AnonymBruker Skrevet 11. april #1 Skrevet 11. april Jeg har masse spirer i vinduskarmen som jeg vasker hver dag. I påsken blir jeg borte i 5 dager. Jeg har ikke noe lurt vanningssystem og det er massevis av små Potter som baker hver for seg. Hvordan løser jeg dette? Hva gjør dere andre? Anonymkode: 512ce...495
AnonymBruker Skrevet 11. april #2 Skrevet 11. april Jeg vanner en del underfra, har de stående på brett. Det pleier å gå helt fint! Anonymkode: dac73...fb6
AnonymBruker Skrevet 11. april #3 Skrevet 11. april Vinduskarmen er ikke noe bra sted for spirer. Det blir for varmt. Sett på et litt kjølig rom, f.eks i kjelleren, med plantelys over. Da klarer de seg nok. Vi gjør det som anbefalt med alt vi sår. Nysådd i stuetemperatur med drivhus-lokk over og plantelys. Når de har spirt et par cm flyttes de til ca 15 grader med plantelys over. Når vi åpner drivhuset for sesongen (må varmes opp her vi bor), så flytter vi alt ut. Så våre spirer fyller en hel dobbeltseng på svalt gjesterom i kjeller med plantelys over. Der kan vi vanne på brett, så 5 dager uten tilsyn går. Anonymkode: 084f0...e9f
AnonymBruker Skrevet 11. april #4 Skrevet 11. april Kjelleren min er så mørk og jeg har ikke nok plantelys til alle. Kan noen av dem stå under konstant plantelys de dagene? Har et med tidsregulering og en pære som kan stå på hele tiden. Alle har brett under. Kan noe av det stå i uoppvarmet drivhus? Det er chili, tomat, agurk, cosmos og en annen blomst (samt basilikum som det ikke er så nøye med) Anonymkode: 512ce...495
Gjest Dyp pust Skrevet 11. april #5 Skrevet 11. april Enig med innlegg #e9f. Sett dem kjøligere, og har du plantelys er det bra. Jeg var borte i seks dager da jeg hadde massevis av spirer/småplanter i slutten av februar, og det gikk fint. De hadde plantelys og rundt 14-16 grader. Jeg vannet dem samme dag jeg reiste. Jeg mistet én chili. God påskeferie!
AnonymBruker Skrevet 11. april #6 Skrevet 11. april Dyp pust skrev (17 minutter siden): Enig med innlegg #e9f. Sett dem kjøligere, og har du plantelys er det bra. Jeg var borte i seks dager da jeg hadde massevis av spirer/småplanter i slutten av februar, og det gikk fint. De hadde plantelys og rundt 14-16 grader. Jeg vannet dem samme dag jeg reiste. Jeg mistet én chili. God påskeferie! Ok, satser på at de overlever i kjelleren da! Takk for svar til deg og dere andre Anonymkode: 512ce...495
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå