AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:33 #1 Del Skrevet fredag kl 08:33 Noen som har vært der? Gått bra/dårlit? Hva er viktigst for dere, og hvor vanskelig har det vært? Hvordan ønsker dere at partner skal stille opp for å hjelpe? Anonymkode: a63ab...c04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:28 #2 Del Skrevet fredag kl 09:28 Hvorfor skal man endre noe? Man finner jo en partner som passer inn i det livet man har. Anonymkode: c3611...b06 3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:29 #3 Del Skrevet fredag kl 09:29 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor skal man endre noe? Man finner jo en partner som passer inn i det livet man har. Anonymkode: c3611...b06 Tenkte kanskje mer på at ingen av partene kanskje ønsker å dra med vanene fra et langt liv som enslig, inn i et forhold.. Anonymkode: a63ab...c04 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:54 #4 Del Skrevet fredag kl 09:54 AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen som har vært der? Gått bra/dårlit? Hva er viktigst for dere, og hvor vanskelig har det vært? Hvordan ønsker dere at partner skal stille opp for å hjelpe? Anonymkode: a63ab...c04 Hvis man har vært singel i flere år har det kommet til noen (u)vaner, det bør vi alle være klar over. Når det kommer en person inn i livet må man jenke seg litt sånn at det passer for begge. Anonymkode: 2008d...3bc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:55 #5 Del Skrevet fredag kl 09:55 AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen som har vært der? Gått bra/dårlit? Hva er viktigst for dere, og hvor vanskelig har det vært? Hvordan ønsker dere at partner skal stille opp for å hjelpe? Anonymkode: a63ab...c04 Hjelpe med hva, å bli kvitt uvanene? Anonymkode: 2008d...3bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet fredag kl 09:59 #6 Del Skrevet fredag kl 09:59 AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen som har vært der? Gått bra/dårlit? Hva er viktigst for dere, og hvor vanskelig har det vært? Hvordan ønsker dere at partner skal stille opp for å hjelpe? Anonymkode: a63ab...c04 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis man har vært singel i flere år har det kommet til noen (u)vaner, det bør vi alle være klar over. Når det kommer en person inn i livet må man jenke seg litt sånn at det passer for begge. Anonymkode: 2008d...3bc Hvor mange år er veldig mange år? Kom med noen eksempler på hvilke uvaner det gjelder, så blir det kanskje lettere å svare. Vet i utgangspunktet ikke helt om jeg er enig i premisset for tråden. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet fredag kl 10:00 #7 Del Skrevet fredag kl 10:00 Ingenting. Har gitt opp. Jeg er 39 og finner nok aldri noen barnløs dame. Som vil ha barn. De på min alder er ferdige med barn, og jeg vil ikke være stefar. 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:26 #8 Del Skrevet fredag kl 10:26 Det mangler fullstendig informasjon om hva dette dreier seg om. Lukter kontrollbehov? Anonymkode: 6319e...81a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellmannover190 Skrevet fredag kl 10:36 #9 Del Skrevet fredag kl 10:36 Jeg gikk ut av mitt lange forhold(20 år pluss) og har jobbet med kommunikasjon, dynamikk og generelt satt meg inn i hva som gir et godt forhold. Har også jobbet med kosthold, trening og generelt lykke 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:08 #10 Del Skrevet fredag kl 11:08 Har man vært singel veldig lenge (mann eller dame) så har man en livvstil og en del vaner som man bare kan ha som singel. Skal man inngå et tett forhold eller samboerskap så må man ha et bevisst forhold til at mye må endre seg. Spesielt mtp innstilling til å ha et forhold til dette. Mange har ikke det.. Har du? Jeg har vært borti damer som sier de ikke ønsker menn som "nettopp" har kommet ut av forhold (<2 år), men selv er jeg skeptisk til damer som har vært singel lenge. De har glemt hva samliv innebærer. Hva som skal til for å endre vaner? Kjærlighet og vilje til å leve sammen! Ærlig og åpent forhold med toleranse for at vi trår feil av og til når vi prøver å skape et liv sammen. Men vaner er vanskelig å endre. Det som må til er :Bevissthet, en plan, innsats, tid. Tid fordi man må jobbe inn en vane over lang tid før det sitter. Anonymkode: 616c1...fce 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:45 #11 Del Skrevet fredag kl 14:45 Nowayback skrev (4 timer siden): Ingenting. Har gitt opp. Jeg er 39 og finner nok aldri noen barnløs dame. Som vil ha barn. De på min alder er ferdige med barn, og jeg vil ikke være stefar. Det der sa jeg også i alle år. Er dame og vil ikke ha barn. Ville ha en mann uten. Plutselig ble jeg dødsforelsket i en med to barn fra før. Anonymkode: 86998...855 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:46 #12 Del Skrevet fredag kl 14:46 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Noen som har vært der? Gått bra/dårlit? Hva er viktigst for dere, og hvor vanskelig har det vært? Hvordan ønsker dere at partner skal stille opp for å hjelpe? Anonymkode: a63ab...c04 Partner skal stille opp for å hjelpe? 😅 En ting jeg har lært, gamle inngrodde gubber som har vært singel siden man jaktet med stein og slynge, er stort sett ikke interessert i å endre seg, bare få deg til å passe inn. Anonymkode: 024ef...c45 5 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:49 #13 Del Skrevet fredag kl 14:49 Vilje. Ideèn om at det er noe poeng. Motsatte veien er allerede på høygir. Så det er bra å fjerne sorgen fra seg selv og heller åpne øynene for hvilke andre gode verdier livet har å tilby uten et forhold. Anonymkode: 47ffd...165 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:44 #14 Del Skrevet fredag kl 15:44 Altså seriøst du skal ikke tigge etter ett forhold, respekt, og hengivenhet, og kjærlighet. Jeg har vært der, møtte en fyr som "har vært singel i mange år, ikke klar for forandringer, trenger tid, vet ikke hva vil". Jeg trodde som deg at hvis jeg bare stilte nok opp, ga nok, ga frihet til å gjøre som han vil, satte meg selv pent helt til sides, så ble alt bra. Men det ble jo ikke det, jeg ble bare en statist i hans liv. Han gjorde som han ville, og hadde jeg behov, sorger og tap? Ja synd for meg, han måtte ha tid, rom, alt mulig. Til slutt ble han både frekk og nedlatende. Jeg lærte på en annen måte at forhold er litt som dette uttrykket, Go big or go home. Hvis noen ikke er klar for å være kjæreste i en romantisk relasjon, ja da får de drite i å prøve til de har fiksa relasjonsprobelemene sine. Anonymkode: 024ef...c45 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet lørdag kl 21:17 #15 Del Skrevet lørdag kl 21:17 Altså, hvis en mann (eller kvinne, om så er) virkelig har savnet noen og har en viss bevissthet om egne ungkarsuvaner, tipper jeg en slik person like gjerne kan være den som virkelig går all-in og er ydmyk for sin manglende erfaring - og er ditto endringsvillig. Du trenger ikke være rakettforsker for å skjønne at de som alltid føler de kan finne seg noen har en litt annen holdning til en potensiell partner enn de som virkelig har ventet LENGE på en sjanse hos noen de liker. Da er du 100% committed til å ta vare på den sjansen du får, nettopp fordi det betyr så uendelig mye å ikke fucke den opp. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 04:22 #16 Del Skrevet i går, 04:22 knooters skrev (7 timer siden): Du trenger ikke være rakettforsker for å skjønne at de som alltid føler de kan finne seg noen har en litt annen holdning til en potensiell partner enn de som virkelig har ventet LENGE på en sjanse hos noen de liker. Da er du 100% committed til å ta vare på den sjansen du får, nettopp fordi det betyr så uendelig mye å ikke fucke den opp. Men de faller tilbake til gamle vaner når forelskelserusen går over, da. Ser det hos mine mannlige kollegaer. De skjerpet seg det første året, men når dama har kommet i hus, er det rett på sofaen med ostepop, eller rett på byen med kompiser. Anonymkode: 7c9af...fb8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:04 #17 Del Skrevet i går, 06:04 Umulig. Livet her er nå finslipt som singel i 14 år. Til bortimot perfeksjon, velvære og trivsel. Absolutt alt jeg vil, kan jeg gjøre og gjør. Det er omtrent umulig at et kvinnfolk kunne fått meg til å endre på dette. Det måtte i så fall være et 10/10-kvinnfolk. Meg bekjent eksisterer ikke de i det virkelige liv. Anonymkode: d272b...5dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:16 #18 Del Skrevet i går, 06:16 Hvorfor gjelder det bare menn? Kvinner har også vaner/uvaner som sikkert kan endres, så hvorfor menn? Anonymkode: da5b8...451 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:20 #19 Del Skrevet i går, 06:20 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor gjelder det bare menn? Kvinner har også vaner/uvaner som sikkert kan endres, så hvorfor menn? Anonymkode: da5b8...451 Sikkert fordi denne tråden omhandler menn. Anonymkode: d272b...5dd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:19 #20 Del Skrevet i går, 08:19 Brøt ut av et langt og giftig ekteskap og levde ungkarslivets glade dager i over ti år. Siste året alene gikk jeg litt lei, jeg hadde alt man kan drømme om , men kjente at livet var uten innhold. Midt i alt som foregikk så savnet jeg en fast livspartner. Jeg hadde rikelig med penger, det var god tilgang på damer, sett utenfra hadde jeg det helt knall. Har stort fint hus, hadde på få år bygd opp et firma som går godt, samtidig som jeg har beholdt jobben jeg hadde. Det gikk i ett døgnet rundt samtidig som jeg rakk masse sosialt liv og festing. Jeg var heldig og traff hun som i dag er min samboer. Vi forelsket oss øyeblikkelig, og var ikke i tvil noen av oss. Jeg hadde gjennom årene samlet på meg en diger garasje full av veteranbiler og motorsykler, og lagt meg til en haug med dårlige vaner. Var lite hjemme, spiste alle måltider ute, eller I fart. Huset var vel egentlig ikke rigget for fastboende kjærester heller. Jeg innså fort at denne dama skulle jeg satse allt på, dette var rett og slett for bra til å miste. Heldigvis har det gått bra, jeg måtte legge om ganske kraftig på livsførsel, samtidig så er jeg jo fortsatt den hun falt for. Anonymkode: 03a20...94d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå