AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:38 #21 Del Skrevet fredag kl 05:38 Jeg skifter når jeg husker på det, en gg i måneden eller hver andre mnd? Om jeg har hatt mensen blir det ofte etter det... Liker ikke nye fersk sengetøy, altfor stiv og rugete. Anonymkode: e05bb...e3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:51 #22 Del Skrevet fredag kl 05:51 Født tidlig på 70-tallet, og vokste opp med at sengetøy ble skiftet annenhver uke. Som voksen skifter jeg hver uke. Før barna klarte å gjøre det selv, skiftet jeg på deres senger annenhver uke. Fra de var rundt 10 år skiftet de selv, jeg bare minnet dem på det hvis det gikk mer enn to uker. Da de begynte på videregående var det 100 % deres eget ansvar å skifte og vaske eget sengetøy, både de som bodde hjemme og de som flyttet på hybel/internat. Anonymkode: 13e81...b45 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:03 #23 Del Skrevet fredag kl 06:03 Vi bytter på sengen ca hver 10 dags vi sover i bare trusen begge to så da syns jeg det er nødvendig. 2,5 åringen sover lett 14-16 dager i sengen før vi bytter. Men hun sover med pjamas på så ser ikke at behovet er like stort der. Anonymkode: 55751...f7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:27 #24 Del Skrevet fredag kl 06:27 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg skifter når jeg husker på det, en gg i måneden eller hver andre mnd? Om jeg har hatt mensen blir det ofte etter det... Liker ikke nye fersk sengetøy, altfor stiv og rugete. Anonymkode: e05bb...e3b Da må du bruke tøymykner hvis du ikke bruker tøymykner er det verdt å invistere i en tørketrommel da blir alt mykt uten mykner. Jeg bruker alltid tørketrommel på alt siden alt uansett tøymykner blir noe stivt uansett. Men før i tia passet dem på å kna tøyet / riste her å der under tørking for at det ikke skulle bli stivt. Anonymkode: 2bb11...f21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:37 #25 Del Skrevet fredag kl 06:37 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg har registrert at sengetøyskift er ofte i dag, så da lurer jeg på : 1. Hvor stor familie har du og skifter du like ofte på barna (under 12år) som de voksne sine senger? 2. Skifta din mor/far og din bestemor like ofte på senger da de var på din alder? Hvis du ikke vet,så spør! (Hvis de lever) Anonymkode: fdc16...af5 Det har ikke endra seg nei, vi er lik renslige som generasjonen før oss, og dem før det igjen. Men en endring er at vi ikke har hushjelp som ordner sengetøyskift. Anonymkode: 927dc...d3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:41 #26 Del Skrevet fredag kl 06:41 Født 79. Vokst opp med skifting av sengetøy hver fredag. Farmor skifter og hver uke husker jeg. Mormor og morfar hver andre uke. I huset her har vi skiftet fast hver søndag, altid gjort . Ungene deltok fra de var små, så ca fra 6 års alder så skiftet eeclaken og putte trekk uten hjelp, fra ca 7/8 klarte de dyna og uten hjelp Anonymkode: e1a93...12b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:46 #27 Del Skrevet fredag kl 08:46 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da må du bruke tøymykner hvis du ikke bruker tøymykner er det verdt å invistere i en tørketrommel da blir alt mykt uten mykner. Jeg bruker alltid tørketrommel på alt siden alt uansett tøymykner blir noe stivt uansett. Men før i tia passet dem på å kna tøyet / riste her å der under tørking for at det ikke skulle bli stivt. Anonymkode: 2bb11...f21 Jeg orker dessverre ikke å rive et skap og muligens benkeplaten for å få inn en tørketrommel. Anonymkode: b3059...1aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:41 #28 Del Skrevet fredag kl 09:41 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Da må du bruke tøymykner hvis du ikke bruker tøymykner er det verdt å invistere i en tørketrommel da blir alt mykt uten mykner. Jeg bruker alltid tørketrommel på alt siden alt uansett tøymykner blir noe stivt uansett. Men før i tia passet dem på å kna tøyet / riste her å der under tørking for at det ikke skulle bli stivt. Anonymkode: 2bb11...f21 Opplyste mennesker vet og har fått med seg at skyllemiddel ikke er noe vi bruker på tekstiler, lengre. Det eneste skyllemiddel er godt for er for dem som lager det og selger det. Alt av tekstiler vi kjøper i dag så står det advarsel på emballasjen eller vaskelappen, ikke bruk skyllemiddel, el. Anonymkode: 927dc...d3e 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:57 #29 Del Skrevet fredag kl 09:57 Før vaskemaskin ble felleseie, skiftet de nok ikke like hyppig sengetøy som i dag.For det er tungt å håndvaske sengetøy. Anonymkode: b3059...1aa 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashley jackson Skrevet fredag kl 14:24 #30 Del Skrevet fredag kl 14:24 Bytter en gang pr mnd, lever fint med det. Hakke peiling hva generasjon før meg gjorde. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:34 #31 Del Skrevet fredag kl 14:34 Født på 70- tallet. Vi skiftet fast hver lørdag. Lørdag formiddag var husvask og sengetøy skifting. besteforeldrene mine lever ikke, men jeg kan nok si med sikkerthet at de ikke skiftet like ofte uten vaskemaskin og tørketrommel. Jeg husker at bestemor vasket sengetøy i store baljer og gned med såpe på sengetøy på vaskebrett og hang det ut på snor i fra vinduet og ut i bakgården. Det var et dagsverk og hun var i jobb. Jeg har ikke en fast dag, men ca 1 gang i uken. Anonymkode: a86f8...22f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:09 #32 Del Skrevet fredag kl 16:09 Jeg skifter ca 3. - 4. uke, og det holder i massevis. Godt å legge seg i rent sengetøy, men mye styr å skifte. Omtrent samme skiftintervall da jeg vokste opp. Anonymkode: 91d9c...52b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:14 #33 Del Skrevet fredag kl 16:14 Vi skiftet sengetøy hver 14 dag da jeg var liten, og det samme gjør familien min nå (eller vaskehjelpen vår gjør da). Anonymkode: ff9cd...b06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:17 #34 Del Skrevet fredag kl 16:17 Samfunnet er rart. Sengetøy skal skiftes konstant, men det kreves at du slikker ræv og suger tiss mer enn noen gang. 😂🙈 Anonymkode: f3c7e...c4b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet fredag kl 16:43 #35 Del Skrevet fredag kl 16:43 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Samfunnet er rart. Sengetøy skal skiftes konstant, men det kreves at du slikker ræv og suger tiss mer enn noen gang. 😂🙈 Anonymkode: f3c7e...c4b Nå kan ingen kreve noe som helst av seksuelle aktiviteter, er det absolutte krav handler det om noe annet enn frivillig seksuelle aktiviteter. Dernest: begge deler, både et godt oralt sexliv og å legge meg i reint sengetøy handler for meg om velvære og nytelse så at det er så rart trenger det virkelig ikke å være. Og for det tredje: vanlige mennesker har for vane å pusse tenner hver dag, også å vaske seg nedentil hver dag. Om en vasker seg nedentil like sjeldent som en bytter på sengen har en større problemer enn at "samfunnet er rart". 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:18 #36 Del Skrevet lørdag kl 19:18 Skifter hver 14 dag. Var ikke noe fast rutine hjemme, mamma var ikke akkurat noe huslig av seg 😅 Anonymkode: 6df35...33d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #37 Del Skrevet 9 timer siden Jeg vokste opp med å skifte sengetøy annenhver lørdag. Mannen min hadde mindre rutine på det, og kunne gå 3 måneder mellom hver gang når han fikk ansvaret selv. Vi skifter på vår seng annenhver uke, og barnas hver uke. Vi har eksembarn, så sengetøyet trenger å vaskes ofte. Anonymkode: 8e1d3...14a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diskulis Skrevet 8 timer siden #38 Del Skrevet 8 timer siden Skifter på både voksen- og barnesenger annenhver helg. Noe oftere ved sykdom/feber eller mye «sengeaction» 😉 Men da får ingen legge seg i senga med klær, skal ikke være dyr eller mat der, og vi er rene når vi legger oss. Da lukter det fortsatt ganske friskt når jeg tar det av. Men å skifte noe sjeldnere er ikke aktuelt pga midd/støv. Mener å huske det var omtrent samme intervall når jeg vokste opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #39 Del Skrevet 8 timer siden 2 voksne og 2 barn. Skifter på oss voksne hver 10. Dag (10., 20. Og 30. Hver måned). Skifter på barna cirka hver tredje uke (de går enda i barnehagen), men ser selvfølgelig an. Oftere ved feks sykdom. Anonymkode: ba62d...bac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #40 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (På 11.4.2025 den 18.17): Samfunnet er rart. Sengetøy skal skiftes konstant, men det kreves at du slikker ræv og suger tiss mer enn noen gang. 😂🙈 Anonymkode: f3c7e...c4b Ja selvfølgelig. Det er det som er oppskriften på et lykkelig liv. Har du ikke skjønt det? Anonymkode: beae9...15a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå