AnonymBruker Skrevet 10. april #1 Skrevet 10. april Blir jo nok en svigermor tråd- men må starte med at hun er veldig god og snill, og vi har et godt forhold. Jeg biter i meg mye og det gjør nok hun også ❤️ Men helt i fra barna var små så har det hele tiden vært slik at jeg som mor (og faren også) føler at hun skal passe på slik at vi klarer jobben vår. Når barna var små og gråt kom hun alltid med tips, og jeg husker hun alltid tok de og skulle «fikse» de for meg . Etterhvert så var det alltid slik når jeg skulle legge de «har de spist, er de kanskje tørste». Og dette har bare vedvart. Nå skal vi dit i påska, jeg har blitt mor til tre og har ganske store barn. «Har du husket å pakke utebuksen». Jeg blir litt irritert inni meg, fordi selvfølgelig har jeg det. At hennes sønn ikke klarer huske alt får hun ta på sin kappe, men jeg har kontroll!! Hun kjøper inn truser og sokker fordi «i tilfelle vi ikke har med». Men klart vi har med det på ferie… Nå skal hun komme og hjelpe til før konfirmasjon, og det er hyggelig, men jeg ser for meg at det blir slik hele tiden. Hun vil ha kontroll, men klarer ikke slappe av helt på at jeg klarer det føler jeg… Anonymkode: 4a747...38f
Carrot Skrevet 10. april #2 Skrevet 10. april ta en prat med henne, si at du setter pris på omsorgen men at hun må huske at til nå har dere faktisk 100% gode resultater på å ha kontroll selv så hun kan slippe taket litt og stile på at dere ordner det som trengs og at dere spør om det er noe.
AnonymBruker Skrevet 10. april #3 Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Blir jo nok en svigermor tråd- men må starte med at hun er veldig god og snill, og vi har et godt forhold. Jeg biter i meg mye og det gjør nok hun også ❤️ Men helt i fra barna var små så har det hele tiden vært slik at jeg som mor (og faren også) føler at hun skal passe på slik at vi klarer jobben vår. Når barna var små og gråt kom hun alltid med tips, og jeg husker hun alltid tok de og skulle «fikse» de for meg . Etterhvert så var det alltid slik når jeg skulle legge de «har de spist, er de kanskje tørste». Og dette har bare vedvart. Nå skal vi dit i påska, jeg har blitt mor til tre og har ganske store barn. «Har du husket å pakke utebuksen». Jeg blir litt irritert inni meg, fordi selvfølgelig har jeg det. At hennes sønn ikke klarer huske alt får hun ta på sin kappe, men jeg har kontroll!! Hun kjøper inn truser og sokker fordi «i tilfelle vi ikke har med». Men klart vi har med det på ferie… Nå skal hun komme og hjelpe til før konfirmasjon, og det er hyggelig, men jeg ser for meg at det blir slik hele tiden. Hun vil ha kontroll, men klarer ikke slappe av helt på at jeg klarer det føler jeg… Anonymkode: 4a747...38f Du er svært heldig med din svigermor, hun vil hjelpe og støtte på alle plan nettopp for å avlaste og hjelpe. Hun vet hvor travelt det kan være med små barn. Men, jeg skjønner godt det kan bli slitsomt for deg, så ta en god prat med henne, si du er takknemlig for all hjelp, men at hun må trappe ned omsorgen osv. Håper det ordner seg for det høres ut som om dere ellers har et godt forhold og det er gull verdt. Anonymkode: db4a2...1d6
AnonymBruker Skrevet 10. april #4 Skrevet 10. april Signerer de over. Få frem at når hun alltid skal mase om dere har husket ditt og datt så føler du at hun undervurderer deg som mor og at det er en ganske kjip følelse. Spør hvorfor hun har så behov for å ha denne kontrollen? Anonymkode: 76da2...711
AnonymBruker Skrevet 10. april #5 Skrevet 10. april Synes mannen din kan si fra, hun maser vel på ham også. Han trenger ikke gjøre noen stor greie ut av det, han kan svare henne på en vennlig eller tom. humoristisk måte. Anonymkode: 15038...93c
AnonymBruker Skrevet 10. april #6 Skrevet 10. april Høres ut som en fantastisk svigermor ❤️. Omsorgsfull og snill. Så klart dere må bite i dere litt noen ganger begge to. Det er ganske normalt i samkvem med andre. Legg vekt på det positive, og blås i de små tingene som skurrer litt. Anonymkode: 5cdea...b8e
TinaChristina Skrevet 10. april #7 Skrevet 10. april Jeg skulle gjort mye for å ha slike besteforeldre for mine barn. I stedet sitter de (som lever) med alkoholproblemer og psykiske lidelser som hemmer de fra å engang bry seg om vår eksistens. Slutt å syt.
AnonymBruker Skrevet 10. april #8 Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Synes mannen din kan si fra, hun maser vel på ham også. Han trenger ikke gjøre noen stor greie ut av det, han kan svare henne på en vennlig eller tom. humoristisk måte. Anonymkode: 15038...93c Han svarer henne på en litt sint måte- og det synes jeg er urimelig også. For hun er bare snill. Men hun holder jo på slik til han også, så det merker han nok ikke på samme måte som meg. Hun har med dress sokker til han om vi skal i bryllup og er veldig overbeskyttende. Noe som dessverre har endt med at min mann ikke evner fikse slik selv. Fine forslag til hvordan jeg kan si det her.. For hun mener jo bare godt, men det er slitsomt at noen alltid skal følge med på at jeg har gjort ting. «Har du smurt de med solkrem». «Har du husket det».. 🤣🤣 Anonymkode: 4a747...38f
AnonymBruker Skrevet 10. april #9 Skrevet 10. april Jeg har slike svigerforeldre. Jeg lar de bare styre på og bekrefter det de sier sånn at de føler at vi spiller på samme lag. Det er viktigere for meg at vi kommer overens med dem og at de orker å ta ungene så vi kan få gjort andre ting, samt at barna føler at de vokste opp med besteforeldrene sine. Anonymkode: 1238b...4dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå