AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:27 #1 Del Skrevet fredag kl 07:27 Straks 12 år gammel datter. Har fått seg litt nye venner de siste månedene, jenter som ikke går på samme skole som henne, men som hun har møtt via felles venner. Felles for de nye vennene er at to av de er usikker på hvilket kjønn de er, ei identifiserer seg som et dyr, og de er alle bifile eller homofile. Merker at datter blir veldig påvirket av dette, for alt de stort sett snakker om eller diskuterer i meldinger er legning og kjønnsidentitet. De er 11-12 år gamle. Har så klart sagt til min datter at hun kan ha hvilken legning hun vil, uten at vi bryr oss om det. Men jeg synes dette er både tidlig ift alder, og for mye. De virker helt oppslukt i dette. Disse jentene har heller ingen fritidsaktiviteter, og mye av dialogen foregår over telefon. Har merket en endring i datter, vil helst bare sitte på telefonen, ikke dra på den faste idretten og er ganske i opposisjon mot oss. Vennene har nemlig ingen skjermtid(kan tikke inn meldinger ved midnatt en ukedag f eks) eller regler å forholde seg til(får være hjemme fra skolen når de ønsker) Hvordan hadde dere grepet an en slik situasjon? Anonymkode: 58306...475 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:35 #2 Del Skrevet fredag kl 18:35 Mine unger må pent vente til de er gamle nok før de får sosiale medier, så jeg ville begrenset kommunikasjonen med disse jentene. Og selv om man ønsker å være tolerant, så ønsker man ikke at barnet skal "skifte" legning/kjønn som følge av venners innflytelse. Så jeg ville prøvd å styre datteren i retning andre venner, og holdt henne mest mulig borte fra Tik Tok osv, hvor transideologi romantiseres til de grader Anonymkode: 94b03...a3c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:13 #3 Del Skrevet fredag kl 19:13 Hold fast ved regler, rutiner og faste aktiviteter og la resten fare. Hun er tolv år, på full fart inn i pubertet og tenåra med alt som følger med. Inkludert søken etter egen identitet. Da jeg var rundt den alderen var 90% av jentene lesbiske etter å ha sett Fucking Åmål - i noen måneder. Kun én av min omgangskrets er fortsatt lesbisk. Enhver generasjon vil finne noe å opponere mot det etablerte gjennom, denne generasjonen later til å ha funnet sin kampsak i kjønnsidentitet. Husk at hun er på vei inn i en alder der hun skal være litt i opposisjon, for å kunne etablere sitt eget fundament. Derfor er rådet å ikke skape unødig konflikt. Er hun frisk, lykkelig og behandler folk rundt seg bra? Flott! Er det da så viktig om hun spekulerer på om hun kanskje liker jenter, eller om hun kanskje er ikke-binær? Anonymkode: 46e62...ce1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå