AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:30 #1 Del Skrevet torsdag kl 14:30 Jeg har fått barn og er for tiden hjemme i mammaperm, mannen jobber fullt. Jeg har gått opp en del i vekt (BMI 27 😿) og har nå bestemt meg for begynne å trene. Mannen er svært negativ til dette, hovedsaklig fordi da må han være alene med kidsa (vi har to, inkludert babyen). Er jeg den eneste som opplever dette? At mannen rett og slett nekter deg trening, noe som er nødvendig for helsa, bare fordi han ikke fikser kidsa alene i 2 timer hver dag? Anonymkode: e52da...dc9 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet torsdag kl 14:32 #2 Del Skrevet torsdag kl 14:32 Han kan selvsagt ikke nekte deg det, der ville jeg vært helt tydelig. Hvis han ikke klarer å være alene med sine egne barn, må han skjerpe seg kraftig. Det er ikke noe annet som ligger bak? Redd for at du «pynter deg» for fremmede menn? Uansett må du jo snakke med ham og fortelle at du også er et eget individ, ikke bare mammastasjon. 33 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:34 #3 Del Skrevet torsdag kl 14:34 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har fått barn og er for tiden hjemme i mammaperm, mannen jobber fullt. Jeg har gått opp en del i vekt (BMI 27 😿) og har nå bestemt meg for begynne å trene. Mannen er svært negativ til dette, hovedsaklig fordi da må han være alene med kidsa (vi har to, inkludert babyen). Er jeg den eneste som opplever dette? At mannen rett og slett nekter deg trening, noe som er nødvendig for helsa, bare fordi han ikke fikser kidsa alene i 2 timer hver dag? Anonymkode: e52da...dc9 To timer hver dag? Så lenge han også får fritid til å gjøre akkurat det han også vil to timer hver dag, er det vel greit? Anonymkode: 928fd...9df 30 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:34 #4 Del Skrevet torsdag kl 14:34 2 timer hver dag? Dette må være en trolletråd. Anonymkode: 599db...9d6 30 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:35 #5 Del Skrevet torsdag kl 14:35 Mannebaby... Anonymkode: a5a53...bef 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:36 #6 Del Skrevet torsdag kl 14:36 Kålrota skrev (1 minutt siden): Han kan selvsagt ikke nekte deg det, der ville jeg vært helt tydelig. Hvis han ikke klarer å være alene med sine egne barn, må han skjerpe seg kraftig. Det er ikke noe annet som ligger bak? Redd for at du «pynter deg» for fremmede menn? Uansett må du jo snakke med ham og fortelle at du også er et eget individ, ikke bare mammastasjon. Han mener han er for sliten etter jobb, og synes det er krevende å håndtere begge (baby og eldste) samtidig. Jeg har innimellom fått kommentarer, forkledd som spøk, om hvor stor jeg har blitt. Så tror ikke han er redd for at jeg er attraktiv for andre menn akkurat. Har forøvrig snakket med han om at han må lære seg å håndtere kidsa alene, selvom yngste bare er baby. Tross alt hans unger også. Og dessuten er ikke lenge til han skal ut i pappaperm. Anonymkode: e52da...dc9 3 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:38 #7 Del Skrevet torsdag kl 14:38 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 2 timer hver dag? Dette må være en trolletråd. Anonymkode: 599db...9d6 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): To timer hver dag? Så lenge han også får fritid til å gjøre akkurat det han også vil to timer hver dag, er det vel greit? Anonymkode: 928fd...9df Trener i 60-80 minutter, så er det 20 min reisevei (10 min hver vei), 15 min dusj og stell. Nesten to timer til sammen ja… Anonymkode: e52da...dc9 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:38 #8 Del Skrevet torsdag kl 14:38 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 2 timer hver dag? Dette må være en trolletråd. Anonymkode: 599db...9d6 Hvorfor? Kjøring/sykling til og fra trening. Trening en times tid pluss/minus, og dusj. Blir rimelig kjapt 2 timer. Ts kan jo vurdere å lage avtale på 3-4 dager per uke i første omgang Anonymkode: ed992...6bf 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:40 #9 Del Skrevet torsdag kl 14:40 Om det er 2 timer hver eneste dag så ville jeg revurdert treningen rett og slett. Er det fordi du må dra på et senter? Hva med hjemmetrening? Mye lettere å få til 30-45 min hver dag enn 2 timer, i lengden.. Skjønner til dels mannen din også, med mindre han er like negativ til trening uansett varighet. Anonymkode: f4367...d19 21 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:40 #10 Del Skrevet torsdag kl 14:40 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): To timer hver dag? Så lenge han også får fritid til å gjøre akkurat det han også vil to timer hver dag, er det vel greit? Anonymkode: 928fd...9df Har sagt at han også kan trene, drive med hobby, whatever. Men han vil ikke. Han sitter og spiller hver kveld i 1-2 timer da… Anonymkode: e52da...dc9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:41 #11 Del Skrevet torsdag kl 14:41 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Trener i 60-80 minutter, så er det 20 min reisevei (10 min hver vei), 15 min dusj og stell. Nesten to timer til sammen ja… Anonymkode: e52da...dc9 Hver eneste dag er jo å ta i litt mye, start heller med trening hver annen dag. Er det ikke mulig for deg å trene noe på dagen når du er i permisjon? Kommer langt med en trilletur også. Babysvømming er også en ting. Anonymkode: 73246...2df 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:41 #12 Del Skrevet torsdag kl 14:41 Men seriøst, hvorfor er du sammen med denne udugelige mannen? 😅 Anonymkode: b4fd5...0e6 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frivis Skrevet torsdag kl 14:45 #13 Del Skrevet torsdag kl 14:45 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Han mener han er for sliten etter jobb, og synes det er krevende å håndtere begge (baby og eldste) samtidig. Jeg har innimellom fått kommentarer, forkledd som spøk, om hvor stor jeg har blitt. Så tror ikke han er redd for at jeg er attraktiv for andre menn akkurat. Har forøvrig snakket med han om at han må lære seg å håndtere kidsa alene, selvom yngste bare er baby. Tross alt hans unger også. Og dessuten er ikke lenge til han skal ut i pappaperm. Anonymkode: e52da...dc9 Høres jo ikke oppegående ut når han ikke klarer å ta seg av barna sine i 1-2 timer. Jeg er far og var alene med barna i flere år, og det er de fineste årene. Elsker å være med barn. Skaff deg en mann, og ikke en baby. Endret torsdag kl 14:45 av frivis 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:46 #14 Del Skrevet torsdag kl 14:46 2 timer hver dag høres mye ut. Skjønner mannen din. Kan dere bli enig om 2 - 3 dager per uke? Når du er i permisjon har du dessuten mulighet til å trene på dagtid. Joggetur/rask trilletur med baby i vogn, hjemmetrening eller på senter når baby sover. For vektnedgang har dessuten kostholdet mer å si, enn treningen. Anonymkode: 132ac...323 22 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlitrendeSjokolade Skrevet torsdag kl 14:50 #15 Del Skrevet torsdag kl 14:50 Hva? Kan han ikke ta seg av sine egne barn en stund mens du er å trener? Hvorfor ikke? Han er da en voksen mann regner jeg med. Selvfølgelig har du rett til å gå å trene når du vil og har tid. Han er faren til barna og må klare å ta seg av sine egne barn mens du gjør noe annet. Bare si at nå får du passe barna for nå går jeg på trening. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:51 #16 Del Skrevet torsdag kl 14:51 Tror ikke så mye trening HVER DAG er bra eller bærekraftig. Husk at kroppen din skal hvile også og det er lite restitusjon i mammaperm (for de fleste). Triller du turer på dagtid? Styrketerning med baby? Anonymkode: ec55b...5c8 8 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:51 #17 Del Skrevet torsdag kl 14:51 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har sagt at han også kan trene, drive med hobby, whatever. Men han vil ikke. Han sitter og spiller hver kveld i 1-2 timer da… Anonymkode: e52da...dc9 Han kan vel få like mye spilletid som du får tid til å trene? dvs at om han nekter deg å trene så kan du nekte han å spille. Anonymkode: 22f26...ab3 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:53 #18 Del Skrevet torsdag kl 14:53 Hva med 3-4 ganger i uken? Hvis mannen også skal trene 7 dager i uken så blir det 4 timer mindre sammen om dagen. Anonymkode: 87c4f...779 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet torsdag kl 14:55 #19 Del Skrevet torsdag kl 14:55 Oh han var fantastisk med nr 1...eller la meg gjette..mdu gjorde alt med nr 1 også.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:56 #20 Del Skrevet torsdag kl 14:56 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 2 timer hver dag høres mye ut. Skjønner mannen din. Kan dere bli enig om 2 - 3 dager per uke? Når du er i permisjon har du dessuten mulighet til å trene på dagtid. Joggetur/rask trilletur med baby i vogn, hjemmetrening eller på senter når baby sover. For vektnedgang har dessuten kostholdet mer å si, enn treningen. Anonymkode: 132ac...323 Går tur med vogn hver dag, minus de dagene det er snø/mye regn, har gjort det helt siden baby var 6 uker. Men får dessverre ikke de resultatene jeg ønsker pga det, har til nå gått ned 10 kg med kosthold og de trilleturene. Baby er ganske krevende og jeg får ikke gjort så mye hjemme, ordentlig klistremerke baby som må ha ett fang hele tiden… Med hver dag, mener jeg 5 dager i uka. Ikke 7 dager, beklager at jeg ordla meg litt feil i HI Anonymkode: e52da...dc9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå