Gå til innhold

Registrere og avregistrere en bil

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hentet sommerbilen i dag. Det var en del feil, og da blir det fort noen flere uker på verkstedet, i alle fall en stund over påsken.

Når jeg registrerte og forsikret bilen i går, kan jeg avregistrere den igjen i dag og melde fra til forsikringen, så registrere den igjen om, si, en måned? Eller er det regler mot slik av-og-på-atferd?

Anonymkode: 40f00...b29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hentet sommerbilen i dag. Det var en del feil, og da blir det fort noen flere uker på verkstedet, i alle fall en stund over påsken.

Når jeg registrerte og forsikret bilen i går, kan jeg avregistrere den igjen i dag og melde fra til forsikringen, så registrere den igjen om, si, en måned? Eller er det regler mot slik av-og-på-atferd?

Det er vel ikke noen regler som forbyr deg å avregistrere og påregistrere et kjøretøy så mange ganger du vil.

Men et par momenter å være oppmerksom på:

Du skriver at bilen skal på verksted. Det er i hvert fall viktig at verkstedet er innforstått med at bilen er avregistrert, særlig hvis du avregistrerer digitalt og lar skiltene sitte på. Og hva om verkstedet har behov for å prøvekjøre bilen eller flytte den fra en lokasjon til en annen? Kan være du har en relasjon til verkstedet og stoler 110% på dem sånn at det er uproblematisk, men i utgangspunktet føles det ikke trygt å gi fra seg kontrollen over en avregistrert og uforsikret bil i flere uker. Murphys lov og alt det der.....

Det andre er hvis du sier opp forsikringen og noe uforutsett skjer mens bilen er på verksted, for eks brann, tyveri eller hærverk?

Anonymkode: e786a...188

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verkstedet har ikke lov til å testkjøre bilen uten å ha sjekket at den er registrert og vil således være ansvarlig dersom det skulle skje en ulykke.

Anonymkode: 96dcf...a8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er grei, gode moment! Jeg lar alt stå på! Bilen har tidligere stått på lagringsforsikring, med brann, tyveri osv. inkludert. Så dét hadde da vært alternativet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...