Perine Skrevet 15. april #141 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg syns ikke det er vanvittige priser. Denne uken har jeg handlet f.eks. dette på REKO-ring: - Egg fra høns som får gå ute, 30 stk for 95 kroner. På matbutikk koster f.eks. Prior Frokostegg 57 kr. - 10 kg lokalprodusert potet til 90 kr, 5 kg gulrot til 110 kr. - Hel entrecote fra gressforet liten storferase, 520 kr/kg - sist jeg sjekka fikk man et stykke entrecote på min lokale coop prix til 499/kg. - Bacon av frilandsgris til 250 kr/kg. Man kan få First Price bacon med svor til halve prisen, men det koster ikke mye mer enn Gilde sitt bacon. Syns det er en uting å snakke ned REKO-ring, da mange kanskje ikke en gang vurderer alternativet. Anonymkode: 16114...44f Disse prisene var det ikke noe å si på. Jeg kom nettopp hjem med et brett med 30 egg til 90,- fra min gårdsbutikk. Både dine og mine er fint under butikkpris. Potetene jeg kjøper i 5 kilos sekker koster 12, og 15 kilos koster 10 pr kg, så der vinner du. Jeg tror det er forskjell fra REKO til REKO, Det er langt mellom dem, og Arendal er nærmest her. Når jeg leser i facebookgruppa, så er det bare veldig. dyre varer, selv om de helt sikkert er flotte. Jeg har ennå ikke prøvd å kjøpe noe av dem. En gang vil jeg gjerne prøve andeegg, og det finnes stort sett kun hos REKOringene. Gårdsbutikken min har visst ikke noe mer gulrøtter igjen nå. De har pleid å koste 80 for 5 kg. Da kjøpte jeg noen poser på Kiwi, og det var visst en heldig dag, da FirstPrice plutselig bare kostet 13 kr
AnonymBruker Skrevet 15. april #142 Skrevet 15. april Perine skrev (1 minutt siden): Disse prisene var det ikke noe å si på. Jeg kom nettopp hjem med et brett med 30 egg til 90,- fra min gårdsbutikk. Både dine og mine er fint under butikkpris. Potetene jeg kjøper i 5 kilos sekker koster 12, og 15 kilos koster 10 pr kg, så der vinner du. Jeg tror det er forskjell fra REKO til REKO, Det er langt mellom dem, og Arendal er nærmest her. Når jeg leser i facebookgruppa, så er det bare veldig. dyre varer, selv om de helt sikkert er flotte. Jeg har ennå ikke prøvd å kjøpe noe av dem. En gang vil jeg gjerne prøve andeegg, og det finnes stort sett kun hos REKOringene. Gårdsbutikken min har visst ikke noe mer gulrøtter igjen nå. De har pleid å koste 80 for 5 kg. Da kjøpte jeg noen poser på Kiwi, og det var visst en heldig dag, da FirstPrice plutselig bare kostet 13 kr Kanskje - dette er REKO for Stavanger/Sandnes, her er det jo mange som driver både med grønnsaker og dyr. Her har de også andeegg ja Anonymkode: 16114...44f
Rotemor Skrevet 15. april #143 Skrevet 15. april Det er naivt og arrogant å tro at verden endrer mat- og spisevaner på kort tid basert på en kortvarig informasjonskampanje, hvis man kan kalle det det. Å handle på bondens marked o.l er et overskuddsfenomen. Folk med slike overskrifter har sannsynligvis mye overskudd til handling og matlaging. Alle har ikke det.
Perine Skrevet 15. april #144 Skrevet 15. april Rotemor skrev (22 minutter siden): Det er naivt og arrogant å tro at verden endrer mat- og spisevaner på kort tid basert på en kortvarig informasjonskampanje, hvis man kan kalle det det. Å handle på bondens marked o.l er et overskuddsfenomen. Folk med slike overskrifter har sannsynligvis mye overskudd til handling og matlaging. Alle har ikke det. Enig i dette ang. å påvirke folk til å endre spisevaner. Hurtigmat og farseprodukter er en del av hverdagen for de fleste av oss. De siste årene har jeg stort sett unngått det selv, men det er fordi jeg har ønsket å styre unna mest mulig sukker, fett og stivelse, fordi jeg legger på meg veldig fort og kommer inn i en vond spiral der kroppen craver stadig mer av det. Ellers har grunnkostholdet i min familie alltid vært hjemmelaget "bondekost". Men det er jo ikke slik at det ene utelukker det andre. Det går mye på følelser. Stress, økonomi og tidspress får oss ofte til å ta de valgene man tar. Jeg blander meg ikke bort i hva andre spiser, for de har sine egne grunner for sine valg. Når jeg lager mat til familien, så bestemmer jeg innholdet.
AnonymBruker Skrevet 15. april #145 Skrevet 15. april Rotemor skrev (7 timer siden): Det er naivt og arrogant å tro at verden endrer mat- og spisevaner på kort tid basert på en kortvarig informasjonskampanje, hvis man kan kalle det det. Å handle på bondens marked o.l er et overskuddsfenomen. Folk med slike overskrifter har sannsynligvis mye overskudd til handling og matlaging. Alle har ikke det. Enig. Og det som selges på Rekoring her er i stor grad kjøttprodukter, pølser, bacon, burgere og kjøttdeig som ikke er noe mindre prossesert eller sunnere enn tilsvarende mat fra vanlige butikker (selv om det kan smake bedre). Rent kjøtt, egg osv. får man man også på vanlige butikker og der har man et godt utvalg frukt og grønnsaker også. Anonymkode: ff2e9...be0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå