Gå til innhold

Mental load - sliten mor

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjenner meg igjen. Men..jeg er dessverre kontrollfreak av rang og flisespikker, så jeg har for det meste skyld i det selv. Mannen kompenserer på andre måter. Jeg tenker man må ta det utgangspunktet man har og gjøre det beste ut av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De flest menn tenker ikke og gjør ikke husarbeid.....de er jegere.....vi har vært hjemme i tusenvis avgårde med barn.....ikke tro at det er enkelt å oppnå likestilling 

Anonymkode: 618fb...130

Kjenner mange «jegere» som ikke engang klarer å «jakte» middag på matbutikken uten handlelapp fra kona, og/eller ringe henne for hjelp 😂

Anonymkode: d3637...c94

• Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her måtte mannen oppdras. 
Jeg ble lei av å være general manager i hjemmet, og var på grensa til utbrent et par ganger. Har også en kronisk sykdom som krever sitt, og jeg står i full jobb med komplekse arbeidsoppgaver og lang reisevei. 
Så han MÅTTE. Men jeg måtte true med skilsmisse først. 

Det viser seg at han klarer husarbeid og unger helt fint. Og det skulle bare mangle, oppegående som han er, utdannet ingeniør og greier.

Det koker ned til kultur og sosiale normer.

Anonymkode: 6eb6a...743

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gikk.

Ble alenemor med fullt foreldreansvar.

Alt ble mye bedre! Selv ungen gjør mer enn eks.

Møtt en skikkelig mann nå da. En som tar initiativ, ansvar og får ting gjort.

Deilig å ha funnet en ekte mann og partner ♥️

Anonymkode: 51e1c...41a

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Kvinner har blitt kastet ut i arbeidslivet og sjonglerer livet med barn. Vi har vært sankere og omsorgstakere. Og vi har klart å omstille oss på 60 år! Da må faen meg menn klare det og!

Anonymkode: cd1ea...44f

Hvorfor MÅ menn det? Kvinner burde vært hjemme med barna. De er mest omsorgsfulle.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Kjenner mange «jegere» som ikke engang klarer å «jakte» middag på matbutikken uten handlelapp fra kona, og/eller ringe henne for hjelp 😂

Matbutikker har 10000 valg...da menn var jegere var de opptatt av 1 tanke i hodet...nemlig å få ned den T-Rexen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Likevel multitasker og planlegger de på jobbene sine som bare det! Merkelig det der….

Anonymkode: 225cd...4dd

Det er fordi HUSARBEID og omsorg ligger bedre til rette for kvinner!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du tørr ikke engang skrive de ordene annet enn som anonym 😂

Anonymkode: 38c14...2f5

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Matbutikker har 10000 valg...da menn var jegere var de opptatt av 1 tanke i hodet...nemlig å få ned den T-Rexen...

Noe som selvsagt gjorde det vanskeligere for jegeren, når t-rex'en han jaget, levde 65 millioner år før ham. 😅

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh litt deilig å lese..trodde jeg var alene. 2 barn hund og katt. Jeg går hele tiden og tenker på ting...jeg har ansvar for 99 prosent av ting her hjemme...jeg er den som gir dyra flott medisiner... svenske piller vær 28 dag til hunden. Passer på bursdager, leker, klær, ting til skolen, mat ( finne ut,kjøpe og lage) bekymre meg over alt som har med familien og økonomien å gjøre. 

Har vi det vi trenger, barna trenger snart nye sommersko,hvor kan jeg f tak i dette billigere?

Hva skjer neste ute, hva må jeg kjøpe/ gjøre klar 

Jeg har også 100 ansvar for hvordan mitt og mannen min ditt forhold er...for han tenker ikke lenger en sin nese. Og om jeg ber han om ting...bli bedre på noe...er der glemt neste dag.

Når han går å setter seg og spiller ( når barna sover,) har han ikke en bekymring i hode eller noe han på tenkte på...jeg sitter og ser på tv...mens jeg tenker... planlegger og skriver ned ting....

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

(Tipper det kommer noen beskyldninger på mødrene her.)

Vi ble skilt da ungene var små. Møter jeg ungene på hans dager så kommer de ofte i for små klær med hull, eller alt for store arveklær som ser helt forferdelige ut. Det kan være ankelsokker på vinteren og matpakke med gammelt brød og mellombar. Tom vannflaske på skolen og uladet skoleiPad. Sykler er for små og han aner ikke sko eller klesstørrelser. Leggetid er aldri overholdt og spilletid kan være syv timer om dagen. At unga må dusje i løpet av en uke glemmes og håret blir aldri gredd før skolen. 
Så nei de blir ikke bedre uten oss. 

Kjenner også til noen ungkarer, de har ikke kontroll over seg og hus de heller. 

Anonymkode: ca961...9fa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Vi ble skilt da ungene var små. Møter jeg ungene på hans dager så kommer de ofte i for små klær med hull, eller alt for store arveklær som ser helt forferdelige ut. Det kan være ankelsokker på vinteren og matpakke med gammelt brød og mellombar. Tom vannflaske på skolen og uladet skoleiPad. Sykler er for små og han aner ikke sko eller klesstørrelser. Leggetid er aldri overholdt og spilletid kan være syv timer om dagen. At unga må dusje i løpet av en uke glemmes og håret blir aldri gredd før skolen. 

Hva gjør du med dette....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hadde disse mannfolka deres vært alene med ungene sine, hadde de helt sikkert funnet ut av det til slutt. Kjæresten min har ungen sin annenhver uke. Han ordner og styrer til det barnet trenger. Barnet har alt det trenger, og pappaen er dedikert. 

Anonymkode: d59f9...a1c

Nix! Det er derfor det er forskjell på mann og kvinne! De som roper høyt om likestilling skjønner ikke at hjernen vår er i huleboertiden enda.....såååååå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva gjør du med dette....?

Hva kan jeg gjøre? 
Jeg svarer hver gang han spør om størrelser, leverer klær når vi har ekstra, vasker og grer hår når de kommer hjem og legger dem tidlig, ordner sportsutstyret så det passer. Slipper i hvert fall og sende han i dusjen også.

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva kan jeg gjøre? 
Jeg svarer hver gang han spør om størrelser, leverer klær når vi har ekstra, vasker og grer hår når de kommer hjem og legger dem tidlig, ordner sportsutstyret så det passer. Slipper i hvert fall og sende han i dusjen også.

Mulig du satt det litt på spissen, men høres jo nærmest ut som omsorgssvikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det du beskriver er omsorgssvikt! Sånn er ikke alle menn. Ærlig talt, at du unnskylder omsorgssvikt på denne måten er helt sykt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nix! Det er derfor det er forskjell på mann og kvinne! De som roper høyt om likestilling skjønner ikke at hjernen vår er i huleboertiden enda.....såååååå

Hvis det var sant ville vel kvinnehjenen også enda være i huleboertiden? På den tiden var unge kvinner opptatt med å sanke mat og det var bare bestemødrene som passet barn. Rart at kvinner har tilpasset seg dagens samfunn?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kommer penisen i veien når du skal gjøre husarbeid?

Anonymkode: b0438...25f

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det du beskriver er omsorgssvikt! Sånn er ikke alle menn. Ærlig talt, at du unnskylder omsorgssvikt på denne måten er helt sykt.

Jeg har gjort alt jeg kan. Blakk og utslitt. Men jeg overlevde en narsissist. Alle instanser har vært inne. Retten flere ganger. Barnevernet mener det er flisespikkeri. Ikke en unik situasjon dessverre.

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Mulig du satt det litt på spissen, men høres jo nærmest ut som omsorgssvikt?

Jo du har rett. Men det er jo alle disse tingene vi mødre gjør og ordner da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...