Gå til innhold

Selgeren fra Finn "glemmer" å sende pakken???

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en vare fra Finn, som skal sendes med Helt hjem. Hvor mange sjanser får selgeren til å sende pakken?
Jeg får beskjed om en hentedato hos selgeren, men selgeren "glemmer" å legge ut pakken. Ny hentedato blir opprettet. Dette har skjedde tre ganger, har ikke vært ute for slike selgere før 😕

Anonymkode: 96db2...434

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det via fiksferdig så er det 10 dager som er fristen med Helthjem før handelen blir kansellert. Med mindre selger tar kontakt. 

Vet du at selger glemmer å sende, har det vært dialog? Jeg har også utsatt hentedato på salg pga jeg har vært på jobbreise i to netter og ikke vært hjemme (sender derfor ikke samme dag som salg men på dag nr tre). Jeg har også opplevd at pakken ikke har blitt hentet av budet selv om jeg har lagt den ut i postkassen, en gang hentet budet 2 av 3 pakker. Annen gang regnet det, og tror ikke budet gadd å gå ut av bilen å hente pakken. Så noen ganger er det lat bud som er årsaken (avisbudet er den som henter/levere helthjem pakker her sammen med avisen. Vi får avisen hver dag). 

Anonymkode: 80ac6...cb9

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg (selger) har også tatt kontakt med Helthjem via fiksferdig og utsatt hentefrist utover 10 dager, pga juleferie og bortreist. Men da informere jeg kjøper parallelt og kjøper da det var greit. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg (selger) har også tatt kontakt med Helthjem via fiksferdig og utsatt hentefrist utover 10 dager, pga juleferie og bortreist. Men da informere jeg kjøper parallelt og kjøper da det var greit. 

Pga juleferie? Har du venta på pakka siden da??

Anonymkode: e8427...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Leste litt for raskt gitt 😅

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei jeg er ikke ts. Det var kommentar til selger. Og jeg har selvfølgelig sendt pakken, men det var eksempel på at det er viktig med dialog og om ts er sikker på at selger «glemmer» eller om det er en årsak f.eks. bortreist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her: Men kan ikke selger velge hentedato selv? Hvorfor velger selger en dato hen ikke kan sende??
Jeg vet ikke om hen "glemmer" det, selger svarer ikke på melding. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blå skrev (1 time siden):

Ts her: Men kan ikke selger velge hentedato selv? Hvorfor velger selger en dato hen ikke kan sende??
Jeg vet ikke om hen "glemmer" det, selger svarer ikke på melding. 

Selger kan velge hentedato selv. Velger du kjøp nå på fiksferdig så kommer det automatisk hentedato samme kveld/natt, men selger kan trykke på utsett henting og velge ny dato (i morgen og inntil 10 dager maks frem i tid). 

Det kan være to årsaker:

1. selger glemmer å sende

2. budet plukker ikke opp pakken selv om den ligger i postkassen (det skjer ofte med meg)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut ifra hva jeg har skjønt ved å lese på flere svindelsider på Facebook så er dette en vanlig svindelmetode. 

Kjøper har ikke tingen som skal selges (eventuelt selger den til flere enn en person for å få mer penger). Bestiller frakt for å virke troverdig, men pakken blir aldri hentet/registrert, selger prøver å skylde på fraktleverandør. 

Anonymkode: 36ab7...0bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bommet på levering en gang. Tenkte at pakken skulle legges utenfor døren og hentes der. Men hadde ikke lest informasjonen godt nok. Så den skulle hentes i postkassen. Så var det helg og jeg valgte ny hentedag mandagen (da i postkassen). Så det kan skje «uskyldige» feil. Jeg informerte kjøper da. Så kjøper skulle forstå hvorfor den ikke ble hentet som planlagt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Ut ifra hva jeg har skjønt ved å lese på flere svindelsider på Facebook så er dette en vanlig svindelmetode. 

Kjøper har ikke tingen som skal selges (eventuelt selger den til flere enn en person for å få mer penger). Bestiller frakt for å virke troverdig, men pakken blir aldri hentet/registrert, selger prøver å skylde på fraktleverandør. 

Anonymkode: 36ab7...0bc

Bruker man Finn sin Fiks Ferdig løsning så er dette ikke noe fare, hvis ikke varen sendes innen fristen så tilbakeføres pengene til kjøperen 

Anonymkode: b6645...a50

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her:
Jeg har kjøpt via fiks ferdig, så jeg regner med å få tilbake pengene etterhvert. 
Jeg har nå fått melding om "Ny hentedato bestilt " tre ganger.
Regner ikke med at det er budet som ikke henter på tredje forsøket. Her må det være noe muffins

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts her:
Jeg har kjøpt via fiks ferdig, så jeg regner med å få tilbake pengene etterhvert. 
Regner ikke med at det er budet som ikke henter på tredje forsøket. Her må det være noe muffins

Du burde melde det til finn, så de eventuelt kan kaste ut brukeren hvis de har flere som har meldt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du burde melde det til finn, så de eventuelt kan kaste ut brukeren hvis de har flere som har meldt.

Hva skal man melde brukeren for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva skal man melde brukeren for?

At de ikke sender pakken som avtalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje en som sliter med å «få ut fingeren», og så utsetter og utsetter vedkommende. Litt samme mental tilstand som for de som utsetter å betale regninger eller utsetter kjedelige arbeidsoppgaver på jobb. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

At de ikke sender pakken som avtalt?

På Fisk Ferdig så er det en frist og selgeren er ennå innanfor den fristen ifølge TS

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helikopter skrev (10 timer siden):

Kanskje en som sliter med å «få ut fingeren», og så utsetter og utsetter vedkommende. Litt samme mental tilstand som for de som utsetter å betale regninger eller utsetter kjedelige arbeidsoppgaver på jobb. 

Ts:
Kjenner til typen ja🙂. Men selgeren har klart å legge ut mange annonser på Finn.no med både tekst og bilder.
Skjønner ikke at det kan være svindel heller, hen kommer jo ikke til å få noen penger ut av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.4.2025 den 19.38):

Ts her:

Budet her jeg bor hentet ikke på 5 dager (mandag-fredag), på lørdag ble den endelig hentet og tror det er et annet bud på lørdager. Så jo det finnes late bud som ikke gidder å hente, f.eks. om det regner og de må ut av bilen eller om selger bor i en blindvei/omvei. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.4.2025 den 19.38):

Ts her:

Skyldes det ikke budet, er det vel bare en veldig slapp selger. Du får jo igjen pengene om pakken ikke blir sendt. Ingen grunn til panikk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...