AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #121 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (På 12.4.2025 den 23.39): Om du er oppriktig interessert så kan du lese her om de forskjellige forskningsprosjektene som er kritisert, hvorfor og hvilke konsekvenser det har gitt: https://melivet.com/2023/08/08/elendig-kvalitet-pa-me-forskning/ Anonymkode: 29d25...cd3 Jeg har tatt meg tiden til å lese gjennom mye av det som er skrevet her. Aldri før har jeg lest artikler som blander sin egen rolle på noen hjemmesider. Førsteinntrykket var interessant, men jo mer man leser jo mer forstår man at hun presenterer sine funn som både dommer og bøddel, den som skal være vitnesbyrdet på hva som er rett å mene og hva som er feil å mene. For en suppe altså, og for et samfunnsengasjement. Men hun er en aktivist som kun har en agenda. Ganske sikker på at fagfolk hoøder henne på en armlengdes avstand for å ikke bli forbundet med henne. Anonymkode: ad476...e76 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #122 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg har tatt meg tiden til å lese gjennom mye av det som er skrevet her. Aldri før har jeg lest artikler som blander sin egen rolle på noen hjemmesider. Førsteinntrykket var interessant, men jo mer man leser jo mer forstår man at hun presenterer sine funn som både dommer og bøddel, den som skal være vitnesbyrdet på hva som er rett å mene og hva som er feil å mene. For en suppe altså, og for et samfunnsengasjement. Men hun er en aktivist som kun har en agenda. Ganske sikker på at fagfolk hoøder henne på en armlengdes avstand for å ikke bli forbundet med henne. Anonymkode: ad476...e76 Så at hun har egen erfaring iht å ha me så er hun aktivist? Det hun først og fremst gjør i det store og hele er å samle samnen informasjon og stille spørsmål som må spørres. Har selv ME og blitt psykologisk behandlet for psykiske problemer jeg aldri har hatt. Hva har det gjort med meg tenker du? Jo jeg har forlatt noen normale reaksjoner og blitt en flat person. Lenge fulgte jeg disse rådene og oppleggene forskning på me sa skulle hjelpe. Tenke positivt, pushe deg, ignorere symptomer etc. Jeg ble jævlig dårlig. Dokumentet jævlig mye dårligere. Ble enig med legen å prøve meg litt frem selv. Da det slo meg at jeg var bedre form når helsevesenet hadde ferie. Da startet jeg med noe jeg fant ut senere heter aktivitetsavpassing. Je ble gradvis bedre, fikk mer kontroll og bedre livskvalitet. Langt ifra frisk. Men over flere år, så kan jeg nå jobbe litt, og er mest oppe og ikke liggende. Så forskningen fikk meg sengeliggende 24/7 var oppe ca 15 minutter 4 ganger i døgnet. Råd og hjelp fra andre ME pasienter og lytte til egen kropp *som man sterkt blir frardet) fikk meg opp på beina, med ok funksjon for meg. Jeg har ikke på den lange og tøffe veien noen hatt problemer med å ikke tenke positivt, ikke før jeg ble syk heller. Så å tenke positivt eller har ingen forskjell hattpå min form. Det har jeg mange timer med kartlegging på meg selv. Og i de årene har jeg opplevd mye som mistte to foreldre bla, nesten enke etc. Og det var ikke tider jeg ble sykere. Det påvirket min fysiske helse 0. Jeg har 20 år med kartlegging av når jeg blir dårlig og av hva og hvordan. Og det er utelukkende fysisk aktivitet, sterkt lys, og visse lydtyper spesielt skarpe lyder. Og tro meg, jeg har gravd i egen psyke for å finne funn mellom min psykiske og fysiske ME. Jeg kan selvsagt bli psykisk sliten som alle andre. Det er en helt annen form for sliten, og det gir meg på ingen måte me symptomer. Me er er forøvrig alt annet enn sliten, men utmattelse er en del av det. En type utmattelse ingen friske noen gang har kjent snevet av. For ja jeg har vært frisk Er jeg slem, aktivist fanden sjøl etc for å dele min historie? Å kalle folk som informerer eller stiller spørsmål for aktivist er en smålig måte å bedrive herske teknikk. Å nekte å svare slenge rundt seg aktivist beskyldninger, anser jeg som at man har noe å skjule. For de4 ville vært så lett å svare, men vanskelig når de ikke har svar. Da sikter heg spesielt til de som forsker osykologisk på me pg tjener penger på mental treninger. Anonymkode: 9c0c5...d46 2 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #123 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har tatt meg tiden til å lese gjennom mye av det som er skrevet her. Aldri før har jeg lest artikler som blander sin egen rolle på noen hjemmesider. Førsteinntrykket var interessant, men jo mer man leser jo mer forstår man at hun presenterer sine funn som både dommer og bøddel, den som skal være vitnesbyrdet på hva som er rett å mene og hva som er feil å mene. For en suppe altså, og for et samfunnsengasjement. Men hun er en aktivist som kun har en agenda. Ganske sikker på at fagfolk hoøder henne på en armlengdes avstand for å ikke bli forbundet med henne. Anonymkode: ad476...e76 Er man aktivist fordi man belyser betenkelige sider når det kommer til forsking som er gjort på ME igjennom årene? Er det ikke fint at noen ettergår og sier i fra? Hva er det som er direkte feil her av det som kommer frem? Takket være kritiske spm og det som kommer opp her så blir forskningen som kommer bedre. Svak og direkte skadelig forskning blir trukket. Det er ikke bare på ME feltet det er elendig forsking, det begynner å komme frem her og der. Anonymkode: 29d25...cd3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 17 timer siden #124 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så at hun har egen erfaring iht å ha me så er hun aktivist? Det hun først og fremst gjør i det store og hele er å samle samnen informasjon og stille spørsmål som må spørres. Har selv ME og blitt psykologisk behandlet for psykiske problemer jeg aldri har hatt. Hva har det gjort med meg tenker du? Jo jeg har forlatt noen normale reaksjoner og blitt en flat person. Lenge fulgte jeg disse rådene og oppleggene forskning på me sa skulle hjelpe. Tenke positivt, pushe deg, ignorere symptomer etc. Jeg ble jævlig dårlig. Dokumentet jævlig mye dårligere. Ble enig med legen å prøve meg litt frem selv. Da det slo meg at jeg var bedre form når helsevesenet hadde ferie. Da startet jeg med noe jeg fant ut senere heter aktivitetsavpassing. Je ble gradvis bedre, fikk mer kontroll og bedre livskvalitet. Langt ifra frisk. Men over flere år, så kan jeg nå jobbe litt, og er mest oppe og ikke liggende. Så forskningen fikk meg sengeliggende 24/7 var oppe ca 15 minutter 4 ganger i døgnet. Råd og hjelp fra andre ME pasienter og lytte til egen kropp *som man sterkt blir frardet) fikk meg opp på beina, med ok funksjon for meg. Jeg har ikke på den lange og tøffe veien noen hatt problemer med å ikke tenke positivt, ikke før jeg ble syk heller. Så å tenke positivt eller har ingen forskjell hattpå min form. Det har jeg mange timer med kartlegging på meg selv. Og i de årene har jeg opplevd mye som mistte to foreldre bla, nesten enke etc. Og det var ikke tider jeg ble sykere. Det påvirket min fysiske helse 0. Jeg har 20 år med kartlegging av når jeg blir dårlig og av hva og hvordan. Og det er utelukkende fysisk aktivitet, sterkt lys, og visse lydtyper spesielt skarpe lyder. Og tro meg, jeg har gravd i egen psyke for å finne funn mellom min psykiske og fysiske ME. Jeg kan selvsagt bli psykisk sliten som alle andre. Det er en helt annen form for sliten, og det gir meg på ingen måte me symptomer. Me er er forøvrig alt annet enn sliten, men utmattelse er en del av det. En type utmattelse ingen friske noen gang har kjent snevet av. For ja jeg har vært frisk Er jeg slem, aktivist fanden sjøl etc for å dele min historie? Å kalle folk som informerer eller stiller spørsmål for aktivist er en smålig måte å bedrive herske teknikk. Å nekte å svare slenge rundt seg aktivist beskyldninger, anser jeg som at man har noe å skjule. For de4 ville vært så lett å svare, men vanskelig når de ikke har svar. Da sikter heg spesielt til de som forsker osykologisk på me pg tjener penger på mental treninger. Anonymkode: 9c0c5...d46 ❤️🙌🏻👏🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #125 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har tatt meg tiden til å lese gjennom mye av det som er skrevet her. Aldri før har jeg lest artikler som blander sin egen rolle på noen hjemmesider. Førsteinntrykket var interessant, men jo mer man leser jo mer forstår man at hun presenterer sine funn som både dommer og bøddel, den som skal være vitnesbyrdet på hva som er rett å mene og hva som er feil å mene. For en suppe altså, og for et samfunnsengasjement. Men hun er en aktivist som kun har en agenda. Ganske sikker på at fagfolk hoøder henne på en armlengdes avstand for å ikke bli forbundet med henne. Anonymkode: ad476...e76 Dette! Anonymkode: 47c8c...f4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #126 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Så at hun har egen erfaring iht å ha me så er hun aktivist? Det hun først og fremst gjør i det store og hele er å samle samnen informasjon og stille spørsmål som må spørres. Har selv ME og blitt psykologisk behandlet for psykiske problemer jeg aldri har hatt. Hva har det gjort med meg tenker du? Jo jeg har forlatt noen normale reaksjoner og blitt en flat person. Lenge fulgte jeg disse rådene og oppleggene forskning på me sa skulle hjelpe. Tenke positivt, pushe deg, ignorere symptomer etc. Jeg ble jævlig dårlig. Dokumentet jævlig mye dårligere. Ble enig med legen å prøve meg litt frem selv. Da det slo meg at jeg var bedre form når helsevesenet hadde ferie. Da startet jeg med noe jeg fant ut senere heter aktivitetsavpassing. Je ble gradvis bedre, fikk mer kontroll og bedre livskvalitet. Langt ifra frisk. Men over flere år, så kan jeg nå jobbe litt, og er mest oppe og ikke liggende. Så forskningen fikk meg sengeliggende 24/7 var oppe ca 15 minutter 4 ganger i døgnet. Råd og hjelp fra andre ME pasienter og lytte til egen kropp *som man sterkt blir frardet) fikk meg opp på beina, med ok funksjon for meg. Jeg har ikke på den lange og tøffe veien noen hatt problemer med å ikke tenke positivt, ikke før jeg ble syk heller. Så å tenke positivt eller har ingen forskjell hattpå min form. Det har jeg mange timer med kartlegging på meg selv. Og i de årene har jeg opplevd mye som mistte to foreldre bla, nesten enke etc. Og det var ikke tider jeg ble sykere. Det påvirket min fysiske helse 0. Jeg har 20 år med kartlegging av når jeg blir dårlig og av hva og hvordan. Og det er utelukkende fysisk aktivitet, sterkt lys, og visse lydtyper spesielt skarpe lyder. Og tro meg, jeg har gravd i egen psyke for å finne funn mellom min psykiske og fysiske ME. Jeg kan selvsagt bli psykisk sliten som alle andre. Det er en helt annen form for sliten, og det gir meg på ingen måte me symptomer. Me er er forøvrig alt annet enn sliten, men utmattelse er en del av det. En type utmattelse ingen friske noen gang har kjent snevet av. For ja jeg har vært frisk Er jeg slem, aktivist fanden sjøl etc for å dele min historie? Å kalle folk som informerer eller stiller spørsmål for aktivist er en smålig måte å bedrive herske teknikk. Å nekte å svare slenge rundt seg aktivist beskyldninger, anser jeg som at man har noe å skjule. For de4 ville vært så lett å svare, men vanskelig når de ikke har svar. Da sikter heg spesielt til de som forsker osykologisk på me pg tjener penger på mental treninger. Anonymkode: 9c0c5...d46 For det første så er det ingenting som heter å bli psykologisk behandlet. Og for det andre om du ikke hadde hatt noen psykiske problemer så hadde du heller ikke fått tilbud om behandling innenfor psykisk helsevern. Anonymkode: 47c8c...f4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 14 timer siden #127 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (32 minutter siden): For det første så er det ingenting som heter å bli psykologisk behandlet. Og for det andre om du ikke hadde hatt noen psykiske problemer så hadde du heller ikke fått tilbud om behandling innenfor psykisk helsevern. Anonymkode: 47c8c...f4f Ja, for psykiatrien har aldri satt feildiagnoser på noen. Og du skjønte perfekt hva hun skulle frem til. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #128 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette! Anonymkode: 47c8c...f4f Leser du egentlig hva som blir kommentert? Fint om du kan utdype. Anonymkode: 29d25...cd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karoline2324 Skrevet 11 timer siden #129 Del Skrevet 11 timer siden Det er helt hål i håve! Eg har hatt ME siden 2019 og etter eg fikk diagnosen dreit legene i meg og sa «du har fått diagnosen og nå må du lære deg å leve med den, det er ingen ting vi kan gjøre mer for deg nå»… eg skal ut i lærerjobb til august i 50% stilling men eg trur heilt ærlig eg ikke kommer til å klare det… skal til legen i mårå for å få dokumentert at eg går til legen mye nå… har blitt avvist fra rehabiliteringssenter og noen mestringskurs… eg går på AAP på NAV med 11k i måneden… klarer nesten ikke leve av det… kan ikke være med venner når eg er i form siden eg har rett og slett ikke råd til det… 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veronica<3 Skrevet 1 time siden #130 Del Skrevet 1 time siden Tråden er ryddet for hets. veronica<3, mod. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå