Gå til innhold

Jeg HATER tynne, lurvete dyner men blir fort varm om natten

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet om fluffy, tunge dyner som ikke er for varme sommerhalvåret?

Anonymkode: 59023...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg benytter tynt bomullspledd, blanket på engelsk. Minner om dynetrekk. Er ikke vant til dyner året rundt, kun vinterstid.

Anonymkode: c4c00...afd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Noen som vet om fluffy, tunge dyner som ikke er for varme sommerhalvåret?

Anonymkode: 59023...b98

Tror jeg ikke finnes. Både fluffy og tynn er en dårlig kombo. Silkedyner er tynne, men ikke flyffye.Silke er og behagelig temperaturregulerende om det er dette du er ute etter? Vi har Jysk sine silkedyner og er fornøyd med dem. 

Anonymkode: 482cb...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg veksler mellom dyne og tynne, myke tepper. Liker ikke tynn dyne/sommerdyne.

Anonymkode: 886a0...804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk dundyne av god kvalitet, det puster best og gir best temperaturregulering. Ikke kjøp dundyne med mye fjær, la duninnholdet være 90-100%. 

Jeg bruker faktisk fortsatt vinterdundyne uten å bli svett, men bytter den snart ut med vårdyna. 

Anonymkode: a3080...90e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bruk dundyne av god kvalitet, det puster best og gir best temperaturregulering. Ikke kjøp dundyne med mye fjær, la duninnholdet være 90-100%. 

Jeg bruker faktisk fortsatt vinterdundyne uten å bli svett, men bytter den snart ut med vårdyna. 

Min tynneste dundyne har 550 gram fyll, den blir for varm de varmeste nettene. Men super ellers. Den er overhodet ikke tynn og lurvete, og kan være fin for deg som er varm om natten om vår og høst (og kanskje vinter).

Denne fra Høie har 240 gram fyllvekt, kommer i flere varianter med enda svalere, medium varm , varm, og ekstra varm https://www.hoie.no/product/saga-dyne-hoie-saga-sval-dyne--P-57005421_no?code=57005520

Nå er det også kampanje hos Bohus med 2 for 1 på dundyner fra Bitihorn. Her er det også 90 % dun, og de bruker muscovy dun.

Her har ekstra sval mer fyllvekt enn den fra Høie, 280 gram
https://www.bohus.no/tekstil/dyner/dundyner/bitihorn-dundyne-140x200-3

Det kan jo være at grunnen til at du blir varm om natten er fordi dyna du bruker puster dårlig, og at det ikke trenger å være fordi dyna er for tykk i seg selv.

En dundyne med mest dun og lite fjær i god kvalitet med gåsedun eller muskovydun, puster godt. 

Jeg ville tatt meg en tur til Bohus og kjent på dynene fra Bitihorn, verdt å legge litt penger i god dyne. Og kjekt med to dyner i forskjellige tykkelser, nå som det er 2 for 1 tilbud :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper aller dyreste dyne på fru Lyng, det er det verdt. Høy andel edderdun gjør dynen svært voluminøs og varm om vinteren, og herlig kjølig mot huden om sommeren. Men det koster. Jeg legger mest penger i hverdagstingene, det gir meg mest synes jeg. En velholdt kvalitetsdyne kan man ha i 20 år ++.

Anonymkode: 08bd0...1bd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Min tynneste dundyne har 550 gram fyll, den blir for varm de varmeste nettene. Men super ellers. Den er overhodet ikke tynn og lurvete, og kan være fin for deg som er varm om natten om vår og høst (og kanskje vinter).

Denne fra Høie har 240 gram fyllvekt, kommer i flere varianter med enda svalere, medium varm , varm, og ekstra varm https://www.hoie.no/product/saga-dyne-hoie-saga-sval-dyne--P-57005421_no?code=57005520

Nå er det også kampanje hos Bohus med 2 for 1 på dundyner fra Bitihorn. Her er det også 90 % dun, og de bruker muscovy dun.

Her har ekstra sval mer fyllvekt enn den fra Høie, 280 gram
https://www.bohus.no/tekstil/dyner/dundyner/bitihorn-dundyne-140x200-3

Det kan jo være at grunnen til at du blir varm om natten er fordi dyna du bruker puster dårlig, og at det ikke trenger å være fordi dyna er for tykk i seg selv.

En dundyne med mest dun og lite fjær i god kvalitet med gåsedun eller muskovydun, puster godt. 

Jeg ville tatt meg en tur til Bohus og kjent på dynene fra Bitihorn, verdt å legge litt penger i god dyne. Og kjekt med to dyner i forskjellige tykkelser, nå som det er 2 for 1 tilbud :) 

Kvaliteten på dunene, høy bæreevne er svært viktig. 

Anonymkode: 17f15...b66

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektdyne. Tung, men veldig tynn.

Må ha ekstra pledd oppå om vinteren ellers så blir det iskaldt.

Anonymkode: 76627...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kvaliteten på dunene, høy bæreevne er svært viktig. 

Anonymkode: 17f15...b66

Nettopp. Dyne er noe man kan legge litt ekstra penger i, da får man ordentlige saker som puster og man holder jervn kroppstemperatur. OG man har dyna i mange år. Hatt min vinterdundyne i 12-13 år, viktig pleie er riktig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...