AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:39 #1 Del Skrevet torsdag kl 19:39 Jeg har et nært familiemedlem som lett blir sint og svarer stygt. Han skal ha alt på sin måte, men klarer ikke kommunisere og ender med å bli skuffet over alt mulig. Godt voksen person som alltid har vært sånn og som tar null ansvar for dette. Nå er det påskeferie og jeg må omgås dette familiemedlemmet fordi jeg ønsker å treffe andre familiemedlemmer. Hvordan er det best å håndtere en sånn person? Han blir mer sint hvis jeg begynner med «terapisnakk» som for eksempel å si «jeg hører at du er sint nå, så nå går jeg ut sånn at du kan roe deg, så kan vi snakke sammen etterpå». Da blir han enda mer sint. Han mener at bare pyser og idioter snakker sånn, og resten av dagen snakker han bare om at jeg er en idiot. Trenger sårt noen råd før påskeferien utvikler seg til påskekrim. 😬 Anonymkode: 96c65...d01 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:43 #2 Del Skrevet torsdag kl 19:43 Svar med samme mynt, dropp terapisnakk, be han holde kjeft. Da får han i det minste en grunn til å bli sint Anonymkode: e1d99...4cb 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moroklompen Skrevet torsdag kl 19:44 #3 Del Skrevet torsdag kl 19:44 Det beste er jo å unngå personen men i de situasjonene hvor det er vanskelig, hadde jeg ignorert og trukket meg unna og ikke kommet med tilsvar utover, jeg hører hva du sier. Slike mennesker lever for en respons som fører til en uenighet. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:44 #4 Del Skrevet torsdag kl 19:44 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Svar med samme mynt, dropp terapisnakk, be han holde kjeft. Da får han i det minste en grunn til å bli sint Anonymkode: e1d99...4cb Jeg kan ikke gjøre det, for det er barn på hytta. Anonymkode: 96c65...d01 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:45 #5 Del Skrevet torsdag kl 19:45 Hvis du vil gjøre han mer sint, spør hvorfor han blir så emosjonell 😂 Anonymkode: 6e4a7...6bd 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:48 #6 Del Skrevet torsdag kl 19:48 Ah typisk gretten gubbe, håper han forelsker seg eller får en hund i løpet av ferien din 😂 da skal du se forandring! Anonymkode: 19ce9...6b9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:50 #7 Del Skrevet torsdag kl 19:50 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg kan ikke gjøre det, for det er barn på hytta. Anonymkode: 96c65...d01 Barn har bare godt av å se folk stå opp for seg selv, og att en kan ta igjen mot sure, gretne gubber. Anonymkode: e1d99...4cb 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:00 #8 Del Skrevet torsdag kl 20:00 Skjønner godt han blir forbanna med gnålet om at "nå ser jeg du blir sint". Han har jo helt rett, det er bare idioter som snakker sånn. Anonymkode: ba2f2...625 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:12 #9 Del Skrevet torsdag kl 20:12 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ah typisk gretten gubbe, håper han forelsker seg eller får en hund i løpet av ferien din 😂 da skal du se forandring! Anonymkode: 19ce9...6b9 Nei hunder fortjener bedre! Det er ikke sikkert han oppfører seg noe bedre mot dyr, tvert imot. Anonymkode: 244e1...eab 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:13 #10 Del Skrevet torsdag kl 20:13 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg har et nært familiemedlem som lett blir sint og svarer stygt. Han skal ha alt på sin måte, men klarer ikke kommunisere og ender med å bli skuffet over alt mulig. Godt voksen person som alltid har vært sånn og som tar null ansvar for dette. Nå er det påskeferie og jeg må omgås dette familiemedlemmet fordi jeg ønsker å treffe andre familiemedlemmer. Hvordan er det best å håndtere en sånn person? Han blir mer sint hvis jeg begynner med «terapisnakk» som for eksempel å si «jeg hører at du er sint nå, så nå går jeg ut sånn at du kan roe deg, så kan vi snakke sammen etterpå». Da blir han enda mer sint. Han mener at bare pyser og idioter snakker sånn, og resten av dagen snakker han bare om at jeg er en idiot. Trenger sårt noen råd før påskeferien utvikler seg til påskekrim. 😬 Anonymkode: 96c65...d01 Bare si "Du ødelegger stemningen, nå skjerper du deg og går ut og er sur ute istedenfor". Anonymkode: d798c...312 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:20 #11 Del Skrevet torsdag kl 20:20 Han heter ikke tilfeldigvis Gert? Anonymkode: 6a74c...943 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåsippa Skrevet torsdag kl 20:40 #12 Del Skrevet torsdag kl 20:40 "Ta deg sammen, ikke minst for barna sin skyld!" "Du mangler tydeligvis evnen til selvregulering, så foreslår at du oppsøker hjelp snarest mulig, du forsurer tilværelsen til alle rundt deg slik du er nå". Sier han "idiot" svarer du "på seg selv kjenner man andre" eller "speil!". Nå vet jeg ikke mer om denne personen enn det du skriver her. Jeg har hatt en narsissist i familien. Skriver hatt, for nå har alle brutt med ham. Kone, barn, søsken, barnebarn... Enkelte er beyond redning og de blir bare verre og verre med årene. Krangle med en narsissist? Glem det. Da må du sette av hele dagen og halve natta. De gir seg uansett ikke. Hvis vedkommende da ikke plutselig bestemmer seg for å snakke om noe heeelt annet og som om den verbale voldtekten han nettopp har gitt deg ikke har funnet sted. Er han av ovennevnte kaliber er det dessverre ingen ting å gjøre. Jeg har ikke annet råd enn å holde seg unna, og spesielt hvis det påvirker psyken til deg eller barna. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:51 #13 Del Skrevet torsdag kl 20:51 Blåsippa skrev (10 minutter siden): Sier han "idiot" svarer du "på seg selv kjenner man andre" eller "speil!". Normale mennesker roper ikke speil. Du og TS framstår jo langt mer i ubalanse enn personen som beskrives. Anonymkode: ba2f2...625 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåsippa Skrevet torsdag kl 20:58 #14 Del Skrevet torsdag kl 20:58 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Normale mennesker roper ikke speil. Du og TS framstår jo langt mer i ubalanse enn personen som beskrives. Anonymkode: ba2f2...625 Hvem sa noe om roping her? Man kan bare si "speil" med normal stemme faktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønnastar Skrevet fredag kl 07:23 #15 Del Skrevet fredag kl 07:23 (endret) AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har et nært familiemedlem som lett blir sint og svarer stygt. Han skal ha alt på sin måte, men klarer ikke kommunisere og ender med å bli skuffet over alt mulig. Godt voksen person som alltid har vært sånn og som tar null ansvar for dette. Nå er det påskeferie og jeg må omgås dette familiemedlemmet fordi jeg ønsker å treffe andre familiemedlemmer. Hvordan er det best å håndtere en sånn person? Han blir mer sint hvis jeg begynner med «terapisnakk» som for eksempel å si «jeg hører at du er sint nå, så nå går jeg ut sånn at du kan roe deg, så kan vi snakke sammen etterpå». Da blir han enda mer sint. Han mener at bare pyser og idioter snakker sånn, og resten av dagen snakker han bare om at jeg er en idiot. Trenger sårt noen råd før påskeferien utvikler seg til påskekrim. 😬 Anonymkode: 96c65...d01 Vi har en sånn i svigerfamilien. Jeg svarer direkte når han er ufin mot meg eller mine. Play with fire, get burned. Heldigvis er han i åpen krangel med egen familie nå, så vi har ikke sett ham på et år. Endret fredag kl 07:24 av Grønnastar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:42 #16 Del Skrevet fredag kl 07:42 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg kan ikke gjøre det, for det er barn på hytta. Anonymkode: 96c65...d01 Hvis det er barn på hytta så håper jeg virkelig ikke dette er hans barn... Ikke bra å vokse opp i! Anonymkode: 71046...74c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:50 #17 Del Skrevet fredag kl 07:50 Hvis man tenker over hvilken sak som er oppe i media nå og du vegrer deg for å reise til denne familien som har en person som tydeligvis ligner så bør du kanskje vurdere en bekymringsmelding slik at barna kan får hjelp. Anonymkode: 7d605...f23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:52 #18 Del Skrevet fredag kl 07:52 Høres ut som min pappa. Det enkleste var å alltid kommunisere minst mulig og med færrest mulig ord, da var det mindre sjans for utbrudd. Hadde jeg begynt med terapi snakk hadde det vært fare for liv og helse. Anonymkode: 891c9...913 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønnastar Skrevet fredag kl 07:57 #19 Del Skrevet fredag kl 07:57 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Høres ut som min pappa. Det enkleste var å alltid kommunisere minst mulig og med færrest mulig ord, da var det mindre sjans for utbrudd. Hadde jeg begynt med terapi snakk hadde det vært fare for liv og helse. Anonymkode: 891c9...913 Han truet med vold?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:58 #20 Del Skrevet fredag kl 07:58 Spør hva det er som gjør at han blir så emosjonell og hysterisk. Du kan også spørre han om han behøver å roe seg ned før dere snakker videre, eller om han vil ta det nå (forutsatt at han snakker ordentlig). Det er også helt lov å si til en voksen mann, på en hyggelig og rolig måte, at sånn finner du deg ikke i å bli snakket til. Han må gjerne være sur, men han må klare å oppføre seg. Anonymkode: deb0f...0ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå