AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:44 #21 Del Skrevet fredag kl 12:44 Vi har ikke angret. Vi satte et budsjett, og forholdt oss til det. Det var så mye vi var villige til å bruke. Og så mye vi mente et bryllup var verd. Vi var også ganske klare på hva vi ønsket å bruke en del penger på, og hva som ikke betydde så mye for oss. F.eks. så kunne brudekjolen kjøpes brukt, og lokalet være enkelt. Så lenge kjolen var den jeg ønsket meg, og lokalet var stort nok til å ha de gjestene vi ville. For vår del var det også viktig med fri bar, og da var det greit å kunne kjøpe alt selv og ha det med. Det som kanskje kostet oss mest, var fotograf. Og bryllupsreisen. Ellers fikk vi jo masse vennetjenester i gaver, eller reduserte vennepriser, som reduserte kostnadsnivået litt. (Fin bil, frisør, pynting av lokale, bordkort osv.) Minne for livet, og en veldig bra start på vårt felles liv. For vår del handlet det altså om å prioritere. Hva var viktig for oss, og hva trengte vi ikke legge penger i. Det er jo mye man kan få til å ordne selv også, hvis man vil. Anonymkode: c891b...76b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:26 #22 Del Skrevet fredag kl 15:26 Nei, men vi gjorde det ganske enkelt. Er glad vi ikke brukte mer enn rundt 20 000 på hele greia. Anonymkode: 75437...364 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:09 #23 Del Skrevet fredag kl 18:09 Jeg angrer litt ja, det må jeg si. Ikke på at vi er blitt gift, men måten bryllupet ble...Vi var begge enige om et tradisjonelt bryllup med kirke og selskapslokale. Men størrelsen på bryllupet (antall gjester) ble mye større enn jeg var komfortabel med. Mannen har en ekstremt stor omgangskrets, og ville invitere "alle". Jeg følte meg som en rekvisitt i mitt eget bryllup. Var i tillegg høygravid og slet med bekkenløsning og andre plager. Vi diskuterte heftig om dette var grunn god nok til å utsette bryllupsplanene, men jeg var så sliten at jeg til slutt godtok det og det ble gjennomført. Følte meg ikke fin i det hele tatt den dagen. Anonymkode: 244f7...8d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:01 #24 Del Skrevet i går, 07:01 Brukte oppunder 300 000 og angrer ikke et sekund. Vi valgte mye utradisjonelt, gjorde mye selv og fikk mye for pengene. Hadde rett oppunder 100 gjester. Det var en skikkelig fest og noe vi aldri får oppleve igjen. Vi valgte heller å ta en veldig enkel bryllupsreise. Reise kan man tross alt gjøre når som helst, gifte seg gjør man bare 1 gang (forhåpentligvis 😅). Så vi ville heller ta den helt ut og skape en skikkelig gøy dag for familie og venner. Anonymkode: a55e3...e79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #25 Del Skrevet 23 timer siden Nei. Vi giftet oss på tinghuset, hadde 8 gjester inkl. forlovere, spiste på restaurant og gikk hjem og så en episode med Ullared sammen etterpå 😂 Kjolen min kostet 500 kr og det eneste vi brukte "penger" på av sånne ting var brudebuketten. Utvilsomt en av de beste dagene i livet mitt. Var så lykkelig og kunne ikke hatt en finere feiring/dag – helt uten stress og styr. Anonymkode: a730c...032 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #26 Del Skrevet 22 timer siden Nei, men vi brukte ikke mye penger. Hadde borgerlig vielse og inviterte de aller nærmeste på middag etterpå. Anonymkode: 83990...aaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #27 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (På 10.4.2025 den 20.33): Jeg og samboer har vært forlovet i ett år. Familie og venner maser hull i hodene våres om når vi skal gifte oss og hvilke planer vi har for bryllupet. Sannheten er at vi er ikke så ivrige på å ha en tradisjonell bryllupsfeiring etter vielsen. Liksom kjøre avsted med en pen bil, ta bilder og møte gjestene på lokalet før vi spiser 2-3 retters middag. Det virker ut som et stort styr å finne «den perfekte brudekjolen», ordne med fotograf, hotell/lokal, bryllupskake, pynt, morgengave osv. Ja, jeg vet at det går ann med budsjett-bryllup. Men hvis vi først skal ha tradisjonell feiring så skal vi putte nok penger i det til at vi er fornøyde. Men så har vi lest om flere som har angret på at de brukte hundretusenvis på EN DAG, og mange mennesker de omtrent aldri ser ellers. Det er også de som heller skulle ønske de brukte pengene på seg selv og reiste verden rundt. Har du noen anger rundt bryllupet, eventuelt hva? Anonymkode: 3abdf...48e Omg vår bryllup frister ikke til gjentakelse. Vi betalte alt selv, hadde virkelig ikke råd til det og ante i utgangspunktet ikke hva vi ønsket for vår dag. Det ble alle andres dag, folk var sure over løsninger vi valgte (kun nærmeste familie til middag da vi ikke hadde råd til venner i tillegg,men alle vennene ble invitert til kaffe og kake. Det var helt feil og folk ble sure og trassig. Hans venner og mine venner menget seg ikke med hverandre, ingen ville bidra med noe som helst og det hele ble en trassig affære som kun ble toppet av familiedrama som bare MÅTTE tas opp der og da). Angrer ja. Den følelsen som varte lengst var oppgitthet og i ettertid ser jeg at jeg skyr dåp/bryllup/konfirmasjon/bursdagfester som pesten. De gjør meg bare stresset og ensom. Anonymkode: 22a03...5d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #28 Del Skrevet 20 timer siden Angrer ikke. Men vi dro bare og giftet oss, og hadde familien og et par vennepar til middag på restaurant på kvelden. Brukte ikke mange hundre tusen, men kanskje 30-40 000? Da betalte vi all maten, kjøpte oss nye finklær og ringer. For oss så var det det riktige, ingen av oss er noen fan av "tradisjonelle" norske bryllup. Anonymkode: b64b9...ea2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #29 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (På 10.4.2025 den 20.33): Jeg og samboer har vært forlovet i ett år. Familie og venner maser hull i hodene våres om når vi skal gifte oss og hvilke planer vi har for bryllupet. Sannheten er at vi er ikke så ivrige på å ha en tradisjonell bryllupsfeiring etter vielsen. Liksom kjøre avsted med en pen bil, ta bilder og møte gjestene på lokalet før vi spiser 2-3 retters middag. Det virker ut som et stort styr å finne «den perfekte brudekjolen», ordne med fotograf, hotell/lokal, bryllupskake, pynt, morgengave osv. Ja, jeg vet at det går ann med budsjett-bryllup. Men hvis vi først skal ha tradisjonell feiring så skal vi putte nok penger i det til at vi er fornøyde. Men så har vi lest om flere som har angret på at de brukte hundretusenvis på EN DAG, og mange mennesker de omtrent aldri ser ellers. Det er også de som heller skulle ønske de brukte pengene på seg selv og reiste verden rundt. Har du noen anger rundt bryllupet, eventuelt hva? Anonymkode: 3abdf...48e Vi reiste vekk pga drama i begge sine familier. Og så hvor mye stress og styr det var for andre som ordnet med bryllup! Angrer ikke, beste avgjørelsen, mange gode minner den dag i dag og hadde lett gjort det igjen! Anonymkode: de6b0...06d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #30 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi reiste vekk pga drama i begge sine familier. Og så hvor mye stress og styr det var for andre som ordnet med bryllup! Angrer ikke, beste avgjørelsen, mange gode minner den dag i dag og hadde lett gjort det igjen! Anonymkode: de6b0...06d Vi var på ekslusiv øy med egen bryllupsplanlegger som ordnet alt for oss. Vi bare koste oss og nøt hverandre i 2uker! Anonymkode: de6b0...06d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #31 Del Skrevet 19 timer siden Hadde et lite bryllup, men 10 års bryllupsdag ble markert stort! Fest med familie og venner, og råflott reise med oss og barna. Følte det var "lett" å gifte seg, men 10 år sammen, det er verdt å feire! 😊 Anonymkode: 1528f...2b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivfmamma78 Skrevet 19 timer siden #32 Del Skrevet 19 timer siden Vi giftet oss bare på tinghuset. Og gikk ut å spiste med forloverne. Drømmer fremdeles om et vanlig bryllup, hvit kjole osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
