Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg har begynt på jobb igjen for en tid siden etter en skade, og skal ha møte på jobb for å bla justere kontrakten min deretter. 

Jeg tror ikke dette har noe å si, men jeg går på AAP timene utenom jobb.

Møtet foregår på en dag jeg ikke har arbeidstid, og gjør at jeg må skaffe barnevakt for sykt barn osv.

Jeg tenker at ja, jeg skal selvsagt skrive timer - hadde vært likt skulle jeg vært på personalmøte - men er usikker på regelverket.

Noen som vet?

Anonymkode: 0e714...9e4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Be om å flytte møter til en dag du er på jobb

Anonymkode: bd8ac...6b0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det blir litt som å kreve betalt for et arbeidsintervju. 

Anonymkode: 5564f...b21

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det blir litt som å kreve betalt for et arbeidsintervju. 

Anonymkode: 5564f...b21

Nei, ts er ansatt. Det blir som å ta betalt for en medarbeidersamtale eller lønssamtale. Noe man gjør. ;) 

Ts: du takker ikke ja uten videre til et møte som er lagt til en tid som er markant ubekvem for deg. Du svarer «jeg er på arbeid dag x og y, er det mulig å flytte møtet til da? Alternativt kan jeg delta på teams hjemmefra det aktuelle tidspunktet, da jeg har barn som ikke kan etterlates alene» (alternativt kan du tilby deg å ta dem med, om du tenker det er greit for deg) Ikke tilby deg å skaffe barnevakt. Du er ansatt - du har en verdi. Ikke oppfør deg som en dørmatte - da signaliserer du bare at du ikke har verdi, og inviterer folk til å behandle deg deretter. Og ikke tilby deg å gjøre deg ubehag på en fridag.

Anonymkode: 55150...dd0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hei,

Jeg har begynt på jobb igjen for en tid siden etter en skade, og skal ha møte på jobb for å bla justere kontrakten min deretter. 

Jeg tror ikke dette har noe å si, men jeg går på AAP timene utenom jobb.

Møtet foregår på en dag jeg ikke har arbeidstid, og gjør at jeg må skaffe barnevakt for sykt barn osv.

Jeg tenker at ja, jeg skal selvsagt skrive timer - hadde vært likt skulle jeg vært på personalmøte - men er usikker på regelverket.

Noen som vet?

Anonymkode: 0e714...9e4

Da må du i såfall si fra til NAV at du har vært i jobb, slik at det blir trekk i AAP.

Anonymkode: 7ff29...d51

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Da må du i såfall si fra til NAV at du har vært i jobb, slik at det blir trekk i AAP.

Anonymkode: 7ff29...d51

Eller justere arbeidstiden en annen dag.

Anonymkode: 8f67e...07d

Skrevet

Om du velger å skrive timer så må du nok melde inn at du har jobbet én time ekstra slik at AAP evnt kan justeres. Hør med AAP-veilederen din hvordan det gjøres. Evnt be om å få flyttet møtet til en dag du faktisk er på jobb. Mye enklere for deg på alle måter! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Nei, ts er ansatt. Det blir som å ta betalt for en medarbeidersamtale eller lønssamtale. Noe man gjør. ;) 

Anonymkode: 55150...dd0

Mer sammenlignbart er vel et møte for oppfølging under sykmelding, f.eks. Noe man ikke får betalt for. TS skal ikke jobbe eller på et møte som har med jobb å gjøre, det er et møte som har med personlig situasjon og sykdom/fravær å gjøre. Ville jeg tenkt da. 

Anonymkode: c95df...387

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her ber du om å flytte møtet til en dag du er på jobb. 

Punktum.

Anonymkode: 3c065...fda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...