AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:47 #1 Del Skrevet torsdag kl 07:47 Hei, Jeg kjører ofte e18 fra drammen til sandvika, og så tar jeg avkjøring 16 mot E16 mot Bergen/Sandvika. I dag var det politikontroll og så sa jeg til sønnen min at ja, her blir de stoppet de som kjører i kollektivfeltet når de ikke har lov. For å komme meg inn på avkjøring 16 mot e16, så må jeg over i den andre veibanen, men det er ofte lite morro for de andre som er i veibanen, men jeg må jo over for å komme meg ned på avkjøringen for å kjøre ned til sandvika. Så ble jeg oppringt av politiet, som er sure for at jeg skiftet veibane. Jeg ble helt satt ut, og forstår nå egentlig ikke hva jeg kan ha gjort feil. Men han snakket da om at jeg skiftet fordi "den andre køen gikk raskere, og at det var frustrerende for alle" Men jeg skiftet jo for å skulle kjøre av. Når jeg tenker på det, så kan det være jeg kjørte av for tidlig i avkjøringen 16 mot E16... Så nå prøver jeg å finne ut når det er lov å kjøre ut mot avkjøring ? Er det avmerket på veien? Og kan man få bot for å skifte veibane? Anonymkode: 34cdc...cea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:56 #2 Del Skrevet torsdag kl 08:56 Kjenner godt til stedet. Det du skriver her høres merkelig ut. Har aldri hørt om at politiet foretar slike oppdragende" samtaler. Hva skulle liksom hensikten være? Enten er dette bare tull fra deg, eller så er det en som har ligget bak deg som har slått opp nummeret ditt og ringt og utgitt seg for å være fra politiet. I så fall en alvorlig sak. Der du beskriver er det tydelig skiltet når det er (midlertidig) slutt på kollektivfeltet for å kjøre av til Sandvika E16. Der kan du skifte fil, ikke før (hvis du ikke vil ha en heftig bot). Anonymkode: 8bd54...929 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:18 #3 Del Skrevet torsdag kl 09:18 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Kjenner godt til stedet. Det du skriver her høres merkelig ut. Har aldri hørt om at politiet foretar slike oppdragende" samtaler. Hva skulle liksom hensikten være? Enten er dette bare tull fra deg, eller så er det en som har ligget bak deg som har slått opp nummeret ditt og ringt og utgitt seg for å være fra politiet. I så fall en alvorlig sak. Der du beskriver er det tydelig skiltet når det er (midlertidig) slutt på kollektivfeltet for å kjøre av til Sandvika E16. Der kan du skifte fil, ikke før (hvis du ikke vil ha en heftig bot). Anonymkode: 8bd54...929 Det er litt merkelig nå når jeg tenker på det. Samtalen var ganske ubehagelig, han snakket om at han filmet meg, hadde adressen min, bursdagen min, og hvordan evt økonomien min er for det blir jo anmeldelse og 7000 kr, at bilen min er lett å kjenne igjen neste gang osv og svedkommede presenterte seg ikke ved navn eller noe heller. Tror jeg da... Det er nå et par timer siden og jeg er fortsatt litt skjelven. Jeg pleier jo å kjøre over mot utkjøringen når jeg ser skiltet. Jeg har aldri tenkt at politiet ringer og kjefter på at folk skifter veibane, eller at dette ikke "er lov" ? Det som det 100% kan ha vært, er at jeg skulle ha ventet med å kjøre ut mot avkjøring. Men det var ikke det han var sint for. Det var at jeg hadde skiftet veibane og at det var frustrerende. Når jeg leter opp nummeret så er det 100% skjult. så jeg får ikke sett om det faktisk er en politimann som har ringt heller. Gjør politiet sånne ting? 🤯 Det må jo ha vært politiet. Anonymkode: 34cdc...cea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:24 #4 Del Skrevet torsdag kl 09:24 Ta kontakt med politiet og spør. Høres veldig merkelig ut. Kan jo være av veldig interesse for de hvis det ikke var de. Anonymkode: 20699...71e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlternativX Skrevet torsdag kl 09:31 #5 Del Skrevet torsdag kl 09:31 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er litt merkelig nå når jeg tenker på det. Samtalen var ganske ubehagelig, han snakket om at han filmet meg, hadde adressen min, bursdagen min, og hvordan evt økonomien min er for det blir jo anmeldelse og 7000 kr, at bilen min er lett å kjenne igjen neste gang osv og svedkommede presenterte seg ikke ved navn eller noe heller. Tror jeg da... Det er nå et par timer siden og jeg er fortsatt litt skjelven. Jeg pleier jo å kjøre over mot utkjøringen når jeg ser skiltet. Jeg har aldri tenkt at politiet ringer og kjefter på at folk skifter veibane, eller at dette ikke "er lov" ? Det som det 100% kan ha vært, er at jeg skulle ha ventet med å kjøre ut mot avkjøring. Men det var ikke det han var sint for. Det var at jeg hadde skiftet veibane og at det var frustrerende. Når jeg leter opp nummeret så er det 100% skjult. så jeg får ikke sett om det faktisk er en politimann som har ringt heller. Gjør politiet sånne ting? 