Gå til innhold

Utgifter etter samlivsbrudd

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan fordeler dere utgiftene etter samlivsbrudd? Tenker både faste (fritidsaktiviteter, sfo, telefon). Vi har to barn.

Anonymkode: 190de...4df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal dere ha 50-50, og/eller skal en av dere motta bidrag? Jeg har barna 60 prosent og får bidrag, da er det jeg som får SFO regningen.

Skal dere ha 50-50 deler dere på SFO og fritidsaktiviteter. Får en av dere bidrag må dere bli enig om dere skal dele på fritidsaktiviteter eller om bidragamottaker skal dekke dette. 

Jeg kjøper alt av klær, dyrere utstyr som sykler etc spleiser vi på. Telefon til eldste spleiser vi også på.

Anonymkode: d9dae...a44

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fortsatt en felles konto som vi setter inn likt beløp på hver mnd , til forsikringer , telefon , ukelønn og masse andre ting 🙈

Anonymkode: 2c21b...16a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Skal dere ha 50-50, og/eller skal en av dere motta bidrag? Jeg har barna 60 prosent og får bidrag, da er det jeg som får SFO regningen.

Skal dere ha 50-50 deler dere på SFO og fritidsaktiviteter. Får en av dere bidrag må dere bli enig om dere skal dele på fritidsaktiviteter eller om bidragamottaker skal dekke dette. 

Jeg kjøper alt av klær, dyrere utstyr som sykler etc spleiser vi på. Telefon til eldste spleiser vi også på.

Anonymkode: d9dae...a44

Ja, 50/50.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Vi har fortsatt en felles konto som vi setter inn likt beløp på hver mnd , til forsikringer , telefon , ukelønn og masse andre ting 🙈

Anonymkode: 2c21b...16a

Støtter denne! Ha en felles konto som går på alt av utgifter til barn. Mye enklere for begge, for da kan hvem som helst handle noe om det skulle trenges feks

Anonymkode: 45c20...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betaler telefon, kollektivkort og fritidsaktiviteter for ett barn hver. Spleiset på AKS da det var aktuelt og gjør det samme med større utgifter langsmed (yttertøy, sykkel, treningsleir etc). 

Barna bor 60-40, en mest hos hver av oss pga behov for litt tid fra hverandre. En ekstra barnetrygd hver, ingen betaler bidrag. Vi bor i samme nabolag, kommer godt overens og har ganske lik inntekt. 

Anonymkode: 67d34...631

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi gjør det sånn at jeg betaler faste regninger (telefon, fritidsaktivitet, forsikring, skolemelk) mens far setter inn tilsvarende sum hver mnd på en felles konto. Den tar vi fra til utgifter som ikke er faste, som sko, yttertøy, sykkel og annet utstyr f.eks.

Vanlige klær kjøper hver av oss til å ha hos seg, og lommepenger gir den som har barnet den uka.

Vi har 50/50, ingen bidrag.

Anonymkode: a2509...08b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvordan fordeler dere utgiftene etter samlivsbrudd? Tenker både faste (fritidsaktiviteter, sfo, telefon). Vi har to barn.

Er det 50-50 deles absolutt alt på 2, har den ene mye høyere lønn enn den andre, bør den feks betale for tfl, altså litt mer. Er det vanlig samvær betale den som har barnet minst bidrag som skal gå til det barnet trenger. 

Anonymkode: 9038a...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det 50-50 deles absolutt alt på 2, har den ene mye høyere lønn enn den andre, bør den feks betale for tfl, altså litt mer. Er det vanlig samvær betale den som har barnet minst bidrag som skal gå til det barnet trenger. 

Barnetrygden inkluderes i bidraget,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...