Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva må jeg forvente å betale for ny platting inkl jobben? Rive gamle kan jeg gjøre selv. 

Anonymkode: 970d8...a91

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (1 time siden):

Hva koster 20 kvadratmeter terrasse? | Monter.no

Bygge platting I Hva du bør vite før du setter i gang

platting kostnad - Google-søk

Rundt 10'000 i materialer og 20'000 for snekkerarbeidet. Sånn omtrentlig. Legg ut et anbud på MittAnbud og se hva du får.

Så pass? Da jeg lagde min for ca. fire år siden kom den på i underkant av 8 000. Så glad for at jeg er ei handy dame! Det er jo nesten ingenting som er så enkelt som å lage en platting, hvis forholdene ellers ligger til rette for det. 

Ei venninne fikk en nabo til å gjøre det for seg for to år siden, hun betalte 17 000 for alt, ca. 20 m2 den også. 

Anonymkode: c3312...4b5

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så pass? Da jeg lagde min for ca. fire år siden kom den på i underkant av 8 000. Så glad for at jeg er ei handy dame! Det er jo nesten ingenting som er så enkelt som å lage en platting, hvis forholdene ellers ligger til rette for det. 

Ei venninne fikk en nabo til å gjøre det for seg for to år siden, hun betalte 17 000 for alt, ca. 20 m2 den også. 

Det er antagelig ingen problem med å kutte kostnadene vesentlig, men da forutsettes det at det benyttes svart arbeidskraft. Og det oppmuntrer vi ikke til. 

En snekker koster 750+mva i timen sånn ca., og det tar fort 20 timer å snekre sammen noe man kan være relativt fornøyd med. 

Om du snekret sammen din på egenhånd for 8000 er ikke det allverdens forskjell fra hva man må forvente å betale i materialkostnader idag. Med mindre man skal ha usynlige syrefaste skruer og termofuru da 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kom og hjelp meg da 🤩 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

20 000 for jobb hørtes mye ut

Anonymkode: e9038...903

Tenker du at det er mye om to personer jobber en hel mandag og den ene kommer tilbake og jobber halve tirsdagen? 20 timer er ikke så voldsomt mye egentlig. 

750kr eks.mva er heller ikke særlig høy timelønn for et snekkerfirma. Det er omtrentlig halv pris av en bilmekaniker som bytter deler på bilen din

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Svaret er veldig forskjellig hvitt eller svart. Prisene har økt noe enormt allerede fra i fjor til i år bare på materialer og på tjenester.

20k i jobbkostnader på en terasse på 20 kvadratmeter er billig med hvit betaling.

Anonymkode: 50356...d89

AnonymBruker
Skrevet

Vi har laget platting selv og naboene kjøpte. Det er to rekkehus så de er ganske like. Vi brukte 20 tusen på materialer (inkl innkjøp av ny Makita skrutrekker til 5 tusen). Naboene betalte over 150 tusen for sin terrasse.. Så ja.. det lønner seg å være handy.

ps, terrassebord er billige igjen, man får kjøpt til under 20 kroner for en løpemeter.

Anonymkode: 8849d...788

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi har laget platting selv og naboene kjøpte. Det er to rekkehus så de er ganske like. Vi brukte 20 tusen på materialer (inkl innkjøp av ny Makita skrutrekker til 5 tusen). Naboene betalte over 150 tusen for sin terrasse.. Så ja.. det lønner seg å være handy.

ps, terrassebord er billige igjen, man får kjøpt til under 20 kroner for en løpemeter.

Anonymkode: 8849d...788

Kan du linke til terassebordene dere kjøpte? 🥰

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...