🤯 Det må jo ha vært politiet. Anonymkode: 34cdc...cea Det er nok ikke politiet som ringer med skjult nr😅 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:31 #6 Del Skrevet torsdag kl 09:31 AlternativX skrev (Akkurat nå): Det er nok ikke politiet som ringer med skjult nr😅 Nummeret er ikke skjult sånn sett, men det er ikke noe informasjon på hvem som eier nummeret. Anonymkode: 34cdc...cea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:33 #7 Del Skrevet torsdag kl 09:33 Høres nesten ut som noen med dashcam og fritidsinteresser syntes du gjorde noe teit og har ringt deg.. Kan ikke se for meg politiet ringe sånn, og fra skjult nummer? Du kan legge deg over fra midtfelt til høyre felt når kollektivfeltet slutter, det ser du på skiltet og på stripene på siden. Avkjøringen kommer litt etter det. Som du ser her på bildet slutter kollektivfeltet litt før skiltet for avkjøringen. Det beste er å legge seg til høyre med en gang kollektivfeltet slutter (gitt ledig plass). Personlig legger jeg meg iblant i kollektivfeltet litt tidligere om det er kø i avkjøring og ikke på hovedveien men det er ikke lov da og jeg ville ikke gjort det om politiet var der Anonymkode: 275da...e5f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:34 #8 Del Skrevet torsdag kl 09:34 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høres nesten ut som noen med dashcam og fritidsinteresser syntes du gjorde noe teit og har ringt deg.. Kan ikke se for meg politiet ringe sånn, og fra skjult nummer? Anonymkode: 275da...e5f Mangel på fritidsinteresser* Du kan jo ringe politiet i Bærum og spørre da. Anonymkode: 275da...e5f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:36 #9 Del Skrevet torsdag kl 09:36 Det er høyst sannsynlig ikke politiet som har ringt deg. Anonymkode: 90def...3f5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:37 #10 Del Skrevet torsdag kl 09:37 Men, skjønner ikke helt hva du mener med at det ikke er gøy for de i den andre veibanen. Lå du helt til venstre og krysset over midtfila for å få lagt deg over i høyre? For det er jo ikke så god planlegging når du vet du skal ha, da bør du ligge i midtfila en stund før mener jeg. Så man ikke må presse seg frem i siste liten og krysse flere felt. Om du lå i midtfila og så la deg over i avkjøringsfeltet/kollektivfeltet rett etter det ble slutt på kollektiv er det jo ikke noe problem. Men om det er flere biler i kø i avkjøringsfeltet så må du jo legge deg bakerst i det ikke presse deg inn foran om det er det du mente? Litt vanskelig å få grep på hva du gjorde 😄 Anonymkode: 275da...e5f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet torsdag kl 09:38 #11 Del Skrevet torsdag kl 09:38 jeg ville ringt politiet og sjekket og gitt dem nr du ble oppringt fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:40 #12 Del Skrevet torsdag kl 09:40 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det er litt merkelig nå når jeg tenker på det. Samtalen var ganske ubehagelig, han snakket om at han filmet meg, hadde adressen min, bursdagen min, og hvordan evt økonomien min er for det blir jo anmeldelse og 7000 kr, at bilen min er lett å kjenne igjen neste gang osv og svedkommede presenterte seg ikke ved navn eller noe heller. Tror jeg da... Det er nå et par timer siden og jeg er fortsatt litt skjelven. Jeg pleier jo å kjøre over mot utkjøringen når jeg ser skiltet. Jeg har aldri tenkt at politiet ringer og kjefter på at folk skifter veibane, eller at dette ikke "er lov" ? Det som det 100% kan ha vært, er at jeg skulle ha ventet med å kjøre ut mot avkjøring. Men det var ikke det han var sint for. Det var at jeg hadde skiftet veibane og at det var frustrerende. Når jeg leter opp nummeret så er det 100% skjult. så jeg får ikke sett om det faktisk er en politimann som har ringt heller. Gjør politiet sånne ting? 🤯 Det må jo ha vært politiet. Anonymkode: 34cdc...cea Nei, det må ikke det. Anonymkode: de447...c06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:43 #13 Del Skrevet torsdag kl 09:43 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Nummeret er ikke skjult sånn sett, men det er ikke noe informasjon på hvem som eier nummeret. Anonymkode: 34cdc...cea Har du prøvd å søke opp nummeret på vipps? Anonymkode: 1b435...b77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:49 #14 Del Skrevet torsdag kl 09:49 Ville forresten anmeldt vedkommende for å utgi seg for å være politi, som er straffbart og nok blir sett alvorlig på av politiet. Anonymkode: 90def...3f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:49 #15 Del Skrevet torsdag kl 09:49 Ja, det funket... Det var faktisk en politibetjent. Da har jeg nok gjort noe feil. Jeg kjørte nok av litt for tidlig. Da får jeg passe godt på neste gang. Anonymkode: 34cdc...cea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet torsdag kl 10:43 #16 Del Skrevet torsdag kl 10:43 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er litt merkelig nå når jeg tenker på det. Samtalen var ganske ubehagelig, han snakket om at han filmet meg, hadde adressen min, bursdagen min, og hvordan evt økonomien min er for det blir jo anmeldelse og 7000 kr, at bilen min er lett å kjenne igjen neste gang osv og svedkommede presenterte seg ikke ved navn eller noe heller. Tror jeg da... Det er nå et par timer siden og jeg er fortsatt litt skjelven. Jeg pleier jo å kjøre over mot utkjøringen når jeg ser skiltet. Jeg har aldri tenkt at politiet ringer og kjefter på at folk skifter veibane, eller at dette ikke "er lov" ? Det som det 100% kan ha vært, er at jeg skulle ha ventet med å kjøre ut mot avkjøring. Men det var ikke det han var sint for. Det var at jeg hadde skiftet veibane og at det var frustrerende. Når jeg leter opp nummeret så er det 100% skjult. så jeg får ikke sett om det faktisk er en politimann som har ringt heller. Gjør politiet sånne ting? 🤯 Det må jo ha vært politiet. Anonymkode: 34cdc...cea Nei politiet gjør ikke slike oppring! Om dette er sant, sett en stopper for skjulte nr på tlf. Måten ha oppførte seg på i tlf, hører ingen steds hjemme fra politiet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:03 #17 Del Skrevet torsdag kl 11:03 tdm900 skrev (17 minutter siden): Nei politiet gjør ikke slike oppring! Om dette er sant, sett en stopper for skjulte nr på tlf. Måten ha oppførte seg på i tlf, hører ingen steds hjemme fra politiet. Det var ikke et skjult nummer altså, men det stod ikke noe info om hvem som eide nummeret på nett. Men jeg testet på vipps, og det var nummeret til en person som var politi for 12 år siden. Jeg antar at han fortsatt er det nå. Anonymkode: 34cdc...cea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet torsdag kl 11:09 #18 Del Skrevet torsdag kl 11:09 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det var ikke et skjult nummer altså, men det stod ikke noe info om hvem som eide nummeret på nett. Men jeg testet på vipps, og det var nummeret til en person som var politi for 12 år siden. Jeg antar at han fortsatt er det nå. Anonymkode: 34cdc...cea Hvis vedkommende ikke presenterte seg og du opplevde ham som uhøflig, så ville jeg faktisk tatt meg bryet med å legge inn en klage. Det er ikke ok at offentlige tjenestemenn opptrer på en truende måte, og det gjorde jo denne fyren. Ingen skal behøve å finne seg i det! 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:13 #19 Del Skrevet torsdag kl 11:13 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men, skjønner ikke helt hva du mener med at det ikke er gøy for de i den andre veibanen. Lå du helt til venstre og krysset over midtfila for å få lagt deg over i høyre? For det er jo ikke så god planlegging når du vet du skal ha, da bør du ligge i midtfila en stund før mener jeg. Så man ikke må presse seg frem i siste liten og krysse flere felt. Om du lå i midtfila og så la deg over i avkjøringsfeltet/kollektivfeltet rett etter det ble slutt på kollektiv er det jo ikke noe problem. Men om det er flere biler i kø i avkjøringsfeltet så må du jo legge deg bakerst i det ikke presse deg inn foran om det er det du mente? Litt vanskelig å få grep på hva du gjorde 😄 Anonymkode: 275da...e5f Jeg lurte på akkurat det samme. Anonymkode: f122e...3a4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:27 #20 Del Skrevet torsdag kl 11:27 Politiet kan ta slike telefoner. Det opplevde min eks da han foretok en uforsvarlig forbikjøring. Bilen bak ringte politiet, politiet ringte ham. I dette tilfellet hadde den andre føreren fullstendig rett og det var en velrettet telefon. Ta en telefon til politiet og gi beskjed om at du ble oppringt fra dem (eller noen som utga seg for å være dem) og ble "truet" med at han visste adressa, økonomien osv., og heller ikke presenterte seg. Dette er jo bare creepy. Om det så viser seg å være en betjent som har ringt, så ville jeg sendt inn klage. Hvis det var en av dem i politikontrollen, så vet de utmerket godt hvem det er. Så får man satse på at vedkommende får voksenkjeft. Det spiller ingen rolle om du gjorde en uheldig for-tidlig avkjøring, en sånn telefon er ugreit. Anonymkode: db489...103 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå