AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:30 #21 Del Skrevet torsdag kl 11:30 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg lurte på akkurat det samme. Anonymkode: f122e...3a4 Nei ikke helt. Jeg lå helt til venstre, og så skulle jeg over til midtfila. Jeg blinket lenge. Det er mye kø, vanskelig å komme til osv. Jeg kom meg omsider over i midtfil, og så kjører vi etterhvert forbi det området det er politi som står. Da var jeg i midtfil. Etterhvert kjører jeg ned til avkjøringen. Der tror jeg at jeg gjorde en feil. At jeg kom inn i kollektivfeltet for tidlig mao. Men han som ringte snakket om at jeg skiftet fil, mao. MEn jeg kjørte ikke noe sikksakk mellom filene akkurat. Jeg skiftet for å komme meg inn i midtfila. Jeg tror feilen min var at jeg 1. Ikke var i midtfila tidlig nok som dere sier, og 2. at jeg antageligvis kjørte ut for tidlig mot avkjøringen. Anonymkode: 34cdc...cea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:37 #22 Del Skrevet torsdag kl 11:37 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei ikke helt. Jeg lå helt til venstre, og så skulle jeg over til midtfila. Jeg blinket lenge. Det er mye kø, vanskelig å komme til osv. Jeg kom meg omsider over i midtfil, og så kjører vi etterhvert forbi det området det er politi som står. Da var jeg i midtfil. Etterhvert kjører jeg ned til avkjøringen. Der tror jeg at jeg gjorde en feil. At jeg kom inn i kollektivfeltet for tidlig mao. Men han som ringte snakket om at jeg skiftet fil, mao. MEn jeg kjørte ikke noe sikksakk mellom filene akkurat. Jeg skiftet for å komme meg inn i midtfila. Jeg tror feilen min var at jeg 1. Ikke var i midtfila tidlig nok som dere sier, og 2. at jeg antageligvis kjørte ut for tidlig mot avkjøringen. Anonymkode: 34cdc...cea Du må skifte fil til midtfila før! Her er jeg skikkelig smålig. Jeg lar ikke folk bytte fil slik du prøvde på når de tydelig skal spare tid ved å kjøre i venstre fil så lenge som mulig. Anonymkode: f122e...3a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:43 #23 Del Skrevet torsdag kl 11:43 Dette er nok en idiot som ikke skjønner at å utgi seg for å være politi og true er betydelig mer alvorlig enn å bytte fil på feil sted eller sveipe innom kollektivfeltet. Gjør som en over her forelo, søk opp nummeret i vipps, det er mange uregistrerte nummer som kommer opp med navn der. Så kontakter du politiet og informerer enten med eller uten navn på telefoneier. Anonymkode: a5ed3...9e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet torsdag kl 12:14 #24 Del Skrevet torsdag kl 12:14 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det var ikke et skjult nummer altså, men det stod ikke noe info om hvem som eide nummeret på nett. Men jeg testet på vipps, og det var nummeret til en person som var politi for 12 år siden. Jeg antar at han fortsatt er det nå. Anonymkode: 34cdc...cea Var politi for 12år siden? Da har han vel neppe noen som helst myndighet i dag for å gjøre noe slik. Og nei, jeg nekter å tro at politiet virkelig gjør slik oppringing, og konfronterer deg. Skriv ned nummeret, ring 02800 og prat med den som svarer der, om hva du er utsatt for. Og gi de nummeret som ble ringt fra, det hadde jeg gjort uten skrupler. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:20 #25 Del Skrevet torsdag kl 12:20 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Du må skifte fil til midtfila før! Her er jeg skikkelig smålig. Jeg lar ikke folk bytte fil slik du prøvde på når de tydelig skal spare tid ved å kjøre i venstre fil så lenge som mulig. Anonymkode: f122e...3a4 Ja..Sorry om jeg spør dumt, men hva er en bra avstand fra avkjøringen da, 1,5 km eller 2? Jeg har ikke tenkt akkurat på dette med den midtfila, faktisk.. *skamme seg* hehe. Anonymkode: 34cdc...cea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:21 #26 Del Skrevet torsdag kl 12:21 tdm900 skrev (6 minutter siden): Var politi for 12år siden? Da har han vel neppe noen som helst myndighet i dag for å gjøre noe slik. Og nei, jeg nekter å tro at politiet virkelig gjør slik oppringing, og konfronterer deg. Skriv ned nummeret, ring 02800 og prat med den som svarer der, om hva du er utsatt for. Og gi de nummeret som ble ringt fra, det hadde jeg gjort uten skrupler. Jeg bare antar at han er det fortsatt. som sagt. Anonymkode: 34cdc...cea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:35 #27 Del Skrevet torsdag kl 12:35 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ja..Sorry om jeg spør dumt, men hva er en bra avstand fra avkjøringen da, 1,5 km eller 2? Jeg har ikke tenkt akkurat på dette med den midtfila, faktisk.. *skamme seg* hehe. Anonymkode: 34cdc...cea Høres egentlig ikke ut som du skiftet for sent. Tenkte mer på de som skifter 0-100m før avkjøringen. Anonymkode: 275da...e5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:36 #28 Del Skrevet torsdag kl 12:36 Jeg aner ikke noe om kjøringen utenfor Oslo, men ang politiet så kan de faktisk ringe for å sjekke opp vedkommende som kjører. Jeg ringte en gang politiet pga uvettig kjøring og ufin oppførsel i trafikken over tid og ga reg.nr til bilen. Da sa politiet "jeg skal ringe vedkommende som eier bilen og høre hva som skjer/sjekke det ut". Så joda. De kan ringe om folk er ufine og farlige i trafikken for å undersøke saker som ikke er akutt farlige/misstanke om rus osv. Men da pga tips fra andre trafikanter. Men litt merkelig at det ble gjort i denne situasjonen da men 😅 Anonymkode: 9eb3a...7c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:46 #29 Del Skrevet torsdag kl 12:46 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Høres egentlig ikke ut som du skiftet for sent. Tenkte mer på de som skifter 0-100m før avkjøringen. Anonymkode: 275da...e5f 100m, er jo der kollektivfeltet slutter.... Jeg vil tenke jeg skiftet 500-800m. Og antagelivis rett forran vedkommede, evt var det vedkommede som ringte, som ikke ville slippe meg til. For det var ikke lett å få skiftet. Anonymkode: 34cdc...cea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet fredag kl 19:12 #30 Del Skrevet fredag kl 19:12 AnonymBruker skrev (På 10.4.2025 den 11.33): Høres nesten ut som noen med dashcam og fritidsinteresser syntes du gjorde noe teit og har ringt deg.. Kan ikke se for meg politiet ringe sånn, og fra skjult nummer? Du kan legge deg over fra midtfelt til høyre felt når kollektivfeltet slutter, det ser du på skiltet og på stripene på siden. Avkjøringen kommer litt etter det. Som du ser her på bildet slutter kollektivfeltet litt før skiltet for avkjøringen. Det beste er å legge seg til høyre med en gang kollektivfeltet slutter (gitt ledig plass). Personlig legger jeg meg iblant i kollektivfeltet litt tidligere om det er kø i avkjøring og ikke på hovedveien men det er ikke lov da og jeg ville ikke gjort det om politiet var der Anonymkode: 275da...e5f Skulle det være en situasjon som tilsier å begrense risiko ved tiltaket om å kjøre i kollektivfelt så er det innafor. Altså avhenger av trafikksituasjonen rundt. Noen steder på Drammensveien inn mot Oslo finnes også akselerasjonsfelt som munner rett inn i et kollektivfelt. Får du vanskeligheter av forskjellige grunner til å komme deg inn fra akselerasjonsfeltet så MÅ du faktisk bruke x-antall meter for å avvikle situasjonen med trafikksikkerhet i bildet. Skulle man isåfall ha bråbremset i 90km/t når man møter kollektivfeltet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #31 Del Skrevet 17 timer siden PITTY skrev (På 11.4.2025 den 21.12): Skulle det være en situasjon som tilsier å begrense risiko ved tiltaket om å kjøre i kollektivfelt så er det innafor. Altså avhenger av trafikksituasjonen rundt. Noen steder på Drammensveien inn mot Oslo finnes også akselerasjonsfelt som munner rett inn i et kollektivfelt. Får du vanskeligheter av forskjellige grunner til å komme deg inn fra akselerasjonsfeltet så MÅ du faktisk bruke x-antall meter for å avvikle situasjonen med trafikksikkerhet i bildet. Skulle man isåfall ha bråbremset i 90km/t når man møter kollektivfeltet? Det blir annerledes synes jeg. Men jeg har kjørt på disse stedene i 20 år og kan ikke si at jeg har opplevd at det har vært noe problem noe gang å få lagt seg inn før kollektivfeltet starter. Man må jo planlegge litt, kommer jo ikke kjørende i 90 i akslerasjonsfeltet når man ser at det er kø på veien for eksempel. Det er jo uannsett ikke lov men man må jo anta at politiet viser litt skjønn såklart, man skal jo heller ikke skape trafikkfarlige situasjoner. Anonymkode: 275da...e5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå