Gå til innhold

Allergi hund

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Har en hund på snart 2 år som sliter med allergi. Har prøvd ut allergifor uten effekt. Plages med kløe på labber, rennende øyne og spesielt problemer med ørene. Rister ekstremt mye på hode og går tidvis med hode på skakke.

Vært fulgt opp av veterinær i ca 1 år Tatt dyprens i narkose av ører to ganger de siste månedene, men går noen dager så er det like ille. Har skylla og rensa på ørene av og på i et år. Og veldig mye siste 3mnd. 

Hunden har også trange ørekanaler, noe som gjør at veterinær ikke klarer å sjekke om trommehinnen er sprekt, så kan da heller ikke få medikamenter da hunden kan bli døv. Sannsynligvis allergi både mot mat og miljø...

Hvor langt skal man la det gå? Vi har en hund som trekker seg mer unna og blir mindre og mindre seg selv grunnet plagene/smertene.

Det smerter og se utviklinga og summene det koster å dra til veterinær 2-3ganger pr mnd begynner å blir ganske høye...

Anonymkode: 19e81...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må da sjekkes hvilken allergier det er snakk om?

Vi overtok en hund fra FOD-gården i fjor. Han hadde mye utslett og "elefanthud" uten at veterinæren hadde kommentert det. Jeg merket at han ble veldig mye verre da jeg ga han tørrfisk. Så da kuttet vi ut alle matvarer med fiskeprodukter, inkludert lakseoljen han fikk som tilskudd i foret. Det gikk noen få uker og etter dette har han hatt helt fin hud. Og jeg passer på at han ikke får i seg fisk/sjømat. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...