AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:59 #1 Del Skrevet fredag kl 06:59 Finner ikke noe om dette. Jeg er slank men må spise lavkarbo fordi jeg blir slapp og syk av karbohydrater. Men jeg vil ikke ned i vekt. Spiser mye nøtter Anonymkode: 91c08...bfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:31 #2 Del Skrevet fredag kl 09:31 Om du veier det kroppen din skal veie går du ikke ned i vekt. Når jeg startet med lavkarbo for 10 år siden gikk jeg ned 5-6 kilo, noe som sikkert var riktig, jeg er spinkelt bygd og skal nok ikke veie mye. Så har vekten vært den samme siden. lavkarbo er ikke en skankekur med en helsekur. Folk som veier for mye går ned i vekt som en del av helse forbedringene, men en blir ikke undervektig om en spiser riktig. Ja, spis mye nøtter det er gull. Anonymkode: cf5ea...7d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:37 #3 Del Skrevet fredag kl 09:37 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Om du veier det kroppen din skal veie går du ikke ned i vekt. Når jeg startet med lavkarbo for 10 år siden gikk jeg ned 5-6 kilo, noe som sikkert var riktig, jeg er spinkelt bygd og skal nok ikke veie mye. Så har vekten vært den samme siden. lavkarbo er ikke en skankekur med en helsekur. Folk som veier for mye går ned i vekt som en del av helse forbedringene, men en blir ikke undervektig om en spiser riktig. Ja, spis mye nøtter det er gull. Anonymkode: cf5ea...7d7 Det der tror jeg ikke helt på. Jeg spiser så jeg føler meg skikkelig mett, men nærmer meg grensen til undervektig. Skal nok forsøke å implementere noe grove kornprodukter etterhvert Anonymkode: 91c08...bfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:50 #4 Del Skrevet fredag kl 09:50 Spiser du nok, går du ikke ned i vekt. Lavkarbo er ikke synonymt med kalorifattig. Heller det motsatte, egentlig. Kombinasjonen av karbohydrater og fett stimulerer pleasure knappene i hjernen, som gjør at man spiser mer. Kroppen er heller ikke flink til å regulere insulin når man kombinerer fett og karbohydrater i hvert måltid. Derfor, når man kutter karbohydrater eller kutter fett fra dietten, så spiser man automatisk mindre i tillegg til at kroppen jobber bedre. Det er grunnen til at mange går ned i vekt når de spiser lavkarbo eller høykarbo m/lavt fett. Du må derfor bare fokusere på å få i deg nok kalorier. Liker du nøtter, sjekk ut hjemmelagde lavkarbo knekkebrød med frø og nøtter. Herlig med hummus og agurk på. Blir du syk av alle slags karbohydrater, eller bare enkle karbohydrater? Jeg blir dårlig av hvetemel, men ikke speltmel. Potet gir meg mageknip, men jeg kan spise en hel boks med bønner og linser i ett måltid og føle meg super. Anonymkode: c89d4...b63 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet fredag kl 09:57 #5 Del Skrevet fredag kl 09:57 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Finner ikke noe om dette. Jeg er slank men må spise lavkarbo fordi jeg blir slapp og syk av karbohydrater. Men jeg vil ikke ned i vekt. Spiser mye nøtter Anonymkode: 91c08...bfa spis mer (sunt) fett. lavkarb eller ikke, kalorier teller. Spiser du mer kalorier enn du trenger skal du gå opp i vekt uansett. Lavkarb virker fordi det dreper appetitt. ps : nøtter er perfekt !! Endret fredag kl 09:58 av NatNat 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:00 #6 Del Skrevet fredag kl 10:00 Lavkarbo er på ingen måte synonymt med kalorifattig. Har selv forsøkt lavkarbo, men måtte slutte på grunn av helseårsaker og på grunn av at det rett og slett var for mye kalorier. Nå spiser jeg et kosthold som består for det meste av karbohydrater (bønner, linser, havregryn, etc), og er blitt helt frisk. Jeg har selv en BMI på 19 nå, så er helt normalvektig. På lavkarbo gikk jeg først ned noen kilo, og deretter kraftig opp. Endte med en BMI på 22 etter kort tid. Så om du vil opp i vekt, er ikke lavkarbo et dårlig alternativ. Lag smoothier med MCT-olje, nøttesmør, bær og avocado. Spis en neve nøtter før hvert måltid. Anonymkode: 3439d...10a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:08 #7 Del Skrevet fredag kl 14:08 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det der tror jeg ikke helt på. Jeg spiser så jeg føler meg skikkelig mett, men nærmer meg grensen til undervektig. Skal nok forsøke å implementere noe grove kornprodukter etterhvert Anonymkode: 91c08...bfa Det var min erfaring. Hvis du har bestemt deg for og spise karbohydrater for og unngå undervekt vet jeg ikke hvorfor du opprettet tråd, men min erfaring er ikke usann. Vi er veldig mange som spiser lavkarbo for helsegevinst uten og bli undervektig, men du må finne ut hva som er best for helheten med din helse. Anonymkode: cf5ea...7d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå