AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:15 #1 Del Skrevet torsdag kl 19:15 Da tenker jeg bank overføringer. Ikke Vipps og lignende. Jeg har bankkontoer i ulike banker og overføring mellom dem er fullstendig pauset etter norsk arbeidstid og først synlig neste virkedag. Ingen bevegelser i helg og helligdager. Anonymkode: 68e41...668 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:25 #2 Del Skrevet torsdag kl 19:25 Det skjer endel før kl 0600, men mellom 14 0g 06 er det ganske stille Anonymkode: c2a4c...7e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Real Virtuality Skrevet torsdag kl 20:00 #3 Del Skrevet torsdag kl 20:00 Jeg har ofte lurt på det samme selv. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 00:14 #4 Del Skrevet fredag kl 00:14 Sikkerhet Anonymkode: a5225...ef0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet fredag kl 00:20 #5 Del Skrevet fredag kl 00:20 Det skyldes vel mest regelverk? Og at det er innbringende å sitte på pengene noen timer ekstra. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet fredag kl 06:16 #6 Del Skrevet fredag kl 06:16 Bankene har en gigantisk "Vipps-gruppe" hvor alle utlegg føres opp. Den gjøres opp til faste tider på døgnet. Det er antagelig på grunn av sikkerhet, ryddighet i transaksjoner og systemkritisk sikkerhetsfunksjon. Vipps med direkte oppgjør, samt ordningen med Straksbetaling er en kredittordning hvor et finansielt foretak tilbyr kreditt for akkurat den transaksjonen. Selve transaksjonen går som normalt i bakgrunnen til de vanlige tidene, mens du som kunde opplever det som øyeblikkelig. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:25 #7 Del Skrevet fredag kl 09:25 Jeg lurer på det samme mtp Posten. Et brev med sporing som ankommer landet på en fredag ligger bare til oppbevaring i tre døgn før det skjer noe. Er ikke sorteringen automatisert? Anonymkode: 66fc9...73f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:30 #8 Del Skrevet fredag kl 09:30 De er tjent med å holde pengene så lenge som mulig, og betale alle sine regninger på aller siste dato. Det er standard praksis hos alle store bedrifter, egentlig. Når det handler om milliarder, så kan renter for bare dager eller timer utgjøre en forskjell. Min teori. Anonymkode: 41947...def 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:32 #9 Del Skrevet fredag kl 09:32 Jeg har fått penger inn mellom 20-22 flere ganger 🧐 Anonymkode: 38f34...411 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:46 #10 Del Skrevet fredag kl 09:46 Spørs på din innstilling i vipps Anonymkode: 5c5ca...b4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Real Virtuality Skrevet fredag kl 16:21 #11 Del Skrevet fredag kl 16:21 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Spørs på din innstilling i vipps Leste du i det hele tatt åpningsinnlegget? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:41 #12 Del Skrevet fredag kl 19:41 newman01 skrev (13 timer siden): Bankene har en gigantisk "Vipps-gruppe" hvor alle utlegg føres opp. Den gjøres opp til faste tider på døgnet. Det er antagelig på grunn av sikkerhet, ryddighet i transaksjoner og systemkritisk sikkerhetsfunksjon. Vipps med direkte oppgjør, samt ordningen med Straksbetaling er en kredittordning hvor et finansielt foretak tilbyr kreditt for akkurat den transaksjonen. Selve transaksjonen går som normalt i bakgrunnen til de vanlige tidene, mens du som kunde opplever det som øyeblikkelig. Dette er riktig beskrivelse ☝️ Kan bekrefte da jeg har jobbet med bankoverføringer, og straksbetalinger. Anonymkode: a47a6...7b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:10 #13 Del Skrevet fredag kl 20:10 Det handler ikke heller om gammeldagse systemer som er avhengig av å samle opp dataene til definerte tider, i stedet for å sende live? Som en integrasjon basert på filoverføring i stedet for API? Anonymkode: f3de8...5b7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:41 #14 Del Skrevet lørdag kl 07:41 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg har fått penger inn mellom 20-22 flere ganger 🧐 Anonymkode: 38f34...411 Da kommmer de nok fra en annen konto i samme bank Anonymkode: c2a4c...7e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå