AnonymBruker Skrevet 10. april #1 Del Skrevet 10. april Er det noen som har erfaring med dette og kan fortelle litt? Jeg lurer på "alt". Nevn gjerne også hva slags relasjon det gjelder. Jeg er så redd og usikker og jeg tror det kanskje hadde hjulpet meg litt å få vite litt om hvordan prosessen kan se ut og hvordan det kan oppleves å gå gjennom en slik prosess. Anonymkode: fee62...2bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #2 Del Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er det noen som har erfaring med dette og kan fortelle litt? Jeg lurer på "alt". Nevn gjerne også hva slags relasjon det gjelder. Jeg er så redd og usikker og jeg tror det kanskje hadde hjulpet meg litt å få vite litt om hvordan prosessen kan se ut og hvordan det kan oppleves å gå gjennom en slik prosess. Anonymkode: fee62...2bd Fortell henne at HUN IKKE MÅ GJØRE DET SLUTT FØR HUN ER LANGT UNNA PERSONEN. IKKE I SAMME ROM! Anonymkode: 32775...94b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #3 Del Skrevet 10. april Jeg anbefaler deg å kontakte et krisesenter de har god kunnskap om dette og kan være god hjelp for deg. Anonymkode: 9b8cc...a1f 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #4 Del Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er det noen som har erfaring med dette og kan fortelle litt? Jeg lurer på "alt". Nevn gjerne også hva slags relasjon det gjelder. Jeg er så redd og usikker og jeg tror det kanskje hadde hjulpet meg litt å få vite litt om hvordan prosessen kan se ut og hvordan det kan oppleves å gå gjennom en slik prosess. Anonymkode: fee62...2bd Reis på et krisesenter så veileder de deg med politi, støtte og advokat. Anonymkode: c2ca1...1ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #5 Del Skrevet 10. april Jeg har ikke erfaring som utsatt, men har jobbet mye med vold i nære relasjoner. Det er store variasjoner, selv om det selvsagt også er fellestrekk. Anbefaler deg å få veiledning og støtte fra krisesenter (eller ringe VO-linjen, de har samme kompetanse). Anbefaler også å ta kontakt med en bistandsadvokat før anmeldelse. Anonymkode: 65ea4...ffe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #6 Del Skrevet 10. april TS her, er pålogget fra en annen enhet nå, så vet ikke om det kommer opp samme anonymkode. Jeg er trygg, jeg kom meg heldigvis ut etter alt for mange år. Det var en lang prosess fra jeg bestemte meg for å tørre å gå til jeg fikk det til, da det var mye planlegging i det skjulte. Jeg fikk heldigvis hjelp fra noen nære rundt meg som jeg klarte å stole på. Sliter veldig med ettervirkninger nå i form av mareritt, mye redsel og føler meg aldri helt trygg (noe som er genuint, da jeg kan risikere å møte på han), veldig mange små ting som trigger meg og gjør meg livredd, episoder med gjenopplevelser, en ødelagt psyke og generelt mange begrensninger i livet mitt da jeg vil minimere risikoen for å støte på han og jeg får også panikkanfall av ting/steder/hendelser/lukter/setninger som kan minne meg om ting han har utsatt meg for. Han ødela meg og jeg føler at han ennå har mye makt over meg, da livet mitt er så begrenset nå pga ettervirkningene av hva jeg har blitt utsatt for. Jeg har kontaktet bistandsadvokat og venter på svar. Jeg har heller ikke bestemt meg for å anmelde ennå. Jeg ønsker det egentlig, men bare det å kontakte bistandsadvokat har økt symptomtrykket mitt betraktelig. Tusen takk til dere som har tatt dere tid til å svare! ❤️ Anonymkode: fee62...2bd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #7 Del Skrevet 10. april Får du hjelp for psyken da? Anonymkode: 9b8cc...a1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #8 Del Skrevet 10. april Kommer an på personligheten til den eventuelt saksøkte. Min mann var en selvsikker narsissist. Selv om jeg ble trodd og vant til dels fram, så er systemet fortsatt en arena som narsissister boltrer seg i. Systemet forstår og vet alt for lite. Nå i ettertid vet jeg ikke om jeg hadde greid det en gang til. Jeg fløt den gang på en optimisme og naivitet som i dag er helt borte, for godt. Anonymkode: 5f6ee...49c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #9 Del Skrevet 10. april Jeg fikk beskjed fra politiet at det er mer en en psykopat i en rettssak, så de sa jeg måtte forberede meg godt og prøve å lære meg å stenge ting ute. De sa også at jeg måtte veie opp på hva som var viktigst for meg, felle voldsmannen eller beskytte min psyke om den skulle få seg en knekk av en rettssak. Heldigvis så fikk jeg en dommer som var suveren, men det var brutalt når det sto på, men absolutt verdt det. Anonymkode: fec50...d09 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #10 Del Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kommer an på personligheten til den eventuelt saksøkte. Min mann var en selvsikker narsissist. Selv om jeg ble trodd og vant til dels fram, så er systemet fortsatt en arena som narsissister boltrer seg i. Systemet forstår og vet alt for lite. Nå i ettertid vet jeg ikke om jeg hadde greid det en gang til. Jeg fløt den gang på en optimisme og naivitet som i dag er helt borte, for godt. Anonymkode: 5f6ee...49c Denne kan jeg være enig i, og jeg vil legge til alle andre instanser som barnevernet osv, der får du ikke hjelp, og de er ikke noe flinke på å skjerme barn fra å bli vitne eller utsatt for . Det er svært lite kunnskap om etter vold, og hvis du er mor så er ikke livet ditt noe viktig, du har på en måte ikke noe verdi, du må samarbeide, du må være imøtekommende, sitte i samme rom osv. Hva som er blitt gjort mot deg skal du ikke tenke på eller vise noe som helst ettervirkning på. Anonymkode: fec50...d09 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #11 Del Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er det noen som har erfaring med dette og kan fortelle litt? Jeg lurer på "alt". Nevn gjerne også hva slags relasjon det gjelder. Jeg er så redd og usikker og jeg tror det kanskje hadde hjulpet meg litt å få vite litt om hvordan prosessen kan se ut og hvordan det kan oppleves å gå gjennom en slik prosess. Anonymkode: fee62...2bd Om du er i en reel vold situasjon bør du ikke sitte på kvinneguiden verken å skrive eller å lese. Tråder som denne kan lett «poppe» opp hos den ler dem du bor sammen med. Da kan vold eskalere og utøver av vold blir informert om hva du tenker. Anonymkode: 2ac3c...2bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #12 Del Skrevet 10. april Jeg anmeldte min eks. Ett år etter bruddet. Min prosess var å gå til advokat først og fortalte min historie. Jeg ville anmeldte for å stå opp for meg selv, ikke nødvendigvis at han skulle bli dømt. Jeg ville poengtere at det som skjedde ikke var greit. jeg og advokaten dro til politiet og politiet sa til meg at det skal mye til for at slike saker ender i dom. Hun sa at sjansen for at saken ble henlagt var stor. Jeg anmeldte og saken ble henlagt. Men jeg hadde en dyktig bistandsadvokat som hadde bred kompetanse innenfor feltet. Politiet tok opp igjen etterforskningen og det endte med tiltale. Vi var i retten og han ble dømt for mishandling i nære relasjoner og oppreisning. Han anket og vi var i lagmannsretten og han fikk litt strengere straff. Høyesterett avviste anken. Fra jeg anmeldte til saken var rettskraftig tok det ca 2,5-3 år. Dette er noen år siden og jeg jobber fortsatt med traumer, har ords og er i traumebehandling. Det er en lang prosess og det er hardt, men jeg har vokst og blitt sterkere. Jeg vet hva som skiller rett og galt. Jeg ville anmeldt igjen, det er så viktig å lære evt barna om at man ikke skal akseptere slike handlinger. Lykke til❤️ Anonymkode: 6c81c...a4d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #13 Del Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (9 timer siden): Får du hjelp for psyken da? Anonymkode: 9b8cc...a1f Det er snakk om å henvise meg til traumebehandling -ts Anonymkode: fee62...2bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #14 Del Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): Om du er i en reel vold situasjon bør du ikke sitte på kvinneguiden verken å skrive eller å lese. Tråder som denne kan lett «poppe» opp hos den ler dem du bor sammen med. Da kan vold eskalere og utøver av vold blir informert om hva du tenker. Anonymkode: 2ac3c...2bd Jeg har heldigvis kommet meg ut/bort. Men da jeg bodde med han hadde jeg aldri turt å skrive et slikt innlegg, nettopp fordi det kunne fått alvorlige konsekvenser om han hadde funnet ut om det -ts Anonymkode: fee62...2bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #15 Del Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg anmeldte min eks. Ett år etter bruddet. Min prosess var å gå til advokat først og fortalte min historie. Jeg ville anmeldte for å stå opp for meg selv, ikke nødvendigvis at han skulle bli dømt. Jeg ville poengtere at det som skjedde ikke var greit. jeg og advokaten dro til politiet og politiet sa til meg at det skal mye til for at slike saker ender i dom. Hun sa at sjansen for at saken ble henlagt var stor. Jeg anmeldte og saken ble henlagt. Men jeg hadde en dyktig bistandsadvokat som hadde bred kompetanse innenfor feltet. Politiet tok opp igjen etterforskningen og det endte med tiltale. Vi var i retten og han ble dømt for mishandling i nære relasjoner og oppreisning. Han anket og vi var i lagmannsretten og han fikk litt strengere straff. Høyesterett avviste anken. Fra jeg anmeldte til saken var rettskraftig tok det ca 2,5-3 år. Dette er noen år siden og jeg jobber fortsatt med traumer, har ords og er i traumebehandling. Det er en lang prosess og det er hardt, men jeg har vokst og blitt sterkere. Jeg vet hva som skiller rett og galt. Jeg ville anmeldt igjen, det er så viktig å lære evt barna om at man ikke skal akseptere slike handlinger. Lykke til❤️ Anonymkode: 6c81c...a4d Tusen takk for at du deler og tusen takk! ❤️ Anonymkode: fee62...2bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #16 Del Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er snakk om å henvise meg til traumebehandling -ts Anonymkode: fee62...2bd Så bra, håper du får hjelp raskt. Anonymkode: 9b8cc...a1f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:05 #17 Del Skrevet mandag kl 07:05 AnonymBruker skrev (På 10.4.2025 den 20.45): Denne kan jeg være enig i, og jeg vil legge til alle andre instanser som barnevernet osv, der får du ikke hjelp, og de er ikke noe flinke på å skjerme barn fra å bli vitne eller utsatt for . Det er svært lite kunnskap om etter vold, og hvis du er mor så er ikke livet ditt noe viktig, du har på en måte ikke noe verdi, du må samarbeide, du må være imøtekommende, sitte i samme rom osv. Hva som er blitt gjort mot deg skal du ikke tenke på eller vise noe som helst ettervirkning på. Anonymkode: fec50...d09 Det er ingen barn i bildet, heldigvis. -ts Anonymkode: fee62...2bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå