Gå til innhold

Hvorfor vet man ikke mer om ME?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 19.4.2025 den 11.39):

Det er ikke veldig mange langtidssyke som har blitt frisk gjennom psykologiske intervensjoner. 

Ca. 5% blir frisk gjennom dagens behandlinger, herav er de som også blir spontant friske inkludert i tallet. 

Det er med andre ord veldig, veldig få som opplever bedring av psykologiske intervensjoner. Og i kontekst at ME er en sykdom med en del feildiagnoserte i seg, som det ofte blir når biomarkør mangler og helsevesen ikke alltid er like nøye på diagnostikk, så er det enda mindre å skryte av. 

Håp er bra, men håp må alltid være realistisk. Falsk håp gagner ingen.

Anonymkode: ea57c...787

Jeg tror det er mye motstand mot å støtte teoriene til Wyller etc for det er så mye skam, stigma og lav status knyttet til dem. Så lye at jeg er usikker på om de egentlig får noen reell sjanse. Og vanskelig og virkelig tro at det kan være noe i det siden sykdommen er så fysisk. Det er ikke innbilt. Og det er ikke det som blir formidlet fra deres side. Kroppen har hengt seg opp fullstendig.

Jeg finner jeg mer håp i de historiene hvor folk går bra sengeliggende i flere år til frisk på noen dager, enn å vente på at det skal utvikles en kur, tror du det kommer til å skje?

Mange ble vel friske av placebomedisiner i studier, hvorfor bejubler man ikke av dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...