brukte dette, men så hadde en av ungene spist litt opptenningsbrikett(ikke de hvite), og jeg ringte til legevakta. Da fikk jeg beskjed om å gi ungen havregryn-avkok med blåbære for å hindre diare. (merkelig at man skal hindre opptenningsbrikett-biter å komme ut av kroppen, men å sørge for at de er der lenge...) ← Takk for dette tipset! Småtten sliter med oppkast og diare på 4. døgnet, men ga ham kokevannet av havregryn blandet med blåbærsyltetøy, og foreløpig har ingenting kommet verken opp eller ut. *krysser fingrene* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nallemaja Skrevet 14. mars 2006 #17 Del Skrevet 14. mars 2006 Håper småen blir frisk fort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 15. mars 2006 #18 Del Skrevet 15. mars 2006 Dersom det er omgangssyken, bør den få gå sin gang. For å få ut bassiluskene. Stopper man magen, blir bassiluskene bare værende lenger. Sa legen til oss (far diare i 5 dager, gull1 spydde i 3 dager diare i 3, gull2 diare i 12 dager, mor diare i et par dager). Pass på at barnet ikke blir dehydret. Det er det viktige! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #19 Del Skrevet 15. mars 2006 i disse dager ville jeg kanskje tatt en tur til legen for å sjekke for e-coli.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 15. mars 2006 #20 Del Skrevet 15. mars 2006 Legevaktslegen sa til oss at e.coli-smittede barn er veldig dårlige. VELDIG! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå