Vico Skrevet 11. april #1 Skrevet 11. april (endret) Hei. Vet mange skal dømme meg😆 har holdt på med en i noen mnd, han satt inne i 5 mnd og jeg var dum nok til å vente på han. Vi ringte hverandre og sendte brev hele tiden. I brevene skrev han at han gleder seg en lys fremtid med meg og han skal skjerpe seg. Han kom ut for 3 uker siden, og sa til meg han ville ordne livet sitt. Men litt og litt holder han seg unna meg. Jeg spør han hva galt har jeg gjort da sier han at han har mye å fikse. Jeg føler han ghoster meg, hvorfor skulle han være så kald mot meg når han har det vanskelig ?. Han jobber ikke heller, i det siste kjører han til steder med fetterne sine helt til sent på kvelden. Da sier han at han prøver å ordne gamle gjeld. Jeg vet ingenting hva som skjer. Og det gjør så vondt å kaste bort så mange mnd og blir dumpet nå😫jeg vet jeg fortjener det! Fordi mange advarte meg her inne. Jeg følte hele tiden han ville dumpe meg når han kommer ut. Men han sa han ville aldri gjør det. Han hadde også kontakt med exen da han kom ut. Hun var han side chick. Hun ringte meg og fortalte han var hjemme hos henne. Da jeg fortalte han det så ringte han henne og ble sur, og dem kuttet kontakt. Hun sa han har gått ofte hos henne for sex og ikke noe annet i flere år. Han fortalte også henne at han har funnet en som elsker han som han da mener meg. Da spurte exen hvorfor han går hjem til henne hvis han elsker meg. Han sa beklager og at det ble for mye siden exen hans gråt. Hun hadde følelser for han. Burde jeg blokkere han eller bare slutte snakke med han? Jeg sendte han ingen meldinger igår og han sendte meg ikke noe heller. Før kalte han meg fine kalle navn nå flørter han ikke mer og kalle meg crazy når jeg skriver lange meldinger. Han sa jeg skremmer han. Men egentlig er han som skremte livet av meg. Endret 11. april av Vico
AnonymBruker Skrevet 11. april #2 Skrevet 11. april Hold deg unna! Fatter ikke at du ikke klarer å forstå ditt eget beste. Anonymkode: 6d1d7...adb 13 3
Verbena Skrevet 11. april #3 Skrevet 11. april Hold deg unna. Du må jo se selv hva du skriver at dette ikke er noe å tenke mere på. Om du fortsetter å ha denne personen i livet ditt kommer du til å gjøre deg selv bare vondt. Og jeg lover deg at det kommer ikke til å bli bedre. Blokker han, og gå videre med livet ditt. Og ikke kom han løpende i møte neste gang han kontakter deg. Trenger han en grunn, er det du skriver her mer enn godt nok. 3
Vico Skrevet 11. april Forfatter #4 Skrevet 11. april Verbena skrev (8 minutter siden): Hold deg unna. Du må jo se selv hva du skriver at dette ikke er noe å tenke mere på. Om du fortsetter å ha denne personen i livet ditt kommer du til å gjøre deg selv bare vondt. Og jeg lover deg at det kommer ikke til å bli bedre. Blokker han, og gå videre med livet ditt. Og ikke kom han løpende i møte neste gang han kontakter deg. Trenger han en grunn, er det du skriver her mer enn godt nok. Ja lover deg han har ødealgt meg og mine følelser i bare noen mnd. jeg behandlet han bra og det sa han til sine venner. Han endret seg over natten fortsatt vet jeg ikke hvorfor. Han manipulere meg at han har aldri vært hos exen hans. Men hun ringte meg fra snappe hans😆fordi han har ikke noe sim kort. Han har ingenting, han bor hos foreldrene sine, han har ikke jobb og vil bli uføre. Han blir irritert fordi jeg blir sint på det gjør han mot meg. Og bare bli kald over natten uten grunn. 1
AnonymBruker Skrevet 11. april #5 Skrevet 11. april Du må finne deg noen som det er litt mer orden på. Da blir livet mye bedre. Dette kommer aldri til å fungere. Anonymkode: 6e341...b11 1 2
Vico Skrevet 11. april Forfatter #6 Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du må finne deg noen som det er litt mer orden på. Da blir livet mye bedre. Dette kommer aldri til å fungere. Anonymkode: 6e341...b11 Ja desverre 😫
AnonymBruker Skrevet 11. april #7 Skrevet 11. april Om du vet ditt eget beste kutter du ALL kontakt med ham NÅ! Han har sittet inne i 5 måneder, det er ganske lenge, så det han har gjort er nok alvorlig. Han har ikke jobb, han har gammel gjeld som han "betaler ned" ved å kjøre rundt med fetterne sine på sene kvelder. Det er ganske åpenbart at han er på gang med nye kriminelle virksomheter! Men, jeg antar at du kommer til å ta ham tilbake, han vil påstå han elsker deg, han vil si at selvfølgelig gjør han ikke noe kriminelt. Så kaster du bor enda et eller flere år på en mann som behandler deg elendig, du er blitt enda mer usikker på deg selv, du forsøker å kutte ham ut (eller du støtter ham gjennom hans neste fengselsopphold), han lover deg gull og grønne skoger igjen.. og slik går livet ditt... hvis du ikke nå kutter ham helt ut! Måten du har skrevet om dette på, viser at du trenger hjelp, ts, slik at du finner ut årsaken til at du lar deg behandle på denne måten, hvorfor du tror så blindt på personer som ikke fortjener din tillit. Du må få hjelp til å bearbeide det som gjør at du velger en så ødeleggende mann som ikke behandler deg bra, og du trenger hjelp til å kutte ham helt ut. Du må velge deg selv og ditt eget liv nå, Ts! Og velger du ditt eget liv, så kan ikke han være en del av ditt liv! Anonymkode: b68b7...c2c 4
AnonymBruker Skrevet 11. april #8 Skrevet 11. april Vico skrev (12 timer siden): Burde jeg blokkere han eller bare slutte snakke med han? Men du sånn seriøst, hvis du må spørre andre om dette så har du store problemer. Får du hjelp? Anonymkode: c127a...0fd 3 2
Nooni Skrevet 11. april #9 Skrevet 11. april Sett deg noen mål for fremtiden og finn ut hvordan du skal komme deg dit. Slutt nå for guds skyld å bruk tid på ting som ikke gagner deg. "Overthinking" hører 14 - 25 årene til. Etter det bør du skjerpe deg om du ikke har blitt bedre. 1
AnonymBruker Skrevet 12. april #10 Skrevet 12. april Er du helt idiot? Hva tror du selv du bør gjøre? Herregud... håper du bruker prevensjon. Anonymkode: dbcf1...d57 2 2
AnonymBruker Skrevet 12. april #11 Skrevet 12. april Her er det totalt tre stykker som ikke er blitt voksne. For et kaos. Jeg hadde aldri orket dette der, uansett hvordan av de tre rollene jeg hadde vært i. Han er dust, du lager sinnsykt mye drama, eksen lager sinnsykt mye drama. Og ingen av dere er voksne nok til å si «vettu hva, dette gidder jeg ikke. Takk for meg». Det konspireres og styres, «han sa, hun sa, jeg sa». Gud hjelpes Anonymkode: 88ec0...419 5
Vico Skrevet 12. april Forfatter #12 Skrevet 12. april AnonymBruker skrev (12 timer siden): Om du vet ditt eget beste kutter du ALL kontakt med ham NÅ! Han har sittet inne i 5 måneder, det er ganske lenge, så det han har gjort er nok alvorlig. Han har ikke jobb, han har gammel gjeld som han "betaler ned" ved å kjøre rundt med fetterne sine på sene kvelder. Det er ganske åpenbart at han er på gang med nye kriminelle virksomheter! Men, jeg antar at du kommer til å ta ham tilbake, han vil påstå han elsker deg, han vil si at selvfølgelig gjør han ikke noe kriminelt. Så kaster du bor enda et eller flere år på en mann som behandler deg elendig, du er blitt enda mer usikker på deg selv, du forsøker å kutte ham ut (eller du støtter ham gjennom hans neste fengselsopphold), han lover deg gull og grønne skoger igjen.. og slik går livet ditt... hvis du ikke nå kutter ham helt ut! Måten du har skrevet om dette på, viser at du trenger hjelp, ts, slik at du finner ut årsaken til at du lar deg behandle på denne måten, hvorfor du tror så blindt på personer som ikke fortjener din tillit. Du må få hjelp til å bearbeide det som gjør at du velger en så ødeleggende mann som ikke behandler deg bra, og du trenger hjelp til å kutte ham helt ut. Du må velge deg selv og ditt eget liv nå, Ts! Og velger du ditt eget liv, så kan ikke han være en del av ditt liv! Anonymkode: b68b7...c2c Ja jeg har blokkert han over alt igår. 1 2
AnonymBruker Skrevet 12. april #13 Skrevet 12. april Vico skrev (31 minutter siden): Ja jeg har blokkert han over alt igår. Håper du også bestiller deg time hos en psykolog. Anonymkode: c127a...0fd 3
AnonymBruker Skrevet 12. april #14 Skrevet 12. april Er dere ungdommer/veldig unge voksne, TS? Anonymkode: 142aa...f92
Meowmere Skrevet 12. april #15 Skrevet 12. april (endret) Synd du ikke ble advart Endret 12. april av Meowmere
AnonymBruker Skrevet 12. april #16 Skrevet 12. april Så hvorfor roter du deg bort i en kriminell innvandrer? Er du innvandrer selv, eller hva er så tiltrekkende med slike folk med masse fettere av dårlig karakter? Skjønner det bare ikke. Du er nok på vei inn i samme livet som den andre dumme damen vi kunne lese om i VG forrige dage, hun som drepte sin mann og nå sitter fengslet i Spania. Anonymkode: aca7c...4a7
Klokkeblomst_85 Skrevet 12. april #17 Skrevet 12. april (endret) Gå videre, og ikke se deg tilbake❤️ Kommer ikke noe godt ut av å ha kontakt med han Endret 12. april av Klokkeblomst_85
AnonymBruker Skrevet 12. april #18 Skrevet 12. april Dump, blokker, gå til psykolog. Han her kommer til å være inn og ut av fengsel - og inn og ut av eksen - resten av livet. Dette må være noen av de minst attraktive beskrivelsene jeg har lest om en mann i hele mitt liv, for en enorm taper og en drittsekk han er. Det mangler jo bare at han liker å pine kattunger på fritiden liksom. Altså, hva skal til før du går. Hva i helvete falt du for i det hele tatt. Han høres jo ut som en ingen kvinne ville tatt i med ildtang. Det er lett å si for oss å si at denne fyren hadde vi dumpet på flekken, men det er selvsagt ikke likelett når man står i det og har fått følelser for fjotten, og gjerne blitt manipulert og lurt. Men kutt kontakt, og stå i det. Følelsene VIL gå over. Og da kommer du til å tenke at herreGUD hva i helvete så jeg i han, fy faen så bra at jeg kom meg unna. Anonymkode: dcca5...140 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. april #19 Skrevet 12. april Vico skrev (1 time siden): Ja jeg har blokkert han over alt igår. Veldig bra at du har blokkert ham overalt! Har du snakket med venner og familie om ham nå? Det må du gjøre! Du må også ha en helt konkret plan for hva du gjør hvis - sannsynligvis når - han tar kontakt med deg igjen! Slike menn som ham har ingen respekt for damer - ingen respekt for deg! - de aksepterer ofte veldig dårlig at en dame kutter kontakten med dem. Da velger de som regel en av to taktikker. Den ene er å late som om du er den eneste store kjærligheten, manipulerer deg til å ta ham tilbake. Den andre er å bli svært ubehagelig, kanskje både stalke deg og bli voldelig. Avviser du hans ev. romantiske tilnærming, så kan han fort bikke over i den mer voldelige tilnærmingen. Det er veldig! viktig at du innser dette nå!! For om du innser at dette er noe kan komme til å oppleve, da kan du være forberedt, og du kan lage deg en plan om hva du gjør om han gjør det ene eller andre. 1. Aldri slipp ham inn i din bolig! Aldri åpen opp døren om han ringer på! Blir han stående utenfor hos deg, send ham en melding på sms om at du har gjort det slutt, ikke vil ha noen som helst kontakt mer, at du forventer at han respekterer dette, og hvis han ikke gjør det så er det trakassering som du må ta videre. Nekter han å dra derfra er det svært viktig at du ringer politiet umiddelbart, der og da, mens han fremdeles står utenfor (men ikke fortell ham at du ringer politiet). Så må du raskt forklare politiet at du har vært sammen med ham, at du har gjort det slutt, men at han ikke respekterer det, og at han nå står utenfor hos deg og du føler deg truet, OG du MÅ fortelle at han nettopp har sittet 5 måneder i fengsel. Si at du trenger assistanse der og da. 2. Venner og familie MÅ vite hva du står i, slik at de kan støtte deg! Han kan komme til å forsøke å nå deg gjennom venner og bekjente, så veldig viktig at de vet at det er slutt, slik at de ikke gir ham informasjon om deg som kan bli farlig for deg! 3. Om han forfølger deg på gaten, venter på deg eller følger etter deg noe sted, ring politiet med det samme! Da ringer du 112! 4. Om du jobber eller har noe annet du gjør fast som han vet om, informer arbeidsgiver/kollegaer om at hvis han forsøker å ta kontakt, så må de IKKE fortelle ham noe om deg, og du må få vite at han har forsøkt å ta kontakt på den måten. 5. I tiden fremover bør du bevisst begynne å gjøre deg selv uforutsigbar. Dvs. om du alltid går til jobb på bestemte tidspunkt, begynn å gå tidligere, og gå ulike veier til jobb, slik at han ikke kan vite hvor han kan oppsøke deg. Samme på vei hjem, velg ulike veier der du kan. Aller helst varier dette hver dag, for da gjør du det vanskeligere for ham å finne deg. 6. OBS! Du må aldri gå ut av egen bolig uten å ha mobilen din tilgjengelig. Om han forsøker å oppsøke deg, ring umiddelbart politiets nødnummer 112. 7. Like viktig som alle de andre punktene - snakk med legen din og be om psykologtimer. Mens du venter på time til psykolog, så kan du få hjelp gjennom kommunens lavterskeltilbud med f.eks. psykiatrisk sykepleier. 8. Om han "bare" blir plagsom med å forsøke å kontakte deg via andre, med telefonnummer du ikke kjenner og dermed ikke har blokkert, så skriv én melding til ham, si at det er slutt, at du ikke ønsker noen som helst kontakt og at du forventer at han fra og med nå ikke tar kontakt med deg eller noen rundt deg på noen som helst måte! Om han ikke respekterer dette, forsøker å kontakte deg på ulike måter, så er det trakassering og bikker over i psykisk vold og stalking - da går du til politiet! Gå gjerne til politistasjonen, for de kan gi deg råd og veiledning og vurdere om du bør søke om kontaktforbud. Du finner informasjon her: https://www.politiet.no/rad/vold-i-nare-relasjoner/er-du-utsatt-for-vold/#andre-som-kan-hjelpe I linken finner du også link til "Andre som kan hjelpe". DU må ta kontroll over deg selv og eget liv nå! Jeg håper du er blant de heldig som opplever at mannen bare holder seg 100 % unna fra nå av. Men DU MÅ være forberedt på at han kanskje ikke kommer til å være en slik som respekterer deg og holder seg unna. Og hvis han nekter å respektere at du nå har kuttet all kontakt med ham, så vil han dessverre være en farlig mann for deg! Og da må du være smartere enn ham - og det er du om du følger rådene i punktene jeg ga deg over. Anonymkode: b68b7...c2c 2
Vico Skrevet 13. april Forfatter #20 Skrevet 13. april AnonymBruker skrev (På 12.4.2025 den 15.01): Veldig bra at du har blokkert ham overalt! Har du snakket med venner og familie om ham nå? Det må du gjøre! Du må også ha en helt konkret plan for hva du gjør hvis - sannsynligvis når - han tar kontakt med deg igjen! Slike menn som ham har ingen respekt for damer - ingen respekt for deg! - de aksepterer ofte veldig dårlig at en dame kutter kontakten med dem. Da velger de som regel en av to taktikker. Den ene er å late som om du er den eneste store kjærligheten, manipulerer deg til å ta ham tilbake. Den andre er å bli svært ubehagelig, kanskje både stalke deg og bli voldelig. Avviser du hans ev. romantiske tilnærming, så kan han fort bikke over i den mer voldelige tilnærmingen. Det er veldig! viktig at du innser dette nå!! For om du innser at dette er noe kan komme til å oppleve, da kan du være forberedt, og du kan lage deg en plan om hva du gjør om han gjør det ene eller andre. 1. Aldri slipp ham inn i din bolig! Aldri åpen opp døren om han ringer på! Blir han stående utenfor hos deg, send ham en melding på sms om at du har gjort det slutt, ikke vil ha noen som helst kontakt mer, at du forventer at han respekterer dette, og hvis han ikke gjør det så er det trakassering som du må ta videre. Nekter han å dra derfra er det svært viktig at du ringer politiet umiddelbart, der og da, mens han fremdeles står utenfor (men ikke fortell ham at du ringer politiet). Så må du raskt forklare politiet at du har vært sammen med ham, at du har gjort det slutt, men at han ikke respekterer det, og at han nå står utenfor hos deg og du føler deg truet, OG du MÅ fortelle at han nettopp har sittet 5 måneder i fengsel. Si at du trenger assistanse der og da. 2. Venner og familie MÅ vite hva du står i, slik at de kan støtte deg! Han kan komme til å forsøke å nå deg gjennom venner og bekjente, så veldig viktig at de vet at det er slutt, slik at de ikke gir ham informasjon om deg som kan bli farlig for deg! 3. Om han forfølger deg på gaten, venter på deg eller følger etter deg noe sted, ring politiet med det samme! Da ringer du 112! 4. Om du jobber eller har noe annet du gjør fast som han vet om, informer arbeidsgiver/kollegaer om at hvis han forsøker å ta kontakt, så må de IKKE fortelle ham noe om deg, og du må få vite at han har forsøkt å ta kontakt på den måten. 5. I tiden fremover bør du bevisst begynne å gjøre deg selv uforutsigbar. Dvs. om du alltid går til jobb på bestemte tidspunkt, begynn å gå tidligere, og gå ulike veier til jobb, slik at han ikke kan vite hvor han kan oppsøke deg. Samme på vei hjem, velg ulike veier der du kan. Aller helst varier dette hver dag, for da gjør du det vanskeligere for ham å finne deg. 6. OBS! Du må aldri gå ut av egen bolig uten å ha mobilen din tilgjengelig. Om han forsøker å oppsøke deg, ring umiddelbart politiets nødnummer 112. 7. Like viktig som alle de andre punktene - snakk med legen din og be om psykologtimer. Mens du venter på time til psykolog, så kan du få hjelp gjennom kommunens lavterskeltilbud med f.eks. psykiatrisk sykepleier. 8. Om han "bare" blir plagsom med å forsøke å kontakte deg via andre, med telefonnummer du ikke kjenner og dermed ikke har blokkert, så skriv én melding til ham, si at det er slutt, at du ikke ønsker noen som helst kontakt og at du forventer at han fra og med nå ikke tar kontakt med deg eller noen rundt deg på noen som helst måte! Om han ikke respekterer dette, forsøker å kontakte deg på ulike måter, så er det trakassering og bikker over i psykisk vold og stalking - da går du til politiet! Gå gjerne til politistasjonen, for de kan gi deg råd og veiledning og vurdere om du bør søke om kontaktforbud. Du finner informasjon her: https://www.politiet.no/rad/vold-i-nare-relasjoner/er-du-utsatt-for-vold/#andre-som-kan-hjelpe I linken finner du også link til "Andre som kan hjelpe". DU må ta kontroll over deg selv og eget liv nå! Jeg håper du er blant de heldig som opplever at mannen bare holder seg 100 % unna fra nå av. Men DU MÅ være forberedt på at han kanskje ikke kommer til å være en slik som respekterer deg og holder seg unna. Og hvis han nekter å respektere at du nå har kuttet all kontakt med ham, så vil han dessverre være en farlig mann for deg! Og da må du være smartere enn ham - og det er du om du følger rådene i punktene jeg ga deg over. Anonymkode: b68b7...c2c Har blokkert han på Instagram og snap. Han blokkerte meg på TikTok. Han har ikke kontaktet meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå