AnonymBruker Skrevet 10. april #1 Skrevet 10. april Hei, jeg lurer på hvordan mulighetene er for å fjernstudere på jussen i Oslo. Jeg har fullført 1,5 år, for noen år siden, men noe kom opp. Jeg har derfor utsatt studie til nå, men bor i Trondheim og ønsker å studere herfra. Det er vanskelig å finne informasjon om dette på nettsidene, eller via universitetet. Takk for hjelp :)) Anonymkode: 9f294...888
AnonymBruker Skrevet 10. april #2 Skrevet 10. april Vil anbefale deg å ringe studierådgiverne eller fagleder for studiet. Anonymkode: a9072...ce6
AnonymBruker Skrevet 10. april #3 Skrevet 10. april Jeg studerer rettsvitenskap på UiO nå, nærmer meg ferdig. Det er nok absolutt mulig å fortsette studiet uten å bo i Oslo. Det er kun obligatorisk oppmøte en sjelden gang, og de fleste forelesninger blir lagt ut i opptak. Imidlertid går du glipp av kursundervisningen, som er veldig nyttig og lærerik (synes jeg), men det vet du jo sikkert. Om jeg forstår det rett så har du fullført JUS2111. På JUS2211, som vil være ditt neste fag, er det obligatorisk oppmøte på et kildesøkingskurs. JUS3112 har også krav til obligatorisk oppmøte noen dager på slutten av semesteret. Du må nesten sjekke det for hvert enkelt fag, men det er noen få krav om oppmøte her og der så du må være forberedt på å reise til Oslo iblant. Og til eksamen selvfølgelig, nå er det vel bestemt at de aller fleste eksamener skal være skoleeksamen. Anonymkode: 926da...18e
Laksegutten99 Skrevet 10. april #4 Skrevet 10. april (endret) Tusen takk for gode svar! Jeg er klar over kurs ja, fikk noe ut av det, men klarer meg også uten. Når jeg gikk der var det digitale kurs i tillegg, men det var kanskje bare pga covid? Er mest bekymret for om ikke alle forelesere legger ut forelesningene i opptak. Noen turer til Oslo iblant er jeg mer enn forberedt på heldigvis Endret 10. april av Laksegutten99
AnonymBruker Skrevet 10. april #5 Skrevet 10. april Så vidt jeg vet tilbyr de ikke digitale kurs lenger. De aller fleste forelesere i fellesfagene (og mange av valgfagene) tar opptak av forelesningene, men så er det også noen som ikke gjør det av prinsipp. Så kan det selvsagt også forekomme tekniske feil som gjør at noen opptak ikke blir lagt ut:) Hvis du lurer på noe mer bør du kanskje spørre i @jussen på Jodel, tror du vil få mange svar der! Anonymkode: 926da...18e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå