AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:49 #1 Del Skrevet fredag kl 06:49 Jeg er redd det har blitt en ordentlig fordom hos meg at dansker er sinte og sure. Årsaken er at nesten alle dansker jeg har møtt har hatt problemer med temperamentet, lett anntennelige, sure og klagete. Er dette en greie med dansker eller har jeg bare vært uheldig? Vil heller ikke reise til Danmark på grunn av dette. Anonymkode: 8c92d...f2f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:59 #2 Del Skrevet fredag kl 06:59 Jeg har helt motsatt opplevelse. Har bodd der nede en liten stund så er nok kanskje farget av det. Jeg kan ikke engang huske en eneste sur danske jeg har truffet på noen sinne som samsvarer med dine fordommer. Du har nok vært veldig uheldig og dette er ikke normalen. Jeg kunne fint bodd nede i Danmark, og de fordommene som du viser til stemmer jo mer overens med nordmenn enn dansker 😆 Anonymkode: 24491...735 3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:04 #3 Del Skrevet fredag kl 07:04 stemmer ikke for meg heller i forhold til de danskene jeg kjenner som bor her i allefall, tvert imot er de hyggelige og har god humor, ler mye og er fine folk. Anonymkode: 2d927...61c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:07 #4 Del Skrevet fredag kl 07:07 Sinte og sure? Nei, kan ikke si jeg har opplevd dansker noe mer sinte og sure enn andre. Så da lurer jeg virkelig på hva de har sagt og gjort siden du har det inntrykket. Anonymkode: c3a4d...d79 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:07 #5 Del Skrevet fredag kl 07:07 Og nordmenn er så utadvendte og hyggelige mener du? Vi møter kanskje venner og gode kolleger med smil og vitser, men i det offentlige rom er vi mutte og sure. Anonymkode: e518a...873 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:11 #6 Del Skrevet fredag kl 07:11 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har helt motsatt opplevelse. Har bodd der nede en liten stund så er nok kanskje farget av det. Jeg kan ikke engang huske en eneste sur danske jeg har truffet på noen sinne som samsvarer med dine fordommer. Du har nok vært veldig uheldig og dette er ikke normalen. Jeg kunne fint bodd nede i Danmark, og de fordommene som du viser til stemmer jo mer overens med nordmenn enn dansker 😆 Anonymkode: 24491...735 Enig i dette. Jeg har også bodd i Danmark en liten periode, og opplevde absolutt ikke danskene som sinte og sure. Anonymkode: e8eec...d8b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet fredag kl 08:08 #7 Del Skrevet fredag kl 08:08 Jeg har hatt mye med dansker å gjøre både profesjonelt og privat og vært veldig mye i Danmark og mitt inntrykk er at dansker flest er blide og høflige. Det eneste er at dansker ofte er mer kontante og direkte enn nordmenn og det kan kanskje oppleves som sinne eller at de er sure hvis man er vant til nordmenn som gjerne bare "går rundt grøten" og mumler litt surt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet fredag kl 16:35 #8 Del Skrevet fredag kl 16:35 Det @Leo sier. Dansker går ikke rundt grøten slik nordmenn gjør, og da vennskapet med en dansk venninne var nytt ble jeg ofte litt fornærmet over ting hun sa. Etterhvert skjønte jeg at hun "bare" var dansk 😉 Jeg syns danskene er et herlig folkeslag, få andre steder blir man mottatt så godt som i Danmark. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:41 #9 Del Skrevet fredag kl 16:41 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg er redd det har blitt en ordentlig fordom hos meg at dansker er sinte og sure. Årsaken er at nesten alle dansker jeg har møtt har hatt problemer med temperamentet, lett anntennelige, sure og klagete. Er dette en greie med dansker eller har jeg bare vært uheldig? Vil heller ikke reise til Danmark på grunn av dette. Anonymkode: 8c92d...f2f Jeg for min del elsker dansker og Danmark. Ble veldig glad da jeg fant ut at jeg hadde endel dansk dna i meg for jeg har alltid følt en spesiell tilknytning til Danmark. Så skulle jeg bodd i et annet land så hadde det blitt Danmark. Anonymkode: bb11c...1f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:47 #10 Del Skrevet fredag kl 16:47 digger danskene! De har en fantastisk humor! Anonymkode: 3995f...023 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:50 #11 Del Skrevet fredag kl 16:50 Jeg har dansk arbeidsgiver, og på jobb er det virkelig ingen kjære mor. De har lært mye fra sine naboer i Tyskland. I dét sekundet arbeidsdagen er slutt, skifter de personlighet og forvandles til det mest joviale folkeslaget i Europa. Det er virkelig pussig…! 😁 Anonymkode: ce4a6...69a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:37 #12 Del Skrevet fredag kl 21:37 Jeg har studert og jobbet i København og hatt dansk kjæreste, og min erfaring med dansker er at de fleste er joviale, runde i kantene, avslappet og glad i å koser seg, men de sier kraftig ifra hvis det er noe de er missfornøyd med, og det er mye mindre konfliktsky enn oss nordmenn. Anonymkode: cd1f8...bce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:42 #13 Del Skrevet lørdag kl 07:42 AnonymBruker skrev (På 11.4.2025 den 8.49): Jeg er redd det har blitt en ordentlig fordom hos meg at dansker er sinte og sure. Årsaken er at nesten alle dansker jeg har møtt har hatt problemer med temperamentet, lett anntennelige, sure og klagete. Er dette en greie med dansker eller har jeg bare vært uheldig? Vil heller ikke reise til Danmark på grunn av dette. Anonymkode: 8c92d...f2f Helt motsatt her. Var kjæreste med en derfra og bodde der litt. De er jo easy Going og mer blide en nordmenn. Du har nok truffet på feile. De er jo fine folk de med godt humør. Og mennene er flinkere å sjarmere enn de norske Anonymkode: c073d...2d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:48 #14 Del Skrevet lørdag kl 07:48 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Helt motsatt her. Var kjæreste med en derfra og bodde der litt. De er jo easy Going og mer blide en nordmenn. Du har nok truffet på feile. De er jo fine folk de med godt humør. Og mennene er flinkere å sjarmere enn de norske Anonymkode: c073d...2d4 🤣 hvordan kan de sjarmere, når de snakker helt uforståelig? Anonymkode: 8c92d...f2f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:38 #15 Del Skrevet lørdag kl 08:38 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg har dansk arbeidsgiver, og på jobb er det virkelig ingen kjære mor. De har lært mye fra sine naboer i Tyskland. I dét sekundet arbeidsdagen er slutt, skifter de personlighet og forvandles til det mest joviale folkeslaget i Europa. Det er virkelig pussig…! 😁 Anonymkode: ce4a6...69a Og nordmenn er så vage, høflige og går så mye rundt grøten, at de sier:oh, de er jo bare rett frem og ikke noe kjære mor. Istedetfor å si det som det er. At de er frekke. 😜 Anonymkode: 8c92d...f2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:38 #16 Del Skrevet lørdag kl 08:38 Har bare erfaring med folk fra serviceindustrien. Stort sett sure og usjarmerende. Anonymkode: 2346a...363 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #17 Del Skrevet 13 timer siden Taxisjåførene er iallefall helt horrible. Vegrer meg for å besøke Danmark pga gjentatte ekle erfaringer av mannlige sjåfører som kjefter og smeller for de minste ting. Lavpannede, dysregulerte fjols! Anonymkode: c6e9b...1ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå