AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:30 #1 Del Skrevet torsdag kl 16:30 Jeg driver og søker jobb om dagen. Jeg har høy utdanning og god arbeidserfaring. Jeg har en god job i dag, men jeg mistrives veldig og er nødt til å bort. Det er få aktuelle stillinger utlyst og veldig mange søkere. Jeg har til nå søkt på fire jobber, og vært til intervju på to. Den ene gangen ble jeg innstilt som nummer to, og den andre gangen som nummer tre. Det er altså ikke helt krise. Samtidig er jeg overrasket over hvor sinnsykt tungt jeg synes dette er, og selv etter ganske kort tid med jobbsøking så holder jeg på å miste helt motet og all selvtillit. Dere andre som søker jobber, hvordan klarer dere å holde motet oppe og beholde troa på dere selv? Anonymkode: f2240...ca9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:52 #2 Del Skrevet torsdag kl 17:52 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg driver og søker jobb om dagen. Jeg har høy utdanning og god arbeidserfaring. Jeg har en god job i dag, men jeg mistrives veldig og er nødt til å bort. Det er få aktuelle stillinger utlyst og veldig mange søkere. Jeg har til nå søkt på fire jobber, og vært til intervju på to. Den ene gangen ble jeg innstilt som nummer to, og den andre gangen som nummer tre. Det er altså ikke helt krise. Samtidig er jeg overrasket over hvor sinnsykt tungt jeg synes dette er, og selv etter ganske kort tid med jobbsøking så holder jeg på å miste helt motet og all selvtillit. Dere andre som søker jobber, hvordan klarer dere å holde motet oppe og beholde troa på dere selv? Anonymkode: f2240...ca9 Du må møte opp PERSONLIG. Selv om det ikke er utlyst stilling og. Vær kreativ Anonymkode: eef40...d5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:57 #3 Del Skrevet torsdag kl 17:57 Det er vel ikke uvanlig med innstillinger i privat sektor heller. Anonymkode: 05058...751 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juleeees Skrevet torsdag kl 18:00 #4 Del Skrevet torsdag kl 18:00 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du må møte opp PERSONLIG. Selv om det ikke er utlyst stilling og. Vær kreativ Anonymkode: eef40...d5b Jeg rekrutterer mange mennesker til min arbeidsplass. Det verste jeg veit er folk som møter opp uanmeldt personlig og forventer et møte. Mye bedre med en e-post! 13 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:06 #5 Del Skrevet torsdag kl 18:06 AnonymBruker skrev (1 time siden): mistrives veldig og er nødt til å bort er ikke dette piffen din? Anonymkode: ca11f...9e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:01 #6 Del Skrevet torsdag kl 19:01 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du må møte opp PERSONLIG. Selv om det ikke er utlyst stilling og. Vær kreativ Anonymkode: eef40...d5b Takk for rådet ditt, men kan ikke se hvordan dette kan gjøre situasjonen noe bedre. Anonymkode: f2240...ca9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:05 #7 Del Skrevet torsdag kl 19:05 Har du noen mulighet for å bruke nettverket ditt for å sondere andre arbeidsplasser/avdelinger? Har du noen drømmejobb som du kan sikte deg mot? Anonymkode: 582f8...5f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:05 #8 Del Skrevet torsdag kl 19:05 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du må møte opp PERSONLIG. Selv om det ikke er utlyst stilling og. Vær kreativ Anonymkode: eef40...d5b Dette er bare tull! Jeg rekrutterer til kontorjobb og ville ikke sett positivt på noen som kom personlig uten avtale. Anonymkode: d70d3...fba 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:36 #9 Del Skrevet torsdag kl 19:36 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Har du noen mulighet for å bruke nettverket ditt for å sondere andre arbeidsplasser/avdelinger? Har du noen drømmejobb som du kan sikte deg mot? Anonymkode: 582f8...5f3 Ja, og jeg kommer til å gjøre det i større grad fremover, men spørsmålet mitt er jo egentlig hvordan håndtere at dette tar tid og er ganske krevende for selvfølelse og selvtillit. Anonymkode: f2240...ca9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juleeees Skrevet torsdag kl 19:40 #10 Del Skrevet torsdag kl 19:40 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Dette er bare tull! Jeg rekrutterer til kontorjobb og ville ikke sett positivt på noen som kom personlig uten avtale. Anonymkode: d70d3...fba Godt vi er flere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:53 #11 Del Skrevet torsdag kl 19:53 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Dette er bare tull! Jeg rekrutterer til kontorjobb og ville ikke sett positivt på noen som kom personlig uten avtale. Anonymkode: d70d3...fba Glad dere sier dette, for jeg er så utrolig lei av å få dette rådet av folk som skal "hjelpe"! Anonymkode: d8b1f...b7f 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:01 #12 Del Skrevet torsdag kl 20:01 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Glad dere sier dette, for jeg er så utrolig lei av å få dette rådet av folk som skal "hjelpe"! Anonymkode: d8b1f...b7f De som sier dette er de som søkte jobber i en helt annen tid, og da sannsynligvis nede i havna et sted eller i en butikk. Det er ingen i dag som kan troppe opp på et kontor i offentlig eller privat sektor og be om et «møte med sjefen» i håp om å få seg jobb. Et fullstendig utdatert råd som irriterer meg skikkelig. Håper du får napp snart! Hadde andregangsintervju selv i dag, og er supernervøs. Er så typisk å bli nummer to eller tre… Anonymkode: a8426...ceb 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:09 #13 Del Skrevet torsdag kl 20:09 Du har sendt 4 søknader og du holder på "å miste helt motet og all selvtillit"?? 💀 Jesus Christ. Anonymkode: 9bc4e...247 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:20 #14 Del Skrevet torsdag kl 20:20 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du har sendt 4 søknader og du holder på "å miste helt motet og all selvtillit"?? 💀 Jesus Christ. Anonymkode: 9bc4e...247 Tenkt litt i samme baner..jeg fyrte avgårde søknad nr 44 og 45 idag. Kjenner folk som nærmer seg tresifret. Har også Mastergrad, 8 års erfaring, men akk.. Anonymkode: 3159f...c40 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:26 #15 Del Skrevet torsdag kl 20:26 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tenkt litt i samme baner..jeg fyrte avgårde søknad nr 44 og 45 idag. Kjenner folk som nærmer seg tresifret. Har også Mastergrad, 8 års erfaring, men akk.. Anonymkode: 3159f...c40 Ja, jeg har sendt ut rundt 300 søknader. Har riktignok bare en bachelor, men har også andre grader. Har tatt en pause nå, men det var seigt på alle mulige måter når det nærmet seg det 300-tallet. Men generelt sett er det ganske kjipt å sende jobbsøknader, så kan forstå TS allikevel. Anonymkode: d8b1f...b7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:42 #16 Del Skrevet fredag kl 05:42 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du har sendt 4 søknader og du holder på "å miste helt motet og all selvtillit"?? 💀 Jesus Christ. Anonymkode: 9bc4e...247 Hvis du faktisk hadde lest det jeg skriver, så sier jeg at jeg er overrasket over at jeg synes dette er så blytungt, selv etter releativt kort tid, få søknader og at jeg faktisk kommer til intervju. Jeg ønsker å høre hvordan folk håndterer dette. Jeg synes ikke kommentaren din er veldig hjelpsom eller konstruktiv. Anonymkode: f2240...ca9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:43 #17 Del Skrevet fredag kl 05:43 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja, jeg har sendt ut rundt 300 søknader. Har riktignok bare en bachelor, men har også andre grader. Har tatt en pause nå, men det var seigt på alle mulige måter når det nærmet seg det 300-tallet. Men generelt sett er det ganske kjipt å sende jobbsøknader, så kan forstå TS allikevel. Anonymkode: d8b1f...b7f Wow, det er heftig. Jeg håper at det ordner seg for deg veldig snart! Anonymkode: f2240...ca9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:54 #18 Del Skrevet fredag kl 05:54 Det er vanskeligst etter få søknader. Etter det blir man vant med det. Jeg sender i perioder masse søknader (jeg har en deltidsstilling og jobber ellers vikariater, samtidig som jeg tar videreutdanning) og tenker aldri på søknaden etter den ble sendt. Intervju og ikke komme videre er verre, men det kan jo være ørti grunner til at en annen kandidat ble valgt. Anonymkode: 42090...881 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sciurus Skrevet lørdag kl 15:16 #19 Del Skrevet lørdag kl 15:16 Tråden er ryddet for avsporinger. Sciurus, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå