Gå til innhold

Hjelp jeg er gravid og trives ikke i jobben min

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ansatt som butikkleder i en klesbutikk. Jeg er 23 år og har jobbet som leder i ca 1/2 år. Jeg er nå gravid og skjønner ikke hvordan jeg skal gjøre det med jobb. Jeg har ingen utdanning. De som er over meg har et ganske strengt regime så jeg bestemmer ganske lite. 
Det er mye alene jobbing der jeg står fra åpning til 15/16/17 før neste person kommer. Da har jeg ikke mulighet til pause/spising/toalett. Vi har lite folk på arbeidsplassen og ingen kan komme rask om noe haster. Hvis jeg blir dårlig har jeg ikke noe valg enn å stå på arbeidsplassen.

Jeg skjønner virkelig ikke hvordan det skal gå opp nå videre i graviditeten og etter permisjon. 

hvilke andre muligheter til jobb har jeg uten utdanning men kun erfaring?

Anonymkode: 89125...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke Securitas eller lignende passe på butikken mens du er på do etc? 
Mitt forslag er å ta utdanning. Hvis du ikke er så glad i teoretiske fag, ta et fagbrev. Det er så mye lettere når du kan velge fritt. 
Mange har tatt utdanning ved siden av både barn og jobb, det lar seg gjøre med litt disiplin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen graviditetsplager? Kvalme e.l? Da kan du få sykemelding. Jeg fødte for ikke så lenge siden og var gravid i en krevende jobb. Men jeg hadde ingen plager, da. Tungt og slitsomt var det likevel og det var godt å gå ut i permisjon. 

Det går an å studere med små barn også. Det blir kanskje litt trangere økonomisk, men mye kan kjøpes brukt, bruk familie til barnepass osv. Regner med du har en samboer

Anonymkode: 71613...f4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sm/foreldrepenger. Gi f i jobben virkelig. Let etter ny jobb når du er ferdig med permisjon.

Anonymkode: 51752...04d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...