Gå til innhold

Angrer du på bryllupet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og samboer har vært forlovet i ett år. Familie og venner maser hull i hodene våres om når vi skal gifte oss og hvilke planer vi har for bryllupet. Sannheten er at vi er ikke så ivrige på å ha en tradisjonell bryllupsfeiring etter vielsen. Liksom kjøre avsted med en pen bil, ta bilder og møte gjestene på lokalet før vi spiser 2-3 retters middag.

Det virker ut som et stort styr å finne «den perfekte brudekjolen», ordne med fotograf, hotell/lokal, bryllupskake, pynt, morgengave osv. Ja, jeg vet at det går ann med budsjett-bryllup. Men hvis vi først skal ha tradisjonell feiring så skal vi putte nok penger i det til at vi er fornøyde. 

Men så har vi lest om flere som har angret på at de brukte hundretusenvis på EN DAG, og mange mennesker de omtrent aldri ser ellers. Det er også de som heller skulle ønske de brukte pengene på seg selv og reiste verden rundt.

Har du noen anger rundt bryllupet, eventuelt hva? 

Anonymkode: 3abdf...48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg angrer ikke!

Inviterte familien i dåp, og giftet oss i samme slengen.

Så alle var der, men null stress, bare et koselig, relativt kortvarig selskap (slik dåp jo er). 

Anonymkode: ea214...537

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, på ingen måte. Vi hadde et veldig moderat budsjett og feiret dagen akkurat slik vi ønsket selv. Brukte ca 40 000 totalt, og hadde en flott dag med både familie og venner (vielse og lunsj med familien på dagen, uformell vennefest på kvelden). Veldig glad for at vi gjennomførte dagen akkurat slik vi selv ønsket.

Anonymkode: 772f0...953

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, overhodet ikke. Vi brukte ca 450 000 kr, og det var et minne for livet. Riktignok var det for en helg og ikke bare én dag, men det var det verdt. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Vi booket ambasadebryllup. Tok med våre nærmeste. Brukte litt tid på planlegging av selve dagen. Men tok kjoler, blomster og slik, helt på sparket dagen før. 

En helt fantastisk helg. Mye tid sammen, mye latter, spontanitet, god mat og vin. Mest av alt denne tiden til å bare være oss to, og ta inn over oss alt, uten å måtte ta hensyn til et program, gjester, og alt som sluker deg om du har mange gjester. 

Og selvfølgelig en uformell vennefest senere. 

Anonymkode: d8a83...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjorde akkurat sånn som vi ønsket det, med vielse i sjømannskirke og kun de nærmeste tilstede, også fest med venner og noe familie en uke etter. Men mye tradisjonelt likevel og der ble ikke så veldig billig. Vi angrer ikke. Det ble helt perfekt. 

Anonymkode: a6c7f...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Overhodet ikke. Brukte ca. 200 000 på 100 gjester og en helt fantastisk dag. For et minne å se tilbake på resten av livet❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte bevisst å gå for ett "billig" bryllup der vi kun inviterte nærmeste familie og ett par vennepar. Vi var 20stk tilsammen. Jeg angrer ikke i det hele tatt! Stort og dyrt bryllup var ikke noe for meg, liker ikke så godt oppmerksomhet heller. Så det var i vår stil å gjøre det enkelt. 

Anonymkode: 65a0f...8ba

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde veldig lite og billig bryllup - fordi vi var unge og hadde økonomi deretter.

og angrer litt den veien, om det er lov å si.

altså, egentlig ikke. Gjorde alt i rett rekkefølge føler jeg. Giftet oss, så kjøpte vi hus og fikk barn og alt det etter. Men tenkte ofte tilbake på at vi gjerne skulle fått gjort litt mer ut av det. Det er (forhåpentligvis hehe) eneste gangen i livet liksom.

men vi brukte 5-10k. Jeg mener ikke at jeg skulle ønske vi brukte 5-600k.

Anonymkode: ef9f0...b80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte heldigvis ikke med enn 50k.
Var fornøyd med alt bortsett fra valget av mann, så han ble byttet ut

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde et middels stort bryllup, kostet rett i underkant av 100.000. 

Ble skilt fem år etterpå. Angrer likevel ikke på det. Bryllupet og festen var veldig fint, og en bra dag sånn sett

Anonymkode: fd159...31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg giftet oss på en ambassade, bare oss to, og spiste en fin middag etterpå. Hadde enkel hvit kjole, men ikke en dyr fra brudesalong. Ringene, litt brede i gull, kostet vel mest. Veldig, veldig fornøyd, og ville ikke gjort det annerledes.

Anonymkode: 4f6b4...09a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi brukte over 500 000 (og vi er ikke rike), og angrer ikke et sekund! 

Noen av de beste avgjørelsene vi gjorde var å leie inn Hans Grane som toastmaster og underholder, og at vi tok privat dansekurs hos Ewa Trela, hvor vi fikk vår egen bryllupsdans med flere ulike løft, i tillegg til å feire på familiens sommervilla på en øy (hvor mine foreldre, og mine besteforeldre giftet seg), med utendørs seremoni, på et jorde, under en stor tre-blomsterbue som vi laget selv, hvor jeg gikk opp en 100 meters allé fra havet, på roseblader, imens jeg og mannen sang sangen vår i hver vår mikrofon. Vi leide et stoooort partytelt, og fikk dem til å legge dansegulvet videre ut fra teltet, så det ble et utendørs dansegulv midt mellom hav, skog og fjell. Vi leide grillkokker, som grillet hjortefilet og kylling, i tillegg til catering fra en lokal, anerkjent familiebedrift som virkelig legger sjela si i det, og svigermors fløtesaus. Vi hadde buffet, men en heftig en. Flere sa det var det beste de hadde smakt i sitt liv! Vi leide også en stor bar med bartendere, og hadde blant annet en helt syk mango daiquiry. 

Det er bare én dag, men det er jo en utrolig viktig dag! Tror vi ville angret bittert om vi hadde gått for en mer nøktern feiring, selv om det gjorde at bryllupsreisen ble på litt stramt budsjett. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (19 minutter siden):

Vi brukte over 500 000 (og vi er ikke rike), og angrer ikke et sekund! 

Noen av de beste avgjørelsene vi gjorde var å leie inn Hans Grane som toastmaster og underholder, og at vi tok privat dansekurs hos Ewa Trela, hvor vi fikk vår egen bryllupsdans med flere ulike løft, i tillegg til å feire på familiens sommervilla på en øy (hvor mine foreldre, og mine besteforeldre giftet seg), med utendørs seremoni, på et jorde, under en stor tre-blomsterbue som vi laget selv, hvor jeg gikk opp en 100 meters allé fra havet, på roseblader, imens jeg og mannen sang sangen vår i hver vår mikrofon. Vi leide et stoooort partytelt, og fikk dem til å legge dansegulvet videre ut fra teltet, så det ble et utendørs dansegulv midt mellom hav, skog og fjell. Vi leide grillkokker, som grillet hjortefilet og kylling, i tillegg til catering fra en lokal, anerkjent familiebedrift som virkelig legger sjela si i det, og svigermors fløtesaus. Vi hadde buffet, men en heftig en. Flere sa det var det beste de hadde smakt i sitt liv! Vi leide også en stor bar med bartendere, og hadde blant annet en helt syk mango daiquiry. 

Det er bare én dag, men det er jo en utrolig viktig dag! Tror vi ville angret bittert om vi hadde gått for en mer nøktern feiring, selv om det gjorde at bryllupsreisen ble på litt stramt budsjett. ❤️

Troll

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Troll

Du tror ikke på at noen har drømmebryllupet og ikke angrer..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi dro til utlandet og giftet oss bare vi to. Vitnene våre jobbet ved konsulatet. Ferien var totalt en mnd og vi giftet oss i slutten av første uke.

Vi har nå vært gift i 5 år og jeg har ikke angret et sekund! Skulle ønske vi kunne gjort det flere ganger 😊❤️

Anonymkode: a551e...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg angrer ikke. Vi brukte 50.000 kr på bryllupet og 350.000 kr på bryllupsreise. Vi skapte minner for livet. Var på loffen i 10 måneder. 

Anonymkode: e45e5...354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrer ikke - men vi hadde ikke fullt ut et tradisjonelt bryllup heller. 
Vi hadde kun nærmeste familie + de helt nærmeste vennene som gjester. Vi brukte rundt 45.000, og jeg vet at med litt mer nøkternhet kunne vi holdt det billigere, så det er kanskje det jeg angrer mest på. Og at vi gikk for 3-retters OG kake. Den desserten var helt unødvendig, for å si det sånn🫣😂

Jeg tror det viktigste er å følge magefølelsen på hva som er viktigst for dere at dagen skal inneholde. Er det fest på dansegulvet dere vil ha? Da ville jeg gått for en ekstra god lunsj med familien og hatt vennefest med enkel mat etterpå. Eller er gode samtaler med de helt nærmeste det viktigste? Da hadde jeg gått for en lang middag i små rammer. Dropp å invitere folk dere ikke virkelig ønsker å ha der. 

Anonymkode: 2d1bc...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrer ikke på noe. Giftet oss på tinghuset med foreldre og søsken til stede. Middag på restaurant. Neste dag dro vi i fornøyelsespark. 

Anonymkode: 78b34...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...