Gå til innhold

Sliter med å tilgi/glemme

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er vokst opp på bygda med mye mobbing og utfordringer, flytta til byen når jeg skulle studere. Fant meg mann, fikk barn og livet er fint. Har ei venninne fra bygda en som alltid har vert som en søster for meg, kan være skikkelig stygg med andre, mye drama rundt henne men har alltid vert snill med meg. Hun er noen år eldre så vi gikk ikke sammen på skolen. Hun kommer på kaffebesøk et par ganger i året og vi har daglig kontakt over snap og sånt.

For ca 2 år siden var jeg så heldig at jeg kunne begynne å tjene penger på en hobby som senere har utviklet seg til et enkeltperson foretak. Dette er noe jeg gjør utenom fast jobb men håper det er noe jeg kan leve av på sikt. Har ikke snakket med så mange om dette siden jeg syntes sånne ting er litt sårbare og personlige. Venninna mi fra bygda fikk det med seg når hun var på besøk sist. Og jeg var veldig klar ikke si dette til noen. Er kanskje litt sært men ja, noen dager senere forklarer kun stolt at hun har sagt det til mine tidligere venninner som jeg ikke har kontakt med lenger. Jeg sier klart i fra at jeg ikke ville hun skulle si noe men hun mener reklamen er go for meg. Nå kjenner jeg at jeg ikke har lyst å være venninne lenger at hun brøt tilliten min men jeg er òg redd for at gamle hemmeligheter skal bli delt. Samtidig så tenker jeg om det er så farlig at alle vet? Men det skyldes nok alt den mobbingen de jentene gjorde når jeg ikke ville bli med på ting som stjeling og sånt. 

Tror den biten som plager meg mest er at hun ikke syntes hun har gjort noe galt. 

hva kan jeg si for at hun forstår at jeg sliter med å stole på hun nå. 

Anonymkode: a7c7d...e85

• Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger ikke å gjemme deg bort, eller skamme deg over noe som helst. Du har all grunn til å være stolt! Når det er sagt, jeg skjønner godt at du føler det som et svik når du ba om at det ikke skulle deles med andre. 

Kanskje venninnen din fortalte det til de andre fordi hun er stolt av deg? Det kan gå an å vri hva du føler om dette, slik at du hever hodet mer og kjenner stolthet i stedet for svik, tenker jeg. Det er bra for selvfølelsen! Og det gjør jo ingenting om de andre vet dette, egentlig.

Anonymkode: 32b43...935

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sliter med å sette seg inn i din situasjon, det er vanlig, dessverre. Kan du gi det litt tid? 

Anonymkode: 7840a...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at hun sa det fordi hun er stolt av deg. Samtidig forstår jeg at du føler deg sviktet for at hun ikke holdt tett. Jeg ville gitt det litt tid. Alle gjør feil iblant og jeg tenker at akkurat denne feilen må være mulig å tilgi🌼

Anonymkode: d602f...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har ei venninne fra bygda en som alltid har vert som en søster for meg, kan være skikkelig stygg med andre, mye drama rundt henne men har alltid vert snill med meg

Bare en heads up. Jeg også hadde en slik, masse drama, baksnakking av andre, gjorde dårlige valg som gikk utover andre, men alltid snill med meg, alltid der for meg. Så skjedde det noe som viste meg at hun behandlet meg likedan bare bak ryggen min. Ikke få sjokk om den venninnen din viser de sidene mot deg, enten rett frem eller bak ryggen din. 

Anonymkode: a5d89...504

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...