Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestilte noe fra USA for litt under 600 kroner. Fikk hentemelding i posten idag, og de vil jeg skal betale 309 kr!?! :overrasket: Er det normalt at de krever så mye? Jeg trodde man bare skulle betale 25%? Det er det jeg har gjort før?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Når varene koster over 200kr regnes også frakten med i det beløpet du skal betale 25% moms av.

Skrevet (endret)

Var bare så ekstemt mye.. Lurer på om jeg har råd til dette..

Grunnen til at jeg lurte var at jeg bestilte noe for en tid tilbake for over 1000 kr, og da betalte jeg faktisk mindre..

Endret av Latee
Gjest gjest1
Skrevet
Bestilte noe fra USA for litt under 600 kroner. Fikk hentemelding i posten idag, og de vil jeg skal betale 309 kr!?!  :overrasket: Er det normalt at de krever så mye? Jeg trodde man bare skulle betale 25%? Det er det jeg har gjort før?

En del av summen er antageligvis et fortollingsgebyr som posten skal ha for tjenesten.

Gjest Binna
Skrevet

Jeg kjøpte bher fra bravissimo for 650kr. Da betalte jeg 140 kr i moms og 85 kr for tollbehandling (225,-).

Jeg synes kanskje det hørtes litt mye ut med 309kr, men hvis du betaler for frakt (fra bravissimo betaler man ikke frakt) så høres det riktig ut.

Skrevet

Hmm... Det står her:

MVA: 164

Toll: 60

Forenklet tollbehandling: 85

Gjest allium
Skrevet
Hmm... Det står her:

MVA: 164

Toll: 60

Forenklet tollbehandling: 85

Ja, da har du det jo der.

Det er endel forvirring ute og går rundt toll og mva.

Det er mva som er 25%. Toll kommer i tillegg på visse typer varer. Og så har du som du ser fortollingsgebyret.

Skrevet

Aha da skjønner jeg.. skjønte ikke helt dette med toll og mva.. :)

Gjest Binna
Skrevet

Ser at jeg ikke har betalt noe i toll på mine varer.. Hvilke produkter betaler man toll i tillegg på?

Skrevet

Jeg har bestilt klær iallefall.

Gjest Gjest
Skrevet
Ser at jeg ikke har betalt noe i toll på mine varer.. Hvilke produkter betaler man toll i tillegg på?

Noen ganger kommer desverre momskravet f. eks. en måned etterpå :sur:

Skrevet

Du kan fortolle de fleste varer med verdi fra kr 200 til kr 1000 på Internett.

Da slipper du gebyret som taes for selve fortollingen, se toll.no

Gjest Binna
Skrevet
Noen ganger kommer desverre momskravet f. eks. en måned etterpå :sur:

Jeg har heldigvis allerede betalt moms..

Skrevet

Det er kke toll på de aller fleste ting, men akkurat klær er det toll på.

HAr du betalt mva, og ikke fått krav om toll, ja så var det ikke toll på det du skjøpte da. Det er bare få ting det er toll på, med mindre du bestiller fra et obskurt land vi ikke hat toll-avtale med. Klær er ett av få unntak.

Gjest Binna
Skrevet
Det er kke toll på de aller fleste ting, men akkurat klær er det toll på.

HAr du betalt mva, og ikke fått krav om toll, ja så var det ikke toll på det du skjøpte da. Det er bare få ting det er toll på, med mindre du bestiller fra et obskurt land vi ikke hat toll-avtale med. Klær er ett av få unntak.

Men du sier jo at det er på klær, og BHer regnes vel under kategorien klær?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...