senior Skrevet 19 timer siden #33 Del Skrevet 19 timer siden Jeg har aldri forstått greia med å starte et ekteskap med å brenne av masse penger til et overdådig bryllup . . . Men det er meg. Og heldigvis var kona mi av samme mening . . . 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #34 Del Skrevet 19 timer siden Angrer ikke, men det er et par ting jeg ville ha gjort annerledes i dag. For det første ville jeg hatt et mye mindre bryllup (kun forlovere og foreldre, søsken med partnere og besteforeldre, ikke nieser og nevøer, onkler og tanter og søskenbarn og resten av slekta). Min mor og min svigermor skulle ikke fått vite om bryllupet før dagen før (bl.a pga gjestelista...). Ikke fri bar. Og jeg ville brukt bunad og brudekrone. Det som egentlig var verst for meg, var at hun jeg ønsket å ha som forlover hadde meldt seg ut av kirka, så jeg endte opp med andrevalget mitt. Anonymkode: e2c93...45a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #35 Del Skrevet 19 timer siden Vi dro bare til nærmeste by og giftet oss. Ingen visste noe, bortsett fra forloverne. Dermed var det ikke mye pengebruk heller, eneste var at vi spiste middag ute etterpå. Brudekjolen min kostet 350kr, buketten 200kr. Angrer ikke på det. Det eneste jeg angrer på er at vi ikke ordnet barnepass til ungene våre (0 og 2 år), toåringen gikk glipp av duppen sin og gråt HELE tiden, det var skikkelig stressende. Anonymkode: 34b98...b83 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønnastar Skrevet 19 timer siden #36 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (På 10.4.2025 den 20.33): Har du noen anger rundt bryllupet, eventuelt hva? Anonymkode: 3abdf...48e Den eneste angeren jeg har, er at vi dro på bryllupsreise dagen etter bryllupet, fremfor to dager etterpå. Ellers var det tilnærmet perfekt. Fantastisk lokasjon, med fantastisk mat og overnattingsmuligheter. Hovmesteren var godt drillet i bryllup, slik at det var enkelt for toastmaster å lage kjøreplan. Fire retter med vinpakke. Bryllupet kostet oss ca 200K med 70 gjester i for 7 år siden, men det var verdt det👌 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #37 Del Skrevet 19 timer siden Brukte 10 000 ca, vært gift 2 ganger og cs samma pris hver gang. første gang giftet vi oss i en kirke og bare søsken, foreldre med forlovere og partner var bet. Hadde middag hjemme, en god venninne av svigermor da lagde middag og serverte oss. Og hun hadde lagd bryllupskake som gave til oss. 2 gang var midt under Coronaen og det hadde netopp sluppet opp litt man kunne vel ha 20 gjester inkl oss. Passet bra jeg var gravid og ikke så bra form. Men vi giftet oss på tinghuset. Denne gangen bestilte jeg kake og vi hadde snitter til mat. Koste oss veldig. Venninne mine gikk ut etterpå, jeg orket ikke noe så passet bra at dem koste seg videre og jeg og mannen fikk fred og ro. Vi var vel 10 stk til sammen noen som ikke kunnne. Anonymkode: 6ccca...28b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #38 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Angrer ikke, men det er et par ting jeg ville ha gjort annerledes i dag. For det første ville jeg hatt et mye mindre bryllup (kun forlovere og foreldre, søsken med partnere og besteforeldre, ikke nieser og nevøer, onkler og tanter og søskenbarn og resten av slekta). Min mor og min svigermor skulle ikke fått vite om bryllupet før dagen før (bl.a pga gjestelista...). Ikke fri bar. Og jeg ville brukt bunad og brudekrone. Det som egentlig var verst for meg, var at hun jeg ønsket å ha som forlover hadde meldt seg ut av kirka, så jeg endte opp med andrevalget mitt. Anonymkode: e2c93...45a Hæ? Søsteren min var nettopp forlovet for meg. I kirka. Ingen av oss er medlemmer? Anonymkode: 2d1bc...8c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå