Gjest Gjest_metoyou_* Skrevet 13. mars 2006 #1 Skrevet 13. mars 2006 Hei, Vi har to katter som begge er innkatter. Begge er flotte og sunne, spiser og drikker jevnt og er i fin form. Greien er at den ene hannkatten Teddy, flasser litt. Er ikke så mye, men bittesmå hvite flak på ryggpartiet. Du må se etter for å sedet. Skjønner ikke helt hvorfor. De får begge høykvalitetsfõr, ikke klør han seg mye, og alt er vel ellers. Noen som har noen råd ang. dette? Mvh metoyou
Gjest Binna Skrevet 13. mars 2006 #2 Skrevet 13. mars 2006 (endret) Jeg har ingen råd men mine 3 katter flasser også litt nå. Det er veldig tørt i lufta om dagen og pelsen deres er litt statisk.. går over hver vår.. Endret 20. mars 2006 av hæxa
Gjest Gjest_metoyou_* Skrevet 13. mars 2006 #3 Skrevet 13. mars 2006 Ja...kanskje det er det som gjør det...håper det går over snart...er ikke særlig lekkert
Gjest Leya Skrevet 13. mars 2006 #4 Skrevet 13. mars 2006 Det kan hjelpe å ha fiskeolje i maten deres. Det har vi gjort med våre innekatter og de har hatt god hjelp av det. Men du bør kjøpe på en dyrebutikk, fordi katter skal ikke ha ekstra d-vitamin som det er i fiskeoljer for mennesker. De kan få opphopninger og bli forgiftet. Det sa iallefall dyrlegen vår.
Gjest Gjest_metoyou_* Skrevet 13. mars 2006 #5 Skrevet 13. mars 2006 Kanskje jeg skal prøve det...men de får kokt fisk 2 ganger i uka....
jordbær Skrevet 13. mars 2006 #6 Skrevet 13. mars 2006 Dyr skal ikke ha ekstra A og D-vitamin... Dyrleger selger ofte fiskeoljer
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2006 #7 Skrevet 13. mars 2006 Jeg ville tatt katten med til en rask sjekk hos dyrlegen for å konstantere at det ikke er midd i pelsen. Det kan også være at katten har begynt å reagere på fóret, selv om det er høykvalitetsfór. Prøv å bytte fór. Men som sagt så ville jeg aller først ha sjekket at det ikke er midd!
Gjest Binna Skrevet 13. mars 2006 #8 Skrevet 13. mars 2006 Så lenge katta ikke klør så er det vel ikke no vits i å bekymre seg for midd.. Det er vanlig at de er litt tørre i pelsen på denne tiden av året.
jordbær Skrevet 13. mars 2006 #9 Skrevet 13. mars 2006 Kan være greit å bekymre seg uansett.. Kan være hudsykdommer.. Vår katt flasser som bare rakkern. Har to, den ene har flasset siden den kom hjem fra ett års luftetur.. Mens den andre ikke har antydning. Skal til dyrlegen med beista i dag for vaksinering osv. kan høre hva dem anbefaler
Gjest Binna Skrevet 13. mars 2006 #10 Skrevet 13. mars 2006 (endret) Kan være greit å bekymre seg uansett.. Kan være hudsykdommer.. Vår katt flasser som bare rakkern. Har to, den ene har flasset siden den kom hjem fra ett års luftetur.. Mens den andre ikke har antydning. Skal til dyrlegen med beista i dag for vaksinering osv. kan høre hva dem anbefaler ← Det blir jo noe annet hvis det er over lengre perioder. Og noen ting kan man jo ta opp med dyrlegen når man allikevel skal dit. (nå har jeg erfaring med hudsykdommer på hund og det er ikke sånn at man må løpe til dyrlegen sporenstraks for at dyret ikke skal ha det vondt eller dø) Endret 13. mars 2006 av hæxa
Gjest Bøllefrøet Skrevet 13. mars 2006 #11 Skrevet 13. mars 2006 Den ene katten min flasser litt den også.. Og er statisk (innekatt).. Men hu flasser så lite at det nesten ikke syns engang.. Bare bittebittesmå flak..
Gjest Binna Skrevet 13. mars 2006 #12 Skrevet 13. mars 2006 Det blir jo noe annet hvis det er over lengre perioder. Og noen ting kan man jo ta opp med dyrlegen når man allikevel skal dit. (nå har jeg erfaring med hudsykdommer på hund og det er ikke sånn at man må løpe til dyrlegen sporenstraks for at dyret ikke skal ha det vondt eller dø) ← Jeg mener ikke at man ikke skal ta dyrene sine til dyrlegen, jeg mener bare at man ikke trenger å overraegere hver gang det er noe. F.eks trådstarter her som har en katt som har begynt å flasse litt, og at det faktisk er mange katter som gjør det nå som luften er så tørr.
jordbær Skrevet 14. mars 2006 #13 Skrevet 14. mars 2006 Neei, det er jeg enig i. Ingen hysteriske tanker er påkrevd pga flass Løsningen for min katt, ble en sprøyte med b-vitamin og beskjed om å fortsette med fiskeoljen i første omgang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå