AnonymBruker Skrevet 10. april #1 Skrevet 10. april Er alene med 2. De har vent seg til å herje når hjemme. Er det mulig å venne barn til å leke med rolige leker og aktiviteter når man er inne? Anonymkode: 8c16b...d8f
AnonymBruker Skrevet 10. april #3 Skrevet 10. april Du tenker på å oppdra dem? Ja, det er mulig. Anonymkode: 9a3bb...dbe 28 8
AnonymBruker Skrevet 10. april #4 Skrevet 10. april Tuller du? Du sier "ingen herjing inne". Ditt ord er lov. Anonymkode: bf9ea...928 3
AnonymBruker Skrevet 10. april #5 Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du tenker på å oppdra dem? Ja, det er mulig. Anonymkode: 9a3bb...dbe Skjønner ikke hvordan nå inn til de. Jeg rekker ikke alt som må gjøres før de for lengst har sluttet å høre på meg. Kan ikke være 2-3 steder samtidig og vipps har alt sklidd ut. Anonymkode: 8c16b...d8f 1
AnonymBruker Skrevet 10. april #6 Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tuller du? Du sier "ingen herjing inne". Ditt ord er lov. Anonymkode: bf9ea...928 Forslag til konsekvenser? Anonymkode: 8c16b...d8f
AnonymBruker Skrevet 10. april #7 Skrevet 10. april Gutter? Kjøp trampoline er mitt beste tips. Eller send dem ut Anonymkode: 4c609...f86
AnonymBruker Skrevet 10. april #8 Skrevet 10. april "Hvis dere skal springe og herje så går dere ut" ...Det har vært gjentatt i generasjoner her i familien. Anonymkode: 40d1d...01e 8 3
AnonymBruker Skrevet 10. april #9 Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): "Hvis dere skal springe og herje så går dere ut" ...Det har vært gjentatt i generasjoner her i familien. Anonymkode: 40d1d...01e Vi bor i blokk med dårlig uteområde. Kan ikke sende de ut uten å være med. Kan ikke alltid være med fordi jeg må få gjort noe husarbeid og matlaging Anonymkode: 8c16b...d8f 3
AnonymBruker Skrevet 10. april #10 Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi bor i blokk med dårlig uteområde. Kan ikke sende de ut uten å være med. Kan ikke alltid være med fordi jeg må få gjort noe husarbeid og matlaging Anonymkode: 8c16b...d8f Da krever du at de gjør husarbeid med deg!!! Så ja, du kan alltid være med de om du krever at de er der du er! Anonymkode: 7c59b...d80 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. april #11 Skrevet 10. april Jeg har prøvd i 3 år med min jente og hun glemmer seg nesten daglig. Men vi tillatter noe herjing da for vi bor i leilighet og det er ikke alltid bare å gå ut. Så forstår at det er vanskelig for henne å skjønne hvor grensen går. Jeg tror dette er mye lettere for de med rolige barn, eldre barn og hage. Anonymkode: 717b3...1f1 1
Million Skrevet 10. april #12 Skrevet 10. april Jeg er en av fire unger, og mamma pleide å beordre oss på med sko og ev yttertøy og gå ut og herje, om vi ble for støyete og herjete inne. Ingen nåde, da var det ut med seg. Så vi lærte at hvis vi ikke hadde lyst å gå utendørs (pga dårlig vær f.eks) så var det best å ikke herje for mye eller ha for høyt volum.
AnonymBruker Skrevet 10. april #13 Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Tuller du? Du sier "ingen herjing inne". Ditt ord er lov. Anonymkode: bf9ea...928 Du tenker det funker med alle 2-3-åringer eller? 😄 Anonymkode: 717b3...1f1 1 1 4
AnonymBruker Skrevet 10. april #14 Skrevet 10. april Barn har behov for fysisk aktivitet. De trenger å utfolde seg fysisk. Om de ikke får herje inne, så må du la dem få herje ute. Om ungene først har lopper i blodet, så er det et helt reellt behov for dem å få fysisk utfolde seg. Så de må få gjøre det FØR du prøver å gjøre noe fornuftig. Her har jeg to veldig aktive gutter, og vi MÅ ut så de får herje innen kl 9 hver lørdag og søndag. Da har de allerede vært inne i flere timer (morgenfugler...), og har helt desperat behov for å få bevege seg. Ja, man kan lære barn at herjing inne ikke er lov, MEN da må man også sørge for at de faktisk får utløp for herjingen ute. Anonymkode: 774ef...8be 3 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. april #15 Skrevet 10. april Million skrev (10 minutter siden): Jeg er en av fire unger, og mamma pleide å beordre oss på med sko og ev yttertøy og gå ut og herje, om vi ble for støyete og herjete inne. Ingen nåde, da var det ut med seg. Så vi lærte at hvis vi ikke hadde lyst å gå utendørs (pga dårlig vær f.eks) så var det best å ikke herje for mye eller ha for høyt volum. Det funket fint for 20-30 år siden. I dag er det overhodet ikke ok å sende småbarn ut aleine, uten tilsyn. Spesielt ikke om man bor nær trafikkert vei o.l. Anonymkode: 774ef...8be
AnonymBruker Skrevet 10. april #16 Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Tuller du? Du sier "ingen herjing inne". Ditt ord er lov. Anonymkode: bf9ea...928 Haha.. har du noen sinne møtt et barn, eller lest noe som helst om psykologi? Du tror, helt reellt, at du kan si dette til en tre-fireåring, og så skal de sette seg pent ned og perle....? Du kan mene at ditt ord er lov så mye du bare vil. Det endrer ikke det faktum at småbarn har et helt reellt behov for å bevege seg, ei heller endrer det det faktum at småbarn har hjerner som ikke er ferdig utviklet, og at å følge slike beskjeder kan være direkte umulig for dem. Anonymkode: 774ef...8be 1
AnonymBruker Skrevet 10. april #17 Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Forslag til konsekvenser? Anonymkode: 8c16b...d8f AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Haha.. har du noen sinne møtt et barn, eller lest noe som helst om psykologi? Du tror, helt reellt, at du kan si dette til en tre-fireåring, og så skal de sette seg pent ned og perle....? Du kan mene at ditt ord er lov så mye du bare vil. Det endrer ikke det faktum at småbarn har et helt reellt behov for å bevege seg, ei heller endrer det det faktum at småbarn har hjerner som ikke er ferdig utviklet, og at å følge slike beskjeder kan være direkte umulig for dem. Anonymkode: 774ef...8be Jeg har selv vært et barn og det var helt uaktuelt at jeg skulle verken herje inne eller motsi min mor som oppdro meg alene. Jeg hadde respekt for henne. Skulle jeg leke gjorde jeg det ute. Hadde jeg besøk var vi på rommet mitt. Barn trenger grenser. Dersom de er umulige hjemme, hvordan er de da ute blant andre? Hvis ikke du orker dem, hvorfor skal samfunnet måtte? Har du mulighet til å sende dem på idrett? Få yt den værste energien så det kanskje blir mindre styr når de kommer hjem? Anonymkode: bf9ea...928 2 3
AnonymBruker Skrevet 10. april #18 Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har selv vært et barn og det var helt uaktuelt at jeg skulle verken herje inne eller motsi min mor som oppdro meg alene. Jeg hadde respekt for henne. Skulle jeg leke gjorde jeg det ute. Hadde jeg besøk var vi på rommet mitt. Barn trenger grenser. Dersom de er umulige hjemme, hvordan er de da ute blant andre? Hvis ikke du orker dem, hvorfor skal samfunnet måtte? Har du mulighet til å sende dem på idrett? Få yt den værste energien så det kanskje blir mindre styr når de kommer hjem? Anonymkode: bf9ea...928 Ah, så du har ikke barn, nei... At du har vært et barn, gjør ikke at du har kunnskap om oppdragelse. HVORDAN satte din mor disse grensene? Faller det deg inn at barn er ulike? At selv om DU (som du nå mener å huske.. din mor er mest sannsynlig veldig uenig) alltid lyet din mor, så er det veldig mange barn som ikke gjør det? Aner du hvor stor forskjell det er på hva som er ok og ikke nå vs da du var liten? Da jeg var liten visste jeg at om jeg ikke lyet, kunne jeg få en lusing - det virkemiddelet har ikke dagens foreldre, heldigvis. Noe som gjør det adskillig vanskeligere å få barn til å lye, når man ikke kan ty til trusler eller vold. Anonymkode: 774ef...8be 1
AnonymBruker Skrevet 10. april #19 Skrevet 10. april Hvordan i all verden skal det gå når barna blir eldre hvis man ikke takler dem som 3-åringer?? Anonymkode: 8f6d1...8cc
AnonymBruker Skrevet 10. april #20 Skrevet 10. april Det er fullt mulig å oppdra barn, ja. Du kan jo begynne med å si at «skal dere leke den leken der får dere gå ut». Du er den voksne, det er du som bestemmer! Anonymkode: 86709...1c0 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå