Gå til innhold

Kan jeg filme og anmelde folk som bruker mobilen når de kjører?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hver eneste dag ser jeg folk kjøre mens de bruker mobilen. Glaner ned i skjermen mens de kjører over gangfelt, kjører på rødt, etc.

Det jeg har lyst til å gjøre er å feste et kamera på sykkelhjelmen min, og så filme inn i bilen til folk. Deretter sender jeg bilder/video av sjåføren og skiltet på bilen til politiet.

Er dette noe vits? Blir det straffeforfulgt?

Endret av Stonegiant
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du muligens litt mye fritid?

Det er nå mest sykler som kjører på rødt så håper du filmer deg selv.

• Liker 20
  • Nyttig 2
Skrevet

Absolutt. Angiversamfunnet er det vi ønsker oss. Du vil også kunne få innbyggerpoeng som gjør at du kan opptjene nok til å få reise inn i sektor 12 en gang i året. Lykke til!

• Liker 21
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Pass på at du ser nøyaktig hva de driver med.  De sitter i køen og du leker helt. Da er du dust slik jeg ser det. Ingen holder hendene på rattet hundre prosent hele tiden, vi spiser mens vi kjører, noen røyker, kranglete unger, eller krangel med dama, nyhetene på radioen, noen som tuter, veps i bilen.

La politiet ta seg av det du. Så slipper du å drite deg ut.

Anonymkode: 12651...cc5

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Bryter jeg noen personvernslover om jeg gjør dette?

AnonymBruker
Skrevet
Stonegiant skrev (Akkurat nå):

Nei.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Pass på at du ser nøyaktig hva de driver med.  De sitter i køen og du leker helt. Da er du dust slik jeg ser det. Ingen holder hendene på rattet hundre prosent hele tiden, vi spiser mens vi kjører, noen røyker, kranglete unger, eller krangel med dama, nyhetene på radioen, noen som tuter, veps i bilen.

La politiet ta seg av det du. Så slipper du å drite deg ut.

Selvsagt vil jeg ikke sende ting hvor det er tvil. Jeg snakker ikke om noen som sitter med hodet litt ned, liksom.

Jeg ser daglig folk helt åpenbart sitter med mobilen i hånden, ser ned og scroller, mens de kjører over gangfelt. Trenger ikke vente lenger enn et par minutter mellom hver gang det skjer. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Støtter denne, TS. Folk er fullstendig avhengige av skjerm, og fortjener å betale dersom de er så idioter at de setter andre i fare pga. skjermavhengigheten sin.

Anonymkode: 7aa78...87a

• Liker 10
Skrevet (endret)

Jeg synes du skal holde oppmerksomheten på veien når du sykler jeg. 

Endret av Violetta
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Violetta skrev (1 minutt siden):

Jeg synes du skal holde oppmerksomheten på veien når du sykler jeg. 

Men da må du jo stoppe da, eller dokumentere det i fart. Høres trafikkfarlig ut.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Da hadde jeg anmeldt deg for å filme, og ha fokus andre steder enn på det brede trafikkbildet. 

Anonymkode: e0916...3e1

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men da må du jo stoppe da, eller dokumentere det i fart. Høres trafikkfarlig ut.

Nei, planen er å bare stå stille i et veikryss og filme fra fortauet.

Jeg fikk idéen her om dagen mens jeg sto å ventet på grønn mann og så bil etter bil kjøre gjennom krysset med mobilen i hånden.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Anonymkode: 36868...d75

Det bryr vel ikke en hverdags superhelt som deg med alt for mye fritid?

Bonus er jo at hvis du møter på rette person som ser at du filmer en hendelse så drar du på deg potensielt juling også.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er i  hvertfall glad i å hate på hverandre. Der er Nordmenn best i verdenn. Det tør jeg påstå. Hakk ned på alt og alle med "loven" som unnskyldning. Dette er bare ren underholdning for enkelte. Som en slags virkelighetens online-hets.

Ikke rart politikerene gjør akkurat som de vil. Vi godtar abssolutt alt,og skylder heller på hverandre. En god Nordmann vil aldri sparke oppover. 

Er så møkk lei dette nisselandet. Å ja jeg vet "flytt da" kommer på løpende bånd med slike kommentarer. Ja,det gjør jeg virkelig med en gang muligheten byr seg.

Anonymkode: c0d37...8e8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
NakenPanda skrev (1 minutt siden):

Det bryr vel ikke en hverdags superhelt som deg med alt for mye fritid?

Bonus er jo at hvis du møter på rette person som ser at du filmer en hendelse så drar du på deg potensielt juling også.

Helt ærlig så håper jeg de prøver seg. Jeg liker å provosere folk, i hvert fall folk som er farlige i trafikken. Jeg er også en fyr på nesten to meter, og er ikke redd for å få juling.

• Liker 3
Skrevet

Må si det er veldig spesielt at folk kommer inn i tråden og forsvarer folk som kjører på rødt lys over gangfelt mens de scroller på TikTok.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Stonegiant skrev (2 minutter siden):

Nei, planen er å bare stå stille i et veikryss og filme fra fortauet.

Jeg fikk idéen her om dagen mens jeg sto å ventet på grønn mann og så bil etter bil kjøre gjennom krysset med mobilen i hånden.

Jeg har vært i samme posisjon (uten hjelmkamera dog) og aldri sett det, i hvert fall ikke i omfanget på samme overgang. Det høres ut som et spesielt belastet kryss. Da ville jeg ringt up og varslet om at her trenges det tiltak, eller legge inn et leserinnlegg fremfor å ta på deg vigilantedrakta. Det oppfordrer muligens til at flere, mindre fornuftige, også skal leke helter, men med dårligere utgangspunkt for å dokumentere noe som helst.
Som real-life Likes.

• Liker 2
Skrevet
Stonegiant skrev (1 minutt siden):

Helt ærlig så håper jeg de prøver seg. Jeg liker å provosere folk, i hvert fall folk som er farlige i trafikken. Jeg er også en fyr på nesten to meter, og er ikke redd for å få juling.

Du er en stor dust. Men dette fyrer bare enda mer oppunder for sånne som deg. Søk hjelp,eller finn en indre ro. 

• Liker 2
Skrevet
NakenPanda skrev (14 minutter siden):

Har du muligens litt mye fritid?

Det er nå mest sykler som kjører på rødt så håper du filmer deg selv.

Om du ser på bøtesatsene for sykkel og motorvogn, så ser du at det ene er vurdert som vesentlig farligere enn det andre.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Stonegiant skrev (18 minutter siden):

Hver eneste dag ser jeg folk kjøre mens de bruker mobilen. Glaner ned i skjermen mens de kjører over gangfelt, kjører på rødt, etc.

Det jeg har lyst til å gjøre er å feste et kamera på sykkelhjelmen min, og så filme inn i bilen til folk. Deretter sender jeg bilder/video av sjåføren og skiltet på bilen til politiet.

Er dette noe vits? Blir det straffeforfulgt?

Da håper jeg at du også filmer og leverer opptak av deg selv som sykler uten hjelm, sykler rett over gangfeltet og midt i veien. Har du ingenting å gjøre?

Anonymkode: d93bc...6b2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...