Gå til innhold

Home exchange eller lignende, erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg og familien er litt nysgjerrig på boligbytte i sommer. Har noen erfaring med det? Ønsker å dra til et fint sted ved sjøen, men er åpen for mye, tips mottas:)  Har tenkt på alt fra Gotland til England, bare det er ved kysten.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er medlem i HomeExchange og der har gitt meg muligheten til å dra på mange flotte ferier - uten å betale tusenvis for overnatting.

Jeg anbefaler det, men du må være tålmodig og ha is i magen. Jeg har fått til boligbytte med andre hjem i London og Paris, som er blant de mest populære byene, og selvsagt de vanskeligste å gå til boligbytte i. De som har hjem i disse byene får tusenvis av meldinger hver dag, og kan velge og vrake blant andre hjem å bytte til. 

Så mine tips:

• Send melding til mange forskjellige, på steder dere ønsker å dra til. 
• Skriv en hyggelig melding hvor du presenterer deg og familien, og skriv hva du liker med stedet og boligen. 
• Meld deg inn på Facebookgruppene til HomeExchange og presenter deg og boligen din der. 
• Presenter boligen din godt: rydd bolig og re opp senger før du tar bilder. Gjerne ta bilder i godt dagslys. Husk bilder av alle rom. Du må fremheve de gode kvalitetene med boligen, og du må få frem hvor nært du er til diverse attraksjoner.

• Ta imot gjester for GuestPoints i begynnelsen for å få flere poeng, og også få gode reviews. 

Masse lykke til!!

Anonymkode: 7eb9e...7f6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Å forresten - er veldig mange fra Frankrike og Spania på HomeExchange, så der er det mye lettere å bytte til seg bolig. 

Og så er det litt som Tinder, man må like de man bytter med, ellers er det bare å «swipe videre». Så hvis du ikke får noen god magefølelse av de som skriver til deg, så skriver du bare en hyggelig melding hvor du takker nei til bytte. Det er også lettere å få til et boligbytte hvis man bare er et par eller en liten familie, enn en veldig stor familie.

Anonymkode: 7eb9e...7f6

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...