AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:17 #1 Del Skrevet torsdag kl 08:17 Jeg har registrert at sengetøyskift er ofte i dag, så da lurer jeg på : 1. Hvor stor familie har du og skifter du like ofte på barna (under 12år) som de voksne sine senger? 2. Skifta din mor/far og din bestemor like ofte på senger da de var på din alder? Hvis du ikke vet,så spør! (Hvis de lever) Anonymkode: fdc16...af5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:21 #2 Del Skrevet torsdag kl 08:21 Selvsagt har det endret seg. Vi har bedre kunnskap om midd, støv, allergier, og hygiene, og vi har også vaskemaskiner og tørketromler. Jeg skjønnet godt at de i tiden før vaskemaskin og trommel ikke skiftet sengetøy i tide og utide. Jeg er født på 80-tallet. Da jeg var liten husker jeg at vi skiftet sengetøy maks en gang i måneden. Dette selv om hunden ofte lå i sengen min. Her skifter vi på alle sengene annenhver uke, både til småbarn og til voksne. Oftere ved behov, som hvis noen har svettet mye om natten, vært syk, osv. Anonymkode: 365d7...4b1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet torsdag kl 08:23 #3 Del Skrevet torsdag kl 08:23 (endret) Jeg er født på 70 tallet og min mor skiftet alle senger hver fredag. Min bestemor hadde nok ikke det samme tempoet i skiftingen. Der lå sengetøyet på lenge. Edit: Skifter selv fast hver fredag. Deilig med rent på sengen inn i helgen. Endret torsdag kl 08:24 av Ulven 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:23 #4 Del Skrevet torsdag kl 08:23 Skifter sjeldnere enn foreldre. Forskjell er at vi alle trener på kvelder, dusjer på kvelder, har ingen dyr og sover med pysj. Bytter ikke sengetøy hver uke da. Anonymkode: b6e1f...819 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:26 #5 Del Skrevet torsdag kl 08:26 Født på 60-tallet, når jeg bodde hjemme ble det skiftet på sengen hver fredag, nå skifter jeg bare hver 14 dag Anonymkode: 81b99...50d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:28 #6 Del Skrevet torsdag kl 08:28 1) er en familie på 4, og skiftet mye sjeldnere på barnas senger da de var yngre (sjeldnere enn på vår seng, og sjeldnere enn vi gjør nå). Nå er de over 12, og jeg ber dem gjøre det selv, men det er som regel jeg som initierer det og legger frem. 2.) Så vidt jeg kan huske, ble det skifta på senger ca hver 14.dag. Om foreldrene mine skifta oftere på sine egne senger aner jeg ikke. Kommentar: Jeg skifta veldig sjeldent på sengene før, og da barna var småbarn. Nå er mannen min blitt allergisk (støv), og jeg skifter på vår seng fast en dag i uka (føler selv det er veldig hyppig, men har fått en fin rutine på det fast dag, fast tidspunkt). Mannen støvsuger flere dager i uka, sengeskift er min oppgave. Tenåringenes sjeldnere, men oftere enn da de var små. Anonymkode: 8a9ce...ab2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:28 #7 Del Skrevet torsdag kl 08:28 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skifter sjeldnere enn foreldre. Forskjell er at vi alle trener på kvelder, dusjer på kvelder, har ingen dyr og sover med pysj. Bytter ikke sengetøy hver uke da. Anonymkode: b6e1f...819 Hvor mange er dere i familien? Ts Anonymkode: fdc16...af5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:29 #8 Del Skrevet torsdag kl 08:29 Født på 80-tallet og mener min mor skiftet hver 14 dag. Har ihvertfall aldri minner om å ligge i skittent sengetøy (som jeg gjorde som student :p). Nå skifter jeg også hver 14 dag. Skulle gjerne skiftet oftere, for ELSKER rent sengetøy, men det er litt styrete. Anonymkode: 2f1ba...bbb 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:29 #9 Del Skrevet torsdag kl 08:29 Født i 1966. Vokst opp med at laken og putetrekk ble skiftet hver uke. Alt annenhver uke. To foreldre i full jobb, om det har noe å si. Her i huset skifter vi alt ca hver 12. - 14. dag. Anonymkode: f68fc...5cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:30 #10 Del Skrevet torsdag kl 08:30 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor mange er dere i familien? Ts Anonymkode: fdc16...af5 Fire, to voksne og to tenåringsbarn. Forbud mot mat i senga. Anonymkode: b6e1f...819 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:36 #11 Del Skrevet torsdag kl 08:36 Jeg husker ikke hvordan regimet på sengetøyet var da jeg voks opp, men min kjære mor er av typen som mener hundetiss på gulvet ikke er noe å kave seg opp over (hente frem vann og såpe) så jeg antar det ikke akkurat ble skifta i tide og utide. Jeg selv bytter sengetøy ukentlig, vasker puter og dyner flere ganger i året og bytter overmadrass gjevnlig etter anbefalingene. Anonymkode: 8d4f3...455 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:38 #12 Del Skrevet torsdag kl 08:38 Jeg vokste opp i generasjonsbolig med 8 stk i huset. Og det sa seg selv at ukentlig sengetøyskift eller daglig dusj ikke var aktuelt. Hverken kapasitet på vann,strøm eller arbeidskraft tilsa det. Var heller aldri et tema. Og hygiene er ikke et tema ang dette. For man blir ikke syk av å vente 3 uker mellom hvert skift. Anonymkode: fdc16...af5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet torsdag kl 08:38 #13 Del Skrevet torsdag kl 08:38 (endret) Vi er to voksne, og har to senger som skiftes på hver fjortende dag, fast ukedag. Annenhver torsdag. Vi har ikke hatt hunden i sengene den gangen den levde, og vi spiser aldri mat i sengene. Jeg husker ikke hvordan bytterutinene var da jeg vokste opp, og jeg tviler på at mamma husker det. Det var hun som gjorde det. Kan ikke huske jeg noen gang skiftet på sengen selv, før jeg flyttet hjemmefra og måtte finne ut av det på egenhånd. Endret torsdag kl 08:39 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet torsdag kl 08:38 #14 Del Skrevet torsdag kl 08:38 (endret) Jeg bor aleine for det meste og skifter en gang i uken på sommeren, max hver 10 dag om vinteren men prøver å hole på en uke året rundt. Soverommet er min oase og jeg synes det velvære momentet med å legge seg nydusjet i et reint sengetøy er en hverdagsglede og luksus som jeg unner meg selv langt oftere enn hva jeg strengt tatt sikkert må av hygiene årsaker. Hos mannen skifter han hver 14. dag, kanskje oftere om jeg er der mye. På 80-90 tallet hjemme hos meg ble det kanskje skiftet på sengen annen hver uke, men når jeg ble tenåring på 90-00 tallet og skiftet selv så ble det en rutine for meg å skifte hver uke og jeg oppdaget hvor digg det var å krue seg godt tilrette den første kvelden i reint sengetøy #denfølelsen har ikke forandret seg. Endret torsdag kl 08:47 av skreppamedleppa 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:45 #15 Del Skrevet torsdag kl 08:45 1. Vi er to voksne. Jeg skifter hver søndag. 2. Oppvekst; Sengetøy hadde vi selv ansvar for fra relativt ung alder. Jeg husker jeg likte å ha rent sengetøy, så byttet ganske ofte. Tror ikke mamma brydde seg om hva den enkelte valgte. Bestemor; Byttet ofte, det må ha vært hyppigere enn hver uke. Hun var også opptatt av at sengetøy var presset, med brettekanter, så hadde en diger maskin for det. La oss aldri på et rynkete laken der, selv som barn. Jeg vasker og tromler dyner, puter og trekk etter anbefalingene. Og kjøper nytt regelmessig. DET tror jeg ikke generasjonene før gjorde. Husker mamma var opptatt av at vi måtte få dyner ut i snøen da det var skikkelig kaldt. Anonymkode: 89b40...bc8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:47 #16 Del Skrevet torsdag kl 08:47 Bisto med et sengetøyskift i går. Da var sengetøyet vært på i ca 2 1/2 år. Selv bytter jeg hver helg. Anonymkode: 185a8...4a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:47 #17 Del Skrevet torsdag kl 08:47 Er født på 80-tallet, og mine foreldre skifta på sengene hver 14. dag mener jeg å huske. Det er det som er målet mitt også, men av og til går det nok 3 uker. Tida går så fort. Så hver 2. og av til hver 3. uke da. + etter sykdom. Anonymkode: d808b...0b2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:49 #18 Del Skrevet torsdag kl 08:49 Jeg er alene med ett barn, og jeg skifter alt for sjelden 😅 Husker ikke hvor ofte mamma skiftet på senga, men hun var ikke akkurat noe husmoremne, så kan ikke se for meg at det var voldsom hyppighet på det. Jeg skifter når jeg gidder, og hvis jeg har hatt herrebesøk 😛 Hadde definitivt skiftet oftere hvis jeg hadde en fast kjæreste og ting foregikk litt oftere i senga, men jeg dusjer nå og skifter undertøy hver dag, og t-skjorte jeg bruker på natta hver tredje dag. Vi er aldri syke, så det kan ikke være så ille heller tenker jeg 😄 Anonymkode: 60883...37d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:21 #19 Del Skrevet torsdag kl 19:21 I min oppvekst skiftet min bestemor senga en gang i uken. Så derfor gjør jeg det jeg også minst hver 2 uke er så deiligt! Anonymkode: 2bb11...f21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:25 #20 Del Skrevet torsdag kl 19:25 Bare meg i husholdningen, bytter hver uke fordi det er så deilig å ha reint sengetøy på 🥰 Vokste opp med sengetøys skift hver 14. dag Anonymkode: 48577...ba6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå