Gå til innhold

Brukte barneklær - hva provoserer deg mest?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg forsøker å kjøpe en del brukt til barna. Både fordi det brukes så kort tid og for miljøet. Men kjenner jeg provoseres litt av folk som selger for eksempel Newbie klær til over 100kr plagget. De koster jo ofte ikke mer enn 150 nye. Og man får dem ofte på salg. Irriterer meg også over folk på Tise og Finn som har stk pris på plagg, men setter lavere pris enn dette igjen i annonsen. For eksempel bilde av klespakke med pris 200 kr eller lignende, men når man går inn står det pris per plagg, eller pris 400kr per pakke. Spesielt irriterende på Tise når man forsøker å legge til flere ting i pakken og man ender på en grei sum fordi det regnes fra annonseprisen de har satt, men så får man beskjed fra selger om at dette var per plagg, så prisen går opp med flere hundre kroner. Jeg selger selv også, men bare pakker og forsøker å ikke ha høyere pris enn 300 kr for en pakke. Jeg tenker at dersom folk har 1500kr å kjøpe klær for, så gidder de ikke kjøpe brukt. Ser jo for eksempel at noen selger klær i størrelse 50 (so. Baby bruker i ca 4 dager) til over 1000 kr. Kjøper folk dette..? 

vil gjerne høre andres erfaringer og irritasjonsmomenter for jeg forsøker stadig å selge selv og syns jeg har greie priser, men det går seint. Så kanskje jeg irriterer noen med prissetting eller annet når jeg legger ut? Hvor mye klær forventer dere i hvilken tilstand og til hvilken pris når dere leter etter brukt?

Anonymkode: 27166...7a4

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan godt forstå de. Babyer vokser fort, når de er så små. Barnet har nok bare brukt plagget noen få ganger, og da vil selger tape mer ved å selge det til en pris som er mye mindre enn det du nevner. Kjøper du ting brukt gjør du det for miljøet sin del, eller fordi det er en viktig sak for deg. Ikke sutre over at det er dyrt da. Du velger selv hva du bruker penger på. Folk har så utrolig forskjellig økonomi. Vi kunne fint ha brukt 1500 kroner på klær uten at det hadde rammet vår økonomi, men slik har det ikke alltid vært. Uansett får du nok ikke endret prisen på det som provoserte deg. Da velger du heller å gå videre. Livet er for kort til å irritere seg over noe som dette.

Anonymkode: 63f60...9f4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper mye brukt. Forventer ingenting,  prøver å finne det som passer for meg. Stykkpris tenker jeg er greit for skolebarn når man mangler litt, en bukse eller noe. Samt pakker. For mindre barn liker jeg pakker bedre. De forbruker klær på den helt annen måte.

Anonymkode: f4777...d01

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterte meg var at jeg tok bilder av det jeg vil selge men så ville folk ha enda flere bilder... 

Selger klespakker for å gjøre det lettere for meg selv men nei da, folk vil kun plukke ting de vil ha...

Prøvde å sende klær i posten den gangen og folk var ikke fornøyde med frakt, mente jeg måtte gjøre ditt og datt, ta ut lufta med støvsuger, bruke rullepinne  for å gjøre den flattere... osv osv.. måtte frem ti tilbake til postkontoret. Dette her var før fiks og ferdig på finn

Herregud, jeg stoppet tidlig og til slutt ga en del bort til venner og på fretex.

Anonymkode: 4b765...a15

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fint penger til å kjøpe barneklær, men kjøper og selger brukt hovedsakelig for å unngå høyt forbruk. Når det er sagt er det jo idioti å bruke mye mer penger enn man må. Jeg lar meg ikke provosere av folk som setter høy pris, da gir jeg et lavere bud og hopper videre om det ikke går gjennom. Igår kjøpte jeg alle skoene for sesongen for barnet på finn - gav bud på de jeg ønsket, fikk jeg ikke dem fant jeg noen andre. Det finnes jo så utrolig mye å velge mellom, så det er kjøpers marked. 

Det mest irriterende for meg er folk som ikke klarer å få med relevant info i annonsen - gode bilder og størrelse. 

Anonymkode: 13386...76e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at 50 plagg i størrelse 50 er for mye. Og når man i tillegg skal betale 1500kr for det, så blir det for dumt. Syns at folk «taper» penger, men kanskje de også burde kjøpt brukt da? Jeg får litt angst når det er for mange plagg i en pakke. Det rekker jeg jo ikke å få på ungen en gang før det er for lite. Og ja, man kjøper brukt pga miljø, men jeg er ikke så idealistisk at jeg er villig til å bruke så mye penger på det når det en gang er brukt. Ikke har jeg råd til det heller. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stooore klespakker. Ingen trenger 30 bodyer og 10 bukser til en på 4-5 mnd. (unntaket er så klart de med en storgulper som byttes på ørten ganger om dagen). 

Anonymkode: ade26...76f

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Jeg syns brukte plagg bør prises halve førpris. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tenker at 50 plagg i størrelse 50 er for mye. Og når man i tillegg skal betale 1500kr for det, så blir det for dumt. Syns at folk «taper» penger, men kanskje de også burde kjøpt brukt da? Jeg får litt angst når det er for mange plagg i en pakke. Det rekker jeg jo ikke å få på ungen en gang før det er for lite. Og ja, man kjøper brukt pga miljø, men jeg er ikke så idealistisk at jeg er villig til å bruke så mye penger på det når det en gang er brukt. Ikke har jeg råd til det heller. 

Hvis man må selge mye plagg fordi man absolutt vil kjøpe nytt/dyrt selv, så burde man revurdere om nytt er så viktig. Jeg er jevnlig innom Loppeliten i Bergen. Ser mange hyller har samme plagg over lang tid. De priser for dyrt. Hyller med rimelige klær og minst 50% selger bra. Handler man brukt vil man ofte ha det rimelig. En del klær, feks newbie kan man få på salg nytt i butikk, til samme pris som brukt. Men det kan jo hende noen syns det er enklere å kjøpe poser med klær, i stedet for å bruke tid på å handle i ulike butikker. 

Anonymkode: 3ac9a...62f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg tenker at dersom folk har 1500kr å kjøpe klær for, så gidder de ikke kjøpe brukt. 

Dette er feil. Jeg har både kjøpt og solgt klespakker til 1500 flere ganger. Hvis jeg har 1500 å bruke på klær til en hel sesong, så kommer jeg ikke langt i en butikk. Men en klespakke som inneholder nesten alt man trenger i en størrelse eller to er gull.

Men ikke i størrelse 50 da, der fikk jeg en pakke med nesten alt jeg trengte til 500,-. (Riktignok noen år siden nå.)

Det er ikke så mye som provoserer meg egentlig. Jeg styrer unna annonser der det presiseres at det er merkeklær, for jeg vet at da er prisen høyere, og det er jeg ikke interessert i (eller har råd til) å betale for. Men det provoserer meg ikke, jeg setter pris på at de skriver det i tittelen så jeg vet at jeg ikke skal inn på den annonsen.

Anonymkode: 8b869...654

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at vi brukte strl 50 lenge. Før det brukte vi strl 44 i over 1 måned, så joda, det finnes oss som har behov for en del klær i disse strl 😅 Men megastore klespakker til babyer skjønner jeg ikke. Jeg forstår ikke at det skulle være behov for typ 30 bodyer og 20 bukser. Har ikke folk vaskemaskin? 

En ting som irriterte meg var at jeg kjøpte en nattpose brukt, og betalte noen hundrelapper for denne. Den var ikke vasket når den kom og hadde gulpeflekker. Dette fremkom heller ikke av bildet. Jeg ville ha vaska den uansett, men synes det er rart å selge noe sånt uvasket, og jeg stod og gnikka med vanish for å få det bort.

Anonymkode: 23aa0...8ff

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Stooore klespakker. Ingen trenger 30 bodyer og 10 bukser til en på 4-5 mnd. (unntaket er så klart de med en storgulper som byttes på ørten ganger om dagen). 

Anonymkode: ade26...76f

Mens jeg synes det er helt supert med et større utvalg og at ti bukser ikke er for mte

Anonymkode: d5306...495

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å irritere seg over salgsannonser er da bare merkelig , herlighet er det ikke interessant for deg så gå videre til neste annonse da. 
jeg kjøper ikke pakker selv fordi jeg er kresen på klær og ofte inneholder større pakker klær jeg ikke vil bruke eller noen har flekker osv 

Anonymkode: d5306...495

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er en uting med store klespakker hvor spennet på størrelser er stort eller at «stilen» varierer fra newbie til syrefest😂 

Har også bitt meg merke i hva slags galskap newbie markedet har havnet i. Når folk selger hullet og eller flekkete klær til nær nypris kun siden det er ‘limited edition’ helt galematias i mine øyne. 

Gode annonser med relevante bilder og god tekst er alfa omega. For nærmest ubrukt gjør det meg ikke noe om prisen er over halv pris av ny. Men for mer godt brukte forventer jeg faktisk en lavere pris.

Anonymkode: 8ce0b...755

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en ting som provoserer meg veldig med det å kjøpe brukte barneklær, og det er at klærne ofte er mer slitt enn hva som kommer frem i annonsen. Flere ganger har jeg kjøpt klær som det står er lite brukt og i god stand, på bildene ser de også greie ut. Men når jeg har fått klærne og går i gjennom dem, så er flere av klærne mye mer slitt og nuppete. Lei av at klærne rakner i sømmer og blir tynn i stoffet/hullete fort. Jeg har også opplevd å få klær som stinker skyllemiddel, selvom selger har sagt at det er ikke er blitt brukt skyllemiddel. Jeg har derfor sluttet å kjøpe brukt. 

Anonymkode: 4a3f8...beb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg synes det er en uting med store klespakker hvor spennet på størrelser er stort eller at «stilen» varierer fra newbie til syrefest😂 

Har også bitt meg merke i hva slags galskap newbie markedet har havnet i. Når folk selger hullet og eller flekkete klær til nær nypris kun siden det er ‘limited edition’ helt galematias i mine øyne. 

Gode annonser med relevante bilder og god tekst er alfa omega. For nærmest ubrukt gjør det meg ikke noe om prisen er over halv pris av ny. Men for mer godt brukte forventer jeg faktisk en lavere pris.

Anonymkode: 8ce0b...755

Helt enig! Ungene bryr seg jo døyten om merker i den alderen. Jeg liker Newbie, men jeg kjøper faktisk ikke brukt til ny pris. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når stilen varierer fra newbie til syrefest 😂😂 bra eksempel! 

Å betale 100 kr per ullbody for så å få slitte og flekkete bodyer hjem er temmelig provoserende. 

Stort sett har jeg vært heldig og betalt 500 for en stor søppelsekk med klær som holder hele størrelsen. 

Anonymkode: 6805c...616

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg forsøker å kjøpe en del brukt til barna. Både fordi det brukes så kort tid og for miljøet. Men kjenner jeg provoseres litt av folk som selger for eksempel Newbie klær til over 100kr plagget. De koster jo ofte ikke mer enn 150 nye. Og man får dem ofte på salg. Irriterer meg også over folk på Tise og Finn som har stk pris på plagg, men setter lavere pris enn dette igjen i annonsen. For eksempel bilde av klespakke med pris 200 kr eller lignende, men når man går inn står det pris per plagg, eller pris 400kr per pakke. Spesielt irriterende på Tise når man forsøker å legge til flere ting i pakken og man ender på en grei sum fordi det regnes fra annonseprisen de har satt, men så får man beskjed fra selger om at dette var per plagg, så prisen går opp med flere hundre kroner. Jeg selger selv også, men bare pakker og forsøker å ikke ha høyere pris enn 300 kr for en pakke. Jeg tenker at dersom folk har 1500kr å kjøpe klær for, så gidder de ikke kjøpe brukt. Ser jo for eksempel at noen selger klær i størrelse 50 (so. Baby bruker i ca 4 dager) til over 1000 kr. Kjøper folk dette..? 

vil gjerne høre andres erfaringer og irritasjonsmomenter for jeg forsøker stadig å selge selv og syns jeg har greie priser, men det går seint. Så kanskje jeg irriterer noen med prissetting eller annet når jeg legger ut? Hvor mye klær forventer dere i hvilken tilstand og til hvilken pris når dere leter etter brukt?

Hva som irriterer mest? Jo det er enkelt; enda en tråd om at folk selger Newton klær for dyrt?

Slutt å kjøpe brukt, slutt å se på brukt, så slipper du å irritere deg. 

Vi kjøper ikke brukt tøy, fordi det koster omtrent det samme med nytt. Våre barn skal heller ikke gå i andres søppel. Før noe hisser seg opp over siste setning, mye som selges brukt er nettopp andres søppel, det er flekker, hull, tynnslitt og sist men ikke minst det stinker, av OMO, av parfyme og ikke sjelden enten mugg eller røyk. 
Går vi på en helt ordinær klesbutikk så unngår vi alt dette, og slipper å irritere oss over at noen selger for dyrt i tillegg. 

Anonymkode: c4a44...73a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Når selger pynter på sannheten, typ «Kattnakken vinterregndress, lite hull i skrittet men ingen påvirkning på bruken.» Bullshit.

2. Selgere som ikke gidder rengjørende det de selger.«Har en flekk, går sikkert bort i vask».

3. «Pent brukt» og så er det nupper, flekker som ikke går bort og knapp som ikke kan lukkes.

4. Overpriset ull. Kjøper billigere på salg.

5. Barneklær som stinker skyllemiddel eller parfymert vaskemiddel. Har allergiker-barn så det å måtte vaske klærne 3-4 ganger før det kan brukes er bortkastet. Kjøper derfor stort sett kun ytterklær brukt.

Anonymkode: 57f9d...93a

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flekker eller småhull jeg ikke har blitt opplyst om og selger "ikke har sett"...

Anonymkode: a38fb...eef

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor gidder du å bli irritert over konseptet tilbud og etterspørsel...?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...