Gå til innhold

Vet det kan oversette automatisk tekst

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva som kan oversette tekst automatisk i en fil som er pdf fil og ikke direkte fra internett. 

Det fungerte to ganger, men så er det noe som stopper den til å oversette automatisk, vet ikke  hva som blokker det. 

Hva må jeg åpne?

Anonymkode: ae072...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Jeg lurer på hva som kan oversette tekst automatisk i en fil som er pdf fil og ikke direkte fra internett. 

Det fungerte to ganger, men så er det noe som stopper den til å oversette automatisk, vet ikke  hva som blokker det. 

Hva må jeg åpne?

Mest sannsynlig er det en betalingstjeneste med to forsøk gratis. 

Anonymkode: e8e9a...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva må jeg åpne?

Er det en pdf fil du kan kopiere tekst fra? I så fall kan du vel kopiere teksten og bruke google translate.

Hvis det ikke er mulig å kopiere tekst fra pdf filen ville jeg konvertert den til tekst og deretter brukt google translate.

For å konvertere til tekst kan du google

convert pdf to text free

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petterm skrev (11 timer siden):

Er det en pdf fil du kan kopiere tekst fra? I så fall kan du vel kopiere teksten og bruke google translate.

Hvis det ikke er mulig å kopiere tekst fra pdf filen ville jeg konvertert den til tekst og deretter brukt google translate.

For å konvertere til tekst kan du google

convert pdf to text free

fordi jeg ønsker å ha bilde og det hele helt likt. 

Men som jeg nevnte det har fungert på samme område som jeg har gjort før, derfor ble jeg litt redd om jeg slo av pc, så ville det kanskje ikke virke igjen. så jeg vet ikke hvorfor det har fungert to ganger, men ellers så fungerer det ikke. Jeg vet iallfall ikke hva som skal til for at det skal fungere. Nå bruker jeg mobil app xtranslate.app til å oversette hele kompendiet, og printer ut på norsk. 

Men ville forenklet veldig om jeg hadde det på pc direkte slik at det blir lettere å lese teksten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter forteller jo ingenting om prosessen! Hvilket program er det som har sluttet å funke, og hva skjer når man prøver? Man kan ikke forvente gode svar når man ikke legger ved nødvendig informasjon. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukernavn84 skrev (8 minutter siden):

Trådstarter forteller jo ingenting om prosessen! Hvilket program er det som har sluttet å funke, og hva skjer når man prøver? Man kan ikke forvente gode svar når man ikke legger ved nødvendig informasjon. 

i studie forløp benytter skole pdf program. Jeg er inne på deres system. Jeg ser riktig nok mulighet å endre fra engelsk til norsk i adresselinje, men det fungerer ikke naturlig på det. Men det har skjedd to ganger at det plutselig har virket fra engelsk til norsk, hva som er årsak til at det plutselig fungerte, det har jeg ikke svar på, og egentlig det jeg etterspør erfaring fra andre. 

Når jeg er på internett sider med adresselinje så oversetter det alltid fra engelsk til norsk. 

Men i dette skolematerialet har jeg ikke klart svar på. Benytter edge som er microsoft, egentlig er skole materiell også tilknyttet til microsoft. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, så du bruker ikke noe eget program, bare den innebygde oversetteren i en nettleser-extension. Disse er avhengig av å kunne tolke teksten på nettsiden, for ellers vet de ikke hvilket språk de skal oversette fra. Kan du markere teksten i dokumentet? Hvis du ikke kan det så er teksten sannsynligvis lagret som et bilde. Da må bildet gjøres om til tekst før det kan oversettes. 

Endret av Brukernavn84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...