AnonymBruker Skrevet 11. april #21 Del Skrevet 11. april Revnet en grad 2 b med førstemann, bare et par pyntesting med andre barnet. De veide rundt 4 kg begge to. Anonymkode: 0c50f...709 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heln Skrevet 11. april #22 Del Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (På 11.4.2025 den 10.17): Dere som revnet eller ble klipt første fødsel, skjedde det igjen på andre? Evt dere som ikke revnet noe på 1, revnet dere på 2 fødsel? Anonymkode: dad52...60a Ekspander Revnet mye med første, fikk et lite skrubbsår med andre Tips; les deg opp på fødestillinger med tanke på revning, mye kan bli unngått med å ha riktig stilling! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maiava88 Skrevet 11. april #23 Del Skrevet 11. april (endret) Revnet med førstemann. Jordmor telte ikke sting engang, så det var nok en del. Andremann født i badekar, ikke så mye som et rift ☺️ Begge fødslene var raske. Førstemann 4 timer, andremann 2 timer og begge ble kategorisert som styrtfødsler Endret 11. april av Maiava88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #24 Del Skrevet 11. april Heln skrev (På 11.4.2025 den 21.04): Revnet mye med første, fikk et lite skrubbsår med andre Tips; les deg opp på fødestillinger med tanke på revning, mye kan bli unngått med å ha riktig stilling! Ekspander Har du noen konkrete tips eller egne erfaringer? Vet at det ikke anbefales å ligge på ryggen. Anonymkode: 1bf9f...cd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola_2 Skrevet 11. april #25 Del Skrevet 11. april Klippet og sydd med nr 1, totalruptur grad 3 med nr 2. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #26 Del Skrevet 11. april Isola_2 skrev (På 11.4.2025 den 22.14): Klippet og sydd med nr 1, totalruptur grad 3 med nr 2. Ekspander Å nei Vet du hvorfor det skjedde? Anonymkode: 1bf9f...cd2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet 11. april #27 Del Skrevet 11. april Revnet ganske mye første gangen, men ble sydd skikkelig. Revnet gang to også, men ikke like mye. Var ikke noe problem da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #28 Del Skrevet 11. april Revnet mye med første, igangsatt fødsel som plutselig gikk alt for fort kombinert med stort barn med stort hode (5kg og 39,5cm i hodeomkrets) som kom på to press. Andremann bare noen pyntesting, litt mindre, men mye roligere fødsel Anonymkode: 8a836...739 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #29 Del Skrevet 11. april Revnet på første, kjente at jeg ikke klarte å trykke nok pga det så tok 30 min med smårevning før jeg klarte å ta i. Nummer to klipping når når de så jeg ikke trykket hardt nok pga bwgynnende revning. #1 sydde de helt jævlig, fikk gigantisk granulom ved åpningen på grunn av hvordan de sydde. # 2 sying gikk bra. Heller klipping enn å kjenne revning Anonymkode: 0325c...ffa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april #30 Del Skrevet 12. april Heln skrev (På 11.4.2025 den 21.04): Revnet mye med første, fikk et lite skrubbsår med andre Tips; les deg opp på fødestillinger med tanke på revning, mye kan bli unngått med å ha riktig stilling! Ekspander Gjorde det, men jordmor ville ha meg på ryggen får å få bedre oversikt. Er det fortsatt virkelig vanlig? Trodde alle viste nå at det er en lite gunstig fødestilling? Anonymkode: dad52...60a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april #31 Del Skrevet 12. april Ble klipt med nummer 1, og nummer to fikk jeg en grad 1 (nesten 2) rift på klipp-stedet. Jeg var veldig plaget med klippet etter første fødsel, men den naturlige revningen etter andre fødsel leget veldig fint. Anonymkode: 5be38...583 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heln Skrevet 12. april #32 Del Skrevet 12. april AnonymBruker skrev (På 11.4.2025 den 22.05): Har du noen konkrete tips eller egne erfaringer? Vet at det ikke anbefales å ligge på ryggen. Anonymkode: 1bf9f...cd2 Ekspander Alt annet enn på rygg egentlig😅 jeg fødte minste liggende på siden, pappaen holdt opp beinet mitt. Knestående skal og være bra, med knærne innover for å utvide bekkenet. Å føde i vann er bra for å unngå revning. Å føde uten epidural skal være gunstig (mer kontroll over riene). Jeg googlet en del på forhånd og snakket med jordmor om frykten min for å revne igjen☺️ 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april #33 Del Skrevet 12. april Hadde en eldre jordmor da jeg fødte førstemann. Hun beordret meg til å ligge på ryggen. Sprakk noe helt vanvittig. Klarte ikke sitte normalt på flere måneder. Med andremann noen år etter så var det to unge jordmødre. De bad meg sitte på kne i sengen over en ball. Denne fødselen gikk så mye bedre, jeg var frisk som en fisk etterpå, kunne sitte og jeg kunne gå tur straks jeg kom hjem. Natt og dag de to fødslene. MEN etter overgangsalderen så opplevde jeg totalprolaps nedentil. Er blitt operert, fjernet livmor og fått utført fremre og bakre plastikk. I journalen står det beskrevet hvor mye jeg sprakk under fødsel og at begge mine barn var store (over 4 kg). Så totalprolapsen er en følge av fødselsskader og hormonendringer ifm overgangsalderen. Håper at fødselsskader blir tatt mer på alvor nå enn tidligere. Anonymkode: e551b...3b6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april #34 Del Skrevet 12. april Revnet grad to med begge. Har tydeligvis veldig rask utdrivningsfase, begge var ute på to press, og vevet hang ikke helt med. Men ble fint sydd av jordmor i begge tilfeller og har ingen plager i etterkant. Anonymkode: 7ade1...2e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april #35 Del Skrevet 12. april Ble både klippet og revnet med første. Ble sydd i narkose etterpå. Revnet litt med andre, men det var minimalt og ble sydd på fødestua. Anonymkode: 16579...870 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april #36 Del Skrevet 12. april Revnet med begge to, sydd av gynekolog begge ganger, gikk veldig fint- husk at det går som oftest veldig bra. Man hører gjerne om de få tilfellene det ikke gjør det Anonymkode: b3ae4...29e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april #37 Del Skrevet 12. april Heln skrev (På 12.4.2025 den 6.03): Alt annet enn på rygg egentlig😅 jeg fødte minste liggende på siden, pappaen holdt opp beinet mitt. Knestående skal og være bra, med knærne innover for å utvide bekkenet. Å føde i vann er bra for å unngå revning. Å føde uten epidural skal være gunstig (mer kontroll over riene). Jeg googlet en del på forhånd og snakket med jordmor om frykten min for å revne igjen☺️ Ekspander Takk for svar ☺️ Høres logisk ut ja. Jeg har født en gang, og da var det på rygg, siden jeg selv følte at der hadde jeg hadde best kontroll og klarte å presse mest. Men vil gjerne gjøre det jeg kan for å revne minst mulig, så åpen for å prøve noe annet denne gangen. Anonymkode: 1bf9f...cd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola_2 Skrevet 12. april #38 Del Skrevet 12. april AnonymBruker skrev (På 11.4.2025 den 22.23): Å nei Vet du hvorfor det skjedde? Anonymkode: 1bf9f...cd2 Ekspander Ikke helt. Satt i seng (ryggleie) under pressriene begge ganger, men gang nr 2 hadde jeg spinalbedøvelse og hadde kanskje ikke nok kontakt med kroppen min? Barn nr 2 var også 600 gram tyngre. De måtte hvertfall få tak i kirurg, som sydde i nær 2 timer. Hadde brist i halebeinet også. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april #39 Del Skrevet 12. april Isola_2 skrev (På 12.4.2025 den 9.43): Ikke helt. Satt i seng (ryggleie) under pressriene begge ganger, men gang nr 2 hadde jeg spinalbedøvelse og hadde kanskje ikke nok kontakt med kroppen min? Barn nr 2 var også 600 gram tyngre. De måtte hvertfall få tak i kirurg, som sydde i nær 2 timer. Hadde brist i halebeinet også. Ekspander Ikke det man ønsker rett etter fødsel akkurat... Sjeldent man hører at det er verre på andre fødsel synes jeg. Anonymkode: 1bf9f...cd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april #40 Del Skrevet 12. april AnonymBruker skrev (På 11.4.2025 den 19.10): Revnet cirka likt med begge. Grad 2 b. Bakover og innover. Begge var ganske små, 2,6 og 2,8 kg, hodeomkrets 32 og 33. Men det var styrtfødsler og jeg er liten. Dårlig sydd første gang, ble mye bedre etter andre. Brukte en annen syteknikk, sa jordmor. Anonymkode: ad516...abd Ekspander Grad 2 b finnes ikke. Anonymkode: f7e78...db7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå