Gå til innhold

Brukte barneklær - hva provoserer deg mest?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri orket å holde på med slikt salg og det er en uting at folk ikke kan selge brukte plagg til en lav pris. Samtidig er det en uting at folk skal prute og klage på fraktpris når alt dette er lavt fra før.Er så mye gjerrige nordmenn :( 

Gir bort til veldedige organisasjoner som f.eks. Juleflyet. Da vet jeg at det kommer helt frem til de som trenger det.

Anonymkode: 7c5a4...992

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg irriterer meg mest over at veldig mange av de som kjøper brukt, forventer å få noe som absolutt ikke har spor av å være brukt, og i tillegg forventer å betale godt under halv pris. 

Det er barneklær. De har vært brukt av et barn, og du skal antagelig bruke dem på et barn. 
Om det er en liten usynlig flekk, noen nupper, litt utvasket farge eller hva det er, ja så kan det være grunnen til at du får plagget som kostet 200kr for 30kr. 
Men som regel har det ingenting å si for funksjonen, eller for hvordan barna liker klærne. (Noen barn vil kanskje synes de er mykere enn nye.) 

Hvis du vil ha noe som faktisk kunne ha vært kjøpt nytt i butikk, så får du oftest det også, med det koster kanskje opp mot nypris. 

Men nei, man skal prute fra 30 til 20 kroner, og så skal man klage når man får plagget om at det var mer utvasket enn man syntes man så på bildene. 

Jeg irritere meg også gjerne over pakker. De inneholder kanskje 2-3 plagg man liker, og en stor haug med greier som man aldri kommer til å bruke. For stilen spriker i alle retninger, og buksestørrelsen er mye mindre enn genserstørrelsen, så det passer ikke å bruke samtidig. 
Har noen ganger vurdert å kjøpe en billig pakke som er verd de få plaggene jeg vil ha, for så å ta bryet med å selge resten videre. (Men da hadde vel selger blitt irritert.) 

Men aller mest irriterer jeg meg altså over alle de som skal være "økonomiske og miljøvennlige" og "handle brukt", for så å forvente at de ved å handle brukt skal få helt nye varer, bare nesten gratis. (For alle som selger klær gjør jo det av ren veldedighet. De kunne like gjerne gitt dem bort gratis.) 

Anonymkode: 72fe6...e2f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine bruker bare fargerike klær og det finner jeg sjeldent i klespakker til gutt. Mye beige, brunt og kjedelige prints. Kjøper Mini Rodini, Kongens sløjd og Bobo Choses hvis jeg kommer over gode bruktkupp, men det er sjeldent. Priser på bruktmarkedet irriterer meg. Synes det har blitt dyrere, så kan like gjerne kjøpe nytt

Anonymkode: 9a7b3...15d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper mye brukt og er stort sett førnøyd. 

Jeg personlig er ikke så glad i veldig store klespakker. Det er tydelig at mange av klærne er slikt de færreste har bruk for. Pyjamas i størrelse 7 år feks. Og trange, stive jeans.

Liker best små pakker med feks collegegensere

Anonymkode: 31f91...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mine bruker bare fargerike klær og det finner jeg sjeldent i klespakker til gutt. Mye beige, brunt og kjedelige prints. Kjøper Mini Rodini, Kongens sløjd og Bobo Choses hvis jeg kommer over gode bruktkupp, men det er sjeldent. Priser på bruktmarkedet irriterer meg. Synes det har blitt dyrere, så kan like gjerne kjøpe nytt

Anonymkode: 9a7b3...15d

Personlig søker jeg konkret etter merker som Polarn O Pyret på finn.no, og har etter en del tråling funnet enkelte klespakker til en billig penge. Det merket har mange fine farger og er av god kvalitet. Liker spesielt de med dobbel knapper i skrittet så kan jeg bruke dem lenge. :)Kjøpte nylig en klespakke med 5 bodyer og 3 bukser og en jakke for 250 kr fra kun det merket. Synes det var en bra pris mtp at en ny body eller bukse fra dette merket koster ca 230 kr stk. 

Anonymkode: 23aa0...8ff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nylig en tråd med noe av det samme irritasjonsmomentet: 

Konklusjonen er at mange synes Newbie er et dyrere merke ,og at de har lite salg og derfor er de dyre prisene forståelige når det kommer til bruktsalg. Er ikke enig der.

Har for eksempel selv solgt en liten klespakke med 3 Newbiekjoler for 100 kroner på Finn. Dette synes jeg i grunn er en ok pris for brukte klær. Men ser på feks Facebook at mange har en startpris på 50 kr hbo (laveste pris) og enkelte 150 hbo. Det er liksom veldig lite attraktivt å konkurrere med andre for å kjøpe overpriset brukte klær. Jeg kjøper heller en ny kjole da og selger videre i etterkant.

Har selv kjøpt klespakke med klær uten anmerkning og så fått klær med tydelige flekker som måtte skrubbes og skrubbes, i tillegg med hull. Klagde til selger også men selger ble bare fornærmet. Jeg hadde vært flau over å selge sånne klær. 

Mye ullklær kjøpt brukt er også slitt. Kjøper heller nytt på salg - feks fra NameIT. 

Ellers sånne plukk og miks annonser der snur jeg i døra raskt. Foretrekker klespakker der de holder seg til en stil og ikke alt fra minnie mus genser til klassisk newbie stil. Hjelper ikke om 3 av 6 plagg frister liksom. 

Ellers er det mest som selger ting irriterer meg. Feks ting som tydelig står beskrevet i annonse og så spør kjøper om det hen enkelt kan lese selv eller se på bilde. Og det som irriterer meg aller mest er når jeg selger egne klær og det alltid kommer noen som ber om bilde med klesplagget på - typ vintageklær jeg brukte for 20 pluss år siden. Bare eh nei, jeg er for feit til å prøve plagget på nå😅 Og blir generelt irritert av for mange spørsmål til ting som selges billig fra 20 kr til 60 kr. Altså jeg må bruke tid på å pakke varen til  en symbolsk sum, jeg trenger ikke være kundeservice i tillegg og bruke masse tid.

Anonymkode: 7f370...2f8

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hadde nylig en tråd med noe av det samme irritasjonsmomentet: 

Konklusjonen er at mange synes Newbie er et dyrere merke ,og at de har lite salg og derfor er de dyre prisene forståelige når det kommer til bruktsalg. Er ikke enig der.

Har for eksempel selv solgt en liten klespakke med 3 Newbiekjoler for 100 kroner på Finn. Dette synes jeg i grunn er en ok pris for brukte klær. Men ser på feks Facebook at mange har en startpris på 50 kr hbo (laveste pris) og enkelte 150 hbo. Det er liksom veldig lite attraktivt å konkurrere med andre for å kjøpe overpriset brukte klær. Jeg kjøper heller en ny kjole da og selger videre i etterkant.

Har selv kjøpt klespakke med klær uten anmerkning og så fått klær med tydelige flekker som måtte skrubbes og skrubbes, i tillegg med hull. Klagde til selger også men selger ble bare fornærmet. Jeg hadde vært flau over å selge sånne klær. 

Mye ullklær kjøpt brukt er også slitt. Kjøper heller nytt på salg - feks fra NameIT. 

Ellers sånne plukk og miks annonser der snur jeg i døra raskt. Foretrekker klespakker der de holder seg til en stil og ikke alt fra minnie mus genser til klassisk newbie stil. Hjelper ikke om 3 av 6 plagg frister liksom. 

Ellers er det mest som selger ting irriterer meg. Feks ting som tydelig står beskrevet i annonse og så spør kjøper om det hen enkelt kan lese selv eller se på bilde. Og det som irriterer meg aller mest er når jeg selger egne klær og det alltid kommer noen som ber om bilde med klesplagget på - typ vintageklær jeg brukte for 20 pluss år siden. Bare eh nei, jeg er for feit til å prøve plagget på nå😅 Og blir generelt irritert av for mange spørsmål til ting som selges billig fra 20 kr til 60 kr. Altså jeg må bruke tid på å pakke varen til  en symbolsk sum, jeg trenger ikke være kundeservice i tillegg og bruke masse tid.

Det var en veldig merkelig konklusjon når flere sa de synes det ble solgt dyrt på bruktmarkedet…

Anonymkode: d5306...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det var en veldig merkelig konklusjon når flere sa de synes det ble solgt dyrt på bruktmarkedet…

Kanskje jeg bet meg merke den/de som besvarte prisene var helt innafor, og argumerte med lite salg av Newbieklær på butikker osv😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte brukt til min gutt. I hui og hast fikk jeg en gang tak i en bunad, sånn rett før 17. mai. Ellers har jeg kjøpt litt yttertøy, men på loppis så jeg kunne sjekke, ta på, og sniffe på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner meg ikke på de som selger utslitte sko. "Mye bruk igjen" - Bruken som er igjen er vel som resevesko i bhg..  Du må gjerne legge det ut, men du kan ikke forvente å få 350 kr for de. De provoserer meg vel ikke, men de irriterer meg fordi jeg klikker meg inn på de i jakt på ok sko, kun for å finne glattpolerte såler og bremsehull på tærne. 

Anonymkode: ab962...0da

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Kanskje jeg bet meg merke den/de som besvarte prisene var helt innafor, og argumerte med lite salg av Newbieklær på butikker osv😅

Jeg svarte det og svarte fortsatt at mange priset brukte klær dyrt så…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg mest er, som mange andre nevner, prisen. De fleste annonsene jeg har kommet over på Finn/Tise osv selger bruktklær for omtrent det samme som det nye koster. Og da er det ikke verdt det, for min del. Dette er grunnen til at jeg aldri har kjøpt brukt tøy til mine barn, det er veldig synd egentlig, da det er bra for miljøet. Jeg har nylig vært på besøk hos familie som bor på en annen kant av landet, fikk masse pent brukt tøy av dem, helt gratis.  Bruker det gladelig til barnet mitt. Har ikke noe imot brukt tøy, men nekter å betale fullpris for det. Kjøper mesteparten av barnetøyet på salg, vi betaler da ofte mindre/like mye som brukt koster. Når vi er ferdig med tøyet gir vi det vekk gratis til folk som trenger det. Så det er ikke slik at vi kaster det etter bruk. 

Anonymkode: cb20e...6e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store klespakker med varierende stil. Gidder ikke kjøpe store pakker der halvparten er gørrstygt.. 

Anonymkode: f95a5...f73

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-Klær som er priset altfor høyt! Så en annonse hvor selgeren skulle ha 80-100kr for en godt brukt body. Da kjøper jeg heller nytt/på salg

-Sko som er altfor slitt og brukte, også til omtrent 50% av nypris. Da kjøper jeg heller nye sko på salg til 50% ikke sant?

-Klespakker hvor stilen er veldig varierende, som noen nevnte, alt fra Minni Mus til Newbie.

-Plukk og mix annonser. Kom over en annonse, hvor det var over 100 bilder. Sorry, men gidder ikke sitte å trykke meg gjennom så mange bilder

Beste for meg er små pakker, gjerne 5-15 plagg. God beskrivelse, gode bilder, og gjerne beskjed hvis det er flekker,hull osv. 

Anonymkode: efefd...089

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller mest irriterende er når størrelsen i annonsen ikke er størrelsen på plagget! Kjøpte nylig en jakke til 13åringen på tise, størrelsen som var oppgitt i annonsen er størrelsen hun bruker, men størrelsen på lappen i jakka er en størrelse for liten. (Det var ikle bilde av lappen i annonsen.) Det er desverre ikke første gangen det har skjedd. Eller di som skal selge klespakker også er det 3 av 15 plagg som er i størrelsen det står at klespakken er i.

Anonymkode: 7e2b8...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de aller fleste klærne lukter parfyme. Skjønner ikke hvorfor det brukes tøymykner på klærne…. Må vaskes med eddik for å få bort lukta. Ikke bestandig det hjelper heller……

Anonymkode: 04345...3ff

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At foreldre mener at barna er så lite verdt at de må ha brukte klær.

Anonymkode: 669ea...4be

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke å kjøpe pakker med tre plagg. 5-10 stk er ålreit størrelse for at jeg skal gidde. 

Jeg kjøper også gjerne brukt, men ikke til overpris. Maks 30% av nypris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

At foreldre mener at barna er så lite verdt at de må ha brukte klær.

Anonymkode: 669ea...4be

Det er fint mulig å være forelder som kjøper brukt og samtidig nytt. Barnet har vel ingen mindre verdi selv om man kjøper pent brukte klær som er gode som nye men til en lavere pris. Er ikke klærne man mottar i akseptabel tilstand så blir det ikke brukt. Nå er det sikkert foreldre som kjøper absolutt alt brukt, og mener ikke det er feil men ganske smart i grunn. Personlig kjøper jeg det som passer meg. Ofte ull, yttertøy og sko er bedre helt nytt. Med mindre man kommer over noen kupp brukt der det er knapt brukte klær sko som selges billig. Leker, bøker osv kjøpes nytt da jeg gidder ikke drive å lete etter brukte varer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at det er mulig å irritere seg over noe annet enn dersom man får klær med flekker eller mangler som ikke er opplyst om. Jeg kjøper nye fine klær til barna mine. De får omtrent ikke brukt dem. Jeg selger de til ca.70 prosent avslag. Dersom ikke det er godt nok for god som ny kvalitet, får folk bare irritere seg. Jeg gidder ikke selge til gi-bort pris. Da vil jeg jo faktisk heller gi det bort til noen jeg kjenner. Det er jo ogsp selvsagt at du selger klærne billigere kår du selger brukte klær for andre gang. Mesteparten av tapet er jo tatt av første selger. Det er også mye jobb å selge klær. Jeg gidder aldri p følge opp spørsmål om å måle såler eller klær utover størrelsen. Selger aldri  klær som er krympet i vask.

Anonymkode: c0730...ab0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...