AnonymBruker Skrevet 11. april #1 Skrevet 11. april Jeg har fått et godt jobbtilbud. Jobben er i en større naboby, og jeg bruker ca. 4t t/r. Jeg kan pendle i arbeidstia (som oftest, men noen unntak). Jeg får sitte hvor jeg vil 3 av 5 dager (altså feks hjemme). Nå er jeg i så stor tvil. Jeg har et barn på 3 år, og vil gjerne være her så mye som mulig, men jeg håper jo at jeg får prioritert litt som jeg ønsker mtp all fleksibiliteten. dette er en eeeenorm mulighet. Noen som pendler et par dager i uka? Anonymkode: b8143...0a4
AnonymBruker Skrevet 11. april #2 Skrevet 11. april Jeg pendler ikke da jeg allerede bor midt i Oslo. Har derfor ingen gode eller dårlige erfaringer med pendling. Ville uansett si gratulerer med jobbtilbud! Det er stas å være den beste kandidaten. Personlig ville jeg valgt den nye jobben. Jeg er mer komfortabel med å angre på at jeg tok en sjanse, enn å angre på at jeg ikke gjorde det. Jeg vil heller vite med sikkerhet at jeg tok et valg som ikke lyktes, enn å lure på hva som kunne vært. Men her er alle mennesker ulike, så hva du tenker om dette må du jo kjenne på selv. Anonymkode: 19282...c31 1
AnonymBruker Skrevet 11. april #3 Skrevet 11. april Jeg ville aldri gjort det med så lite barn hjemme. Men kommer jo an på hvor fleksibel barnfar er. Men jeg har fast hjemmekontor i en krevende jobb, så for meg er all pendling et stort Nei. Så for meg er det gull verdt og ville aldri sagt ja til jobb med reisevei og ihvertfall ikke 4 timer t/r Anonymkode: 5a92c...a44 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. april #4 Skrevet 11. april Hva går du fra nå? For hvis du går fra, la oss si to timer reisetid fem dager i uka, så vil jo den totale reisetiden din bli mindre totalt. Jeg ville også sett på, hvis du har en tilstedeværende pappa til barna og mulighet for det, å jobbe for eksempel en time ekstra de to dagene som uansett blir lange fordi du må på kontoret. Da kan du jobbe mindre de dagene du faktisk er hjemme Anonymkode: ce6d2...f5f 1
AnonymBruker Skrevet 11. april #5 Skrevet 11. april Jeg pendler hver dag, mandag til fredag. Jeg bruker 1,5-2 timer hver vei, altså 3-4 timer i pendling. Har jobbet sånn i 10 år. Dette er for mye, og jeg prøver å få hjemmekontor. Men 2 ganger i uken med pendling og resten hjemmekontor, hadde jeg ikke hatt noe problemer med. Jeg hadde aldri latt en god jobb gå fra meg pga dette. Du får 3 dager i uken, hvor du kan være hjemme og kan være mer med barnet ditt de dagene enn de fleste kan, da de aller fleste har litt reisevei uansett hvor de bor. Jeg hadde prøvd! Anonymkode: f67df...264 2
AnonymBruker Skrevet 11. april #6 Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva går du fra nå? For hvis du går fra, la oss si to timer reisetid fem dager i uka, så vil jo den totale reisetiden din bli mindre totalt. Jeg ville også sett på, hvis du har en tilstedeværende pappa til barna og mulighet for det, å jobbe for eksempel en time ekstra de to dagene som uansett blir lange fordi du må på kontoret. Da kan du jobbe mindre de dagene du faktisk er hjemme Anonymkode: ce6d2...f5f Det hadde jo vært gull å få til en slik løsning. Da har hun enda bedre tid med barnet de dagene hun har hjemmekontor. Anonymkode: f67df...264
AnonymBruker Skrevet 11. april #7 Skrevet 11. april Hvis det "bare" er to ganger i uka, så hadde jeg gjort det. Om ikke annet for å få den på CV, og så bytte etterhvert. Jeg er mer bekymret for deg enn barnet, og kanskje du kan unne deg en overnatting på hotell noen ganger, og ta de dagene rett etter hverandre? Anonymkode: 69d07...2c7
AnonymBruker Skrevet 11. april #8 Skrevet 11. april Jeg ville ikke gjort det. Virkelig ikke. Anonymkode: cfcda...86f
AnonymBruker Skrevet 11. april #9 Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ville ikke gjort det. Virkelig ikke. Anonymkode: cfcda...86f Hvorfor? Anonymkode: b8143...0a4 1
AnonymBruker Skrevet 11. april #10 Skrevet 11. april Hva skal du pendle med? Jeg har tidligere pendlet kortere avstand og ikke i arbeidstiden. Men toget er ikke stabilt på Østlandet… Anonymkode: 60a7e...f43
AnonymBruker Skrevet 11. april #11 Skrevet 11. april Det er jo ikke verre enn å bytte jobb igjen om det ikke fungerer, det er jo ikke irreversibelt dette. Dersom f.eks. to av de fire timene kan tas i arbeidstiden blir det ikke lenger enn hva de fleste har i reisevei (jeg hadde 45-50 min hver vei bare innad i Oslo). Om det ellers fungerer med logistikken hadde jeg tatt sjansen. Fem av syv dager får du jo like mye, eller mer, tid med barnet. Regner med at forholdet til far er solid slik at du ikke blir alene, da kan det bli et problem. Anonymkode: b8e3b...422 2
AnonymBruker Skrevet 11. april #12 Skrevet 11. april Hvis du kan jobbe mens du pendler, så er det jo som ingen pendling (i «tid») å regne. Anonymkode: d617e...dd8
AnonymBruker Skrevet 11. april #13 Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hva går du fra nå? For hvis du går fra, la oss si to timer reisetid fem dager i uka, så vil jo den totale reisetiden din bli mindre totalt. Jeg ville også sett på, hvis du har en tilstedeværende pappa til barna og mulighet for det, å jobbe for eksempel en time ekstra de to dagene som uansett blir lange fordi du må på kontoret. Da kan du jobbe mindre de dagene du faktisk er hjemme Anonymkode: ce6d2...f5f Jeg går fra en trygg og god 100% stilling (8-4 jobb). Jeg har litt fleksibilitet i dagens stilling (kommer ca 0815, går 1530), og har hjemmekontor én dag i uka. Jeg har en utrolig fin jobb her hvor jeg er i dag, men denne muligheten er ekstremt god. Tilbudet jeg har fått er i en bedrift hvor jeg faktisk får jobbet meg langt oppover etterhvert. Her hvor jeg er i dag så kjeder jeg meg, det er lite utfordringer - men meget forutsigbart (og et utrolig godt arbeidsmiljø). Men, jeg kjenner veldig på det faktum at slike(!) muligheter vokser ikke på trær. Timingen er off, det vil den jo egentlig være de nærmeste 4-5 årene mtp. At vi ønsker oss et nytt barn. Men, jo lengre jeg sitter hvor jeg sitter i dag - jo mer uinteressant blir jeg på arbeidsmarkedet. Anonymkode: b8143...0a4
AnonymBruker Skrevet 11. april #14 Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hva skal du pendle med? Jeg har tidligere pendlet kortere avstand og ikke i arbeidstiden. Men toget er ikke stabilt på Østlandet… Anonymkode: 60a7e...f43 Får arbeidsbil. Evnt. Tog om jeg «må» jobbe i pendletiden. Anonymkode: b8143...0a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå