Gå til innhold

Brukte barneklær - hva provoserer deg mest?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De koster vel 700 nå , jeg hadde ikke solgt til 70% etter tre mnd , 

Anonymkode: d5306...495

Fikk du solgt den, da? Det er sikkert nameit? Jeg hadde aldri betalt nesten halv pris for en brukt og i utgangspunktet billig utedress, men mindre det var isbjørn of Sweden eller  (men de er langt fra billige da). Er det nameit så hadde jeg ikke betalt 100kr en gang. Det er jo litt spesielt, men det finnes vel kjøpere for det meste, og er motivet kult så er det sikkert større villighet. 

Anonymkode: c50d9...b52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Slapp av. Du må gjerne forsøke å selge den til 300, men nå er det 50-70% på disse dressene i nettbutikker overalt. Så den prisen får du ikke for en brukt dress. 

Anonymkode: 27166...7a4

Hvilke butikker da,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Fikk du solgt den, da? Det er sikkert nameit? Jeg hadde aldri betalt nesten halv pris for en brukt og i utgangspunktet billig utedress, men mindre det var isbjørn of Sweden eller  (men de er langt fra billige da). Er det nameit så hadde jeg ikke betalt 100kr en gang. Det er jo litt spesielt, men det finnes vel kjøpere for det meste, og er motivet kult så er det sikkert større villighet. 

Anonymkode: c50d9...b52

Er ikke jeg som selger , nei vel det er ditt valg😂 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Slapp av. Du må gjerne forsøke å selge den til 300, men nå er det 50-70% på disse dressene i nettbutikker overalt. Så den prisen får du ikke for en brukt dress. 

For din info ble den solgt for 300kr pluss porto inne 2 dager. 

Anonymkode: 4681e...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Folk eier ikke skam når de legger ut brukte barneklær. Tar seg grovt betalt, det blir nesten pinlig😬😅

Anonymkode: 2f0db...0a8

Så kjøp nytt da. Bedre det.

Anonymkode: 669ea...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.4.2025 den 7.29):

Det som irriterte meg var at jeg tok bilder av det jeg vil selge men så ville folk ha enda flere bilder... 

Selger klespakker for å gjøre det lettere for meg selv men nei da, folk vil kun plukke ting de vil ha...

Prøvde å sende klær i posten den gangen og folk var ikke fornøyde med frakt, mente jeg måtte gjøre ditt og datt, ta ut lufta med støvsuger, bruke rullepinne  for å gjøre den flattere... osv osv.. måtte frem ti tilbake til postkontoret. Dette her var før fiks og ferdig på finn

Herregud, jeg stoppet tidlig og til slutt ga en del bort til venner og på fretex.

Anonymkode: 4b765...a15

Dette! 

Anonymkode: 07c03...289

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.4.2025 den 19.03):

At foreldre mener at barna er så lite verdt at de må ha brukte klær.

Haha, er det seriøst noen som mener dette? 😂 

Barnet mitt er det mest verdifulle i verden, men har likevel brukte klær, slik som jeg har selv. Mindre kjemikalier i tøyet, og bedre for planeten de skal vokse opp på. Pengene som spares brukes på ting som faktisk øker livskvaliteten deres - næringsrik mat, mer tid med foreldre i redusert stilling, bolig i et trygt og rolig nabolag. 

Anonymkode: 13386...76e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Absolutt!! Er det jeg mener. Kjøper jo heller nytt enn å kjøpe det for 100 kroner billigere brukt to år av ungen til naboen liksom 

Anonymkode: 2f0db...0a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nøstebarn klær som er synlig tovet/vridd på bilder, men i beskrivelsen er de merket "som ny - ikke synlig brukt" "lite og pent brukt "

De som sender skitne klær med flekker.  Jeg har begynt å legge igjen tilbakemelding deretter, jeg gir full kast, men legger gjerne til en kommentar om hvor ekkelt det er å få skitne klær. Selger selv på finn og synes det er vanlig folkeskikk å vaske klær før de skal overleveres til kjøper.

Klær som er FULL av dyrehår, nå snakker jeg ikke om noen få hår men når klærne ser ut som katta sov på dem både utvendig og innvendig. Det er faktisk utrolig vanskelig å bli kvitt dyrehår fullstendig. Kjøpt ei bukse for noen uker siden og finner lange kattehår enda buksa er vasket/luftet/gådd over med klesrull flere ganger

Anonymkode: d4b70...26c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte er det bedre dessverre. En ny joggebukse fra hm selges til 30% på hm med gratis frakt. Gjerne 100 kr pluss frakt og kjøpsbeskyttelse på tise.

Jeg har forsøkt å kjøpe alt brukt av et miljøperspektiv, men det finnes så mye billigere alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det som provoserer meg, er at det finnes moteklær og motemerker til barn. Syns det er helt vilt at folk biter på. Folk kjøper disse merkene brukt og slitt for vanvittige summer. Selgeren forstår jeg, men ikke kjøperen. Samme gjelder vogn 😳😅

Det trenger ikke hete Kattenakken eller Reima for at det skal være yttertøy av kvalitet. 

Ble helt sjokkert da jeg ble mor, og oppdaget en helt ny verden av poppis merker. Ungen bryr seg jo ikke, så lenge det er behagelig.

Og hva er greia med Newbie? Det er jo bare Kappahl. Syns ikke de klærne er noe bedre kvalitet enn Lindex og Name It.

Anonymkode: b6a44...9c9

Kattnakken og Reima er merkbart bedre enn f.eks. H&M og Cubus. 

Anonymkode: 49d95...cee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det som provoserer meg, er at det finnes moteklær og motemerker til barn. Syns det er helt vilt at folk biter på. Folk kjøper disse merkene brukt og slitt for vanvittige summer. Selgeren forstår jeg, men ikke kjøperen. Samme gjelder vogn 😳😅

Det trenger ikke hete Kattenakken eller Reima for at det skal være yttertøy av kvalitet. 

Ble helt sjokkert da jeg ble mor, og oppdaget en helt ny verden av poppis merker. Ungen bryr seg jo ikke, så lenge det er behagelig.

Og hva er greia med Newbie? Det er jo bare Kappahl. Syns ikke de klærne er noe bedre kvalitet enn Lindex og Name It.

Anonymkode: b6a44...9c9

Eh det er forskjell på klær ,, spesielt yttertøy.. at du kaller det moteklær blir bare rart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

For din info ble den solgt for 300kr pluss porto inne 2 dager. 

Anonymkode: 4681e...501

Gratulerer da